خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توپ طلای 2021: لیونل مسی به توپ طلای هفتم رسید

بعد از یک سال به تعویق افتادن مراسم اهدای توپ طلا، در سال 2021 شصت و پنجمین دوره این مراسم برگزار شد و لیونل مسی ستاره آرژانتینی پاری‌سن ژرمن موفق شد هفتمین توپ طلای خود را به دست بیاورد.

به گزارش انصاف نیوز، این مراسم در سالن «تئاتر دُ شَتُلیه» پاریس برگزار شد و اجرای این برنامه بر عهده دیدیه دروگبا ستاره ساحل عاجی پیشین چلسی بود.

بعد از ارائه لیست 100 نفره برترین بازیکنان سال گذشته میلادی، حالا این لیست به 30 بازیکن نهایی رسید که به مرور تا پایان مراسم اسامی به ترتیب از نفر سی‌ام تا نفر اول اعلام شد.

در ابتدای این برنامه دو موتور سوار موتو جی پی به نام‌های فرناندو آلونسو و استبان اکون در شکل و شمایلی عجیب که کلاه مخصوص موتور سواری را بر سر داشتند با دو توپ طلا که قرار است امسال به عنوان جوایز جدید به بهترین باشگاه و بهترین گلزن سال داده شود رونمایی شد.

اولین جایزه این مراسم به ستاره جوان 18 ساله بارسلونا یعنی پدری رسید که موفق شد با عملکرد خوبی که در فصل گذشته به ثبت رساند جایزه کوپا 2021 را در دست گرفت.

در دومین جایزه این مراسم، روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی باشگاه بایرن مونیخ موفق شده جایزه بهترین گلزن سال را دریافت کند. لواندوفسکی بعد از دریافت این جایزه از خانواده، هم‌تیمی‌هایش بابت دریافت این جایزه تشکر کرد.

در حاشیه این مراسم، روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی دو نامزد نهایی در کنار یکدیگر نشسته بودند.

در ادامه این مراسم، نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیکن زن رسید که این جایزه به الکسیا پوتیلیاس بازیکن باشگاه زنان بارسلونا رسید که موفق شد با تیمش قهرمان لیگ و اروپا شود.

بعد از اهدای جایزه بهترین بازیکن زن، نوبت به اهدای جایزه بهترین دروازه‌بان سال که ملقب به جایزه لئو یاشین است، رسید که این مهم به جیان لوئیجی دوناروما بازیکن تیم ملی ایتالیا، پاری‌سن ژرمن رسید که در تابستان به همراه تیم ملی کشورش قهرمان اروپا شد.

از نکات مهم مراسم توپ طلای امسال، کریستیانو رونالدو مهاجم تیم ملی پرتغال و باشگاه منچستریونایتد که هرساله جز سه بازیکن برتر جهان بود برای اولین بار از سال 2010 در میان سه نفر نهایی نیست و در رده ششم قرار گرفته است. این مهاجم پرتغالی در این مراسم نیز شرکت نکرد.

پنج بازیکن نهایی توپ طلای 2021 معرفی شدند که لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، جورجینیو، کریم بنزما و انگولو کانته در این لیست حضور داشتند. کانته نفر پنجم، جورجینو کریم بنزما در رده چهارم و جورجینیو در رده سوم قرار گرفتند.

در ادامه به دلایل مسائل قرنطینه شدن بازیکنان چلسی، هیچ عضوی از این باشگاه در این مراسم حضور ندارد و این باشگاه عنوان بهترین باشگاه سال 2021 را کسب کرد.

در نهایت به آخر مراسم رسیدیم و لیونل مسی مهاجم باشگاه پاری‌سن ژرمن موفق شد برای هفتمین بار توپ طلا را به خانه ببرد و اختلاف خود را با نزدیکترین تعقیب کننده خود یعنی رونالدو که او صاحب 5 توپ طلا بود به دو برساند.

رده بندی کامل توپ طلای سال 2021 به شرح زیر است.
1- لیونل مسی
2- روبرت لواندوفسکی
3- جورجینو 
4- کریم بنزما
5- انگولو کانته 
6-کریستیانو رونالدو
7-محمد صلاح
8- کوین دی بروین
9- کیلیان امباپه
10- جان لوئیجی دوناروما

در پایان برج ایفل در شهر پاریس بعد از کسب توپ طلای لیونل مسی چراغانی شد و عکسی از او در یکی از دیواره‌های این شهر به نمایش درآمد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا