خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رفتار عجیب آستان قدس در روز روشن؟!

مخملباف، یکی از ساکنین بخشی از محله‌ی ولنجک تهران در متنی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی ماجرای زمین‌هایی که آستان قدس می‌گوید وقفی است [لینک]، نوشت:

سلام دوستان… لطفا به ما بگویید در مقابل این ظلم آشکار چه کنیم؟

عده ای از ساکنین بلوار دانشجو، گلستان سوم، خیابان شهید امیرابادی (غرب ولنجک) بیش از حدود 30 سال پیش، قطعات زمینی را از زمین شهری خریداری نموده و سپس همگی که از شاغلین دولتی بودند بابت این دریافت زمین، هزینه آنرا به سازمان زمین شهری پرداخت نموده‌اند.

حدود دو سه سالی می‌شود که متوجه شدیم، آستان قدس رضوی، دست گذاشته و پیگیری حقوقی کرده و حکم به وقفی بودن داده. اهالی ساکن، شورای عالی ثبت، با ارایه‌ی مستندات، حکم آستان قدس را نقض نموده و داوری به دیوان عدالت رفت.

شعبه ۵ دادگاه بدوی پس از بررسی مستندات، حکم به نفع اهالی داده، (سال97) اما در این سال که جناب رییسی، ریاست آستان قدس را بر عهده داشته به حکم اعتراض نموده و دادگاه تجدید نظر علیرغم مستندات اهالی (خصوصا مدارک خرید زمین از سازمان زمین شهری) حکم ب نفع آستان داده است!؟

مسحضر هستید که جهت وقفیت ملک باید به اداره آستان قدس تهران مراجعه نمود. پس از مراجعه، متوجه شدیم علاوه بر پرداخت 50 میلیون تومان به استان، باید این جملات که تایپ شده در فرم آستان قدس می‌باشد را امضا نماییم: نظر به وقفیت زمین‌های فوق (پس از سی سال)، و اذعان به آن، اینجانب، (ساکنین مبتلابه) اعلام می‌دارم از تصرف بنده خارج و در اختیار وقف و اذعان به وقفیت می‌نمایم!؟ یعنی زمین‌هایی ک خودمان با پول خودمان از زمین شهری خریده‌ایم، دو دستی به آستان قدس تحویل و هزینه‌ی سنگینی نیز بابت این سی سال باید پرداخت نماییم و فقط اعیان مال اهالی است و عرصه متعلق به آستان …

زخم اصلی این امر پس از حکم غیر عادلانه این است، ما که می‌توانیم از زمین شهری، بواسطه فروش مال غیر، (اهالی حکم را مطلقا با توجه به خرید از زمین شهری قبول ندارند) شکایت کنیم، با این امضای در پایین فرم آستان قدس، هم این حکم ناروا را تایید نموده‌ایم، همه دیگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم از سازمان زمین شهری شکایت کنیم!؟

لطفا بفرمایید راهنمایی کنید، در مقابل این ظلم آشکار و محرز، به کجا شکایت بریم؟ به سید محرومان، که خود شاکی علیه حکم بدوی شد؟ به رییس قضا؟ ب کجا؟

پاسخ به بی اعتمادیهای حاصله از حکم تجدید نظر، زیاده خواهی و ظلم آستان قدس، و شکایت از زمین شهری را اهالی و خانواده هایشان، ب کجا ببرند..؟

ممنون اگر درگاه موثر و مطمین و دلسوزی جهت رسیدگی به این مهم در کشور ام القرای اسلامی، می‌شناسید به ما معرفی نمایید…

با تشکر

از طرف جمعی از اهالی و ساکنین منطقه – مخملباف

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدا لعنتشون کنه، زمینی که خدا، داده واسه همه، اینا مثل مور و ملخ افتادن دارن میخورن فقط

    4
    3
  2. بنده وکیل وقفی هستم. صرف نظر از ماهيت و محتوای موضوع، با وقف بودن زمین ملک از اختیار مالکین خارج نمی‌شود و آنها مالک اعیان(ساختمان) باقی خواهند ماند وفقط قرارداد اجاره ای با اجاره بهای بسیار ناچیزی با آستان تنظیم می‌کنند. به مانند هر مالکی میتوانند خرید وفروش کنند درقالب قوانین جاری و وقفی.

    3
    1
  3. هههههه. هرچه بگندد نمکش میزنن، وای به روزی که بگندد نمک.
    عجله نکنین. روزهای بهترازاین رو هم میبینیم که همگی از گرسنگی و نداری، به فلاکت افتادیم

    3
    2
  4. سلام،آستان در مورد دارو هم بیش از دوبرابر میفروشد،ظاهرا دین و اسلام و…را دست آویزی کرده برای اجحاف به مردم

    5
    2
  5. سلام
    ما از کم و کیف ماجرا خبر دقیق نداریم
    طبیعیه که راوی ماجرا رو فقط از نقطه نظر خودش تعریف میکنه
    باید نظر آستان قدس رو هم جویا شد تا ببینیم نظر اون ها در این باره چیه
    در نهایت هم باید از یه کارشناس حقوقی بی طرف خواست که هر دو نقطه نظر رو تحیلیل و بررسی کنه

    2
    2
    1. معلومه تا به حال راهت به نهادهایی چون آستان قدس و بنیاد مستضعفان و شهرداری و اوقاف نیفتاده است. انشاالله که مسیرت نیفتد.

  6. آستان قدس ادعا مى کند که زمين ها وقفى بوده و مطابق طومار عضدالملک اينها به آستان تعلق دارند. گويا اين زمين ها در زمان دولت وقت پهلوى ضميمه اموال دولتى مى شود و بعدها سازمان شهرى آن را به مالکين فعلى در ولنجک مى فروشد. تا اينجاى کار هيچگونه عمل غير قانونى انجام نشده دولت ها در هر کشورى مخصوصا در مالکيت زمين ها فصل الخطاب هستند و مى توانند تصميم بگيرند که زمين هاى باير و يا متصرفه نهادهائى که تحت امر دولت هستند ( آستان قدس در دوره پهلوى تحت امر دولت بوده) به چه صورتى مورد استفاده قرار گيرد. زمين هاى مورد اختلاف به سازمان زمين شهرى دولتى اعاده و آنها بعدا به ساکنين فعلى مى فروشند. بنابراين آستان قدس مى بايستى با دولت کنونى و سازمان زمين شهرى دعواى خود را مطرح نمايد و اين سازمان زمين شهرى است که بايد تصميم بگيرد که دعواى آستان قدس تا چه حد صحيح است و اگر هست با آستان قدس مصالحه و رضايت آنان را کسب نمايد و هرگونه درگير نمودن مالکين فعلى زمين اساسا از نظر قانونى ساقط است

  7. ما یک خانواده ۸ نفری هستیم که یک ملک ۵۰ سال ساخت کلنگی در همین منطقه داریم که پدرمان زمین آنرا سال ۵ ۱۳خریده .به اداره آستان قدس در شهرک غرب سر ایران زمین مراجعه کردیم . فیش صادر کردند بمبلغ ۸ میلیارد تومان . خدا رو خوش میاد . چیش بمونه برا ۸ نفر . امام رضا ایشالا باهاتون تسویه حساب کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا