خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش نانسی پلوسی به دستور ترامپ برای اصلاحات پلیس

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره ایجاد اصلاحات در پلیس این کشور فاقد رسیدگی کافی به خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی است و این دستور از نظر وی قابلیت اجرایی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که استفاده پلیس این کشور از روش خفه کردن مظنونان را “زجرکشی” خوانده، دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری برای ایجاد اصلاحات در پلیس آمریکا را فاقد اعتبار و رسیدگی کامل به خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی دانست و در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: نمی‌توانم تصور کنم که قانونگذاران جمهوری خواه نمی‌توانند استفاده از روش خفه کردن مظنونان را متوقف کنند. بیایید منطقی باشیم. این روش یک نوع زجرکشی است. این روش خفه کردن مظنونان است. آنها را زجر می‌دهند.

ترامپ در دستور اجرایی خود به وزارت دادگستری دستور داد تا به ادارات پلیس که دارای مجوز تحت عنوان “نهادهای معتبر” هستند، بودجه‌ای اختصاص دهد تا استانداردهای تعیین شده توسط دادستان کل را اجرا کنند.

بر اساس دستور اجرایی نظارت امن برای جوامع امن، استفاده از روش خفه کردن بجز در مواردی که زندگی دیگران تهدید می‌شود، ممنوع است.

این دستور همچینن یک پایگاه داده‌ای را ایجاد می‌کند که می‌توان آن را با آژانس‌های فدرال، دولتی، محلی، قبیله‌ای و منطقه‌ای که افسرانی با دستور اجرایی دارند به اشتراک گذاشت.

پلوسی همچنین گفت:‌ دستور اجرایی رئیس جمهوری فاقد اقدامات و طرح‌های مسئولیت پذیری و معنادار برای پایان دادن به این سوءمدیریت است. در جریان ناآرامی‌های اخیر در آمریکا، ما باید بر تغییر اساسی و نه تغییرات کوتاه مدت تاکید کنیم. دموکرات‌ها در حال پیشبرد عدالت جورج فلوید در قانون اجرای عدالت و نظارت هستند که شامل اصلاحات جسورانه و بی‌سابقه برای مهار  پلیس، پایان دادن به تبعیض نژادی و پایان دادن به دکترین مصونیت افراد واجد شرایط است که از سوی دادگاه‌ها برای مسئول دانستن مجریان قانون اعمال می‌شود.

پلوسی همچنین از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواسته تا برای اعضای کمیته‌ها ماسک صورت تهدید کنند تا از انتشار و شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا