خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزادراه تهران – شمال بتنی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بتن‌ریزی کف در فازهای ۱، ۲ و ۳ پروژه آزادراه تهران شمال گفت: با این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌ها تاب‌آوری بیشتری در مقابل سرما و گرما ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از پروژه آزادراه تهران- شمال با تأکید بر اینکه کارگاه این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های سازندگی کشور است، اظهار کرد: حجم دیوارهای حائل اجرا شده در این پروژه از حجم دیوارهای چندین سد نیز بیشتر است.

وی با اشاره به تعداد پل‌ها و تونل‌های موجود در این آزادراه، خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۴ قالب برای سیستم بتن‌ریزی مورد استفاده قرار گرفت که در نهایت کاری فوق‌العاده در زمینه بتن‌ریزی انجام شد.

آخوندی مقاومت تونل‌های آزادراه تهران- شمال در برابر آتش و زلزله را از دیگر ویژگی‌های بارز این طرح یاد کرد.

وزیر راه همچنین به واردات دستگاه‌های مورد نیاز برای بتن‌ریزی کف قطعات ۱، ۲ و ۳ پروژه آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته‌ایم که در فازهای ۱، ۲ و ۳ پروژه از کف بتنی استفاده کنیم. چرا که با این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌ها تاب‌آوری بیشتری در مقابل سرما و گرما ایجاد می‌شود. در همین راستا نیز دستگاه‌های مورد نیاز اخیراً وارد کشور شده و ان‌شاءالله در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی توجه به معماری جاده برای نخستین بار را از جمله دیگر ویژگی‌‌های پروژه تهران- شمال یاد کرد و گفت: برای نخستین بار در این جاده از بحث معماری جاده‌ای اعم از داخل تونل‌ها، پل‌ها و معماری سایر مسیرها استفاده شد. با انجام این کار به دنبال آن بودیم که چشم‌اندازهای خوبی ایجاد شود تا علاوه بر افزایش ایمنی جاده‌ها، رضایتمندی مسافران نیز ارتقاء یابد.

آخوندی در ادامه به واگذاری ۵۰ درصد فاز نخست پروژه آزادراه تهران- شمال به پیمانکاران داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان در این بود که برای قطعه 1 این آزادراه قراردادهای قبلی با چینی‌ها را به حداقل خود کاهش دهیم و بستر را برای پیمانکاران داخلی فراهم نماییم.

وی ادامه داد: تمام کارها و واگذاری‌های انجام شده از طریق مناقصه و رقابت صورت گرفته است. حتی پیمانکاران بنیاد مستضعفان نیز به طور مناقصه‌ای در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

وزیر راه با تأکید بر اینکه تاکنون تأمین منابع لازم در این پروژه صورت گرفته است، افزود: هم دولت و هم بنیاد مستضعفان به عنوان شریک وزارت راه در این پروژه تاکنون به همه تعهدات خود در بخش تأمین منابع مالی عمل کرده‌اند.

آخوندی در پایان با اشاره به حفر حدود ۴۰۰۰متر از ۶۴۰۰ متر تونل شرقی فاز دو آزادراه تهران- شمال، خاطرنشان کرد: طی یک ماه آتی برای بخش غربی این تونل نیز مناقصه برگزار و برنده مناقصه مشخص می‌شود و ان‌شاءالله با اجرای تونل فاز 2 می‌توانیم تا یک سال آینده این بخش را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا