خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح عبدالمجید شیخی درباره‌ی یک مصاحبه

«عبدالمجید شیخی» کارشناس اقتصادی حامی دولت احمدی نژاد، یک روز پس از انتشار مصاحبه‌اش در انصاف نیوز [لینک]، در پیامی ارسالی، ادعاهایی عجیب را مطرح کرده و مصاحبه را تحریف شده خوانده است.

این در حالی است که همانطور که در متن پیام ارسالی آقای شیخی درج شده، متن مصاحبه قبل از انتشار با او چک شده و مورد تایید قرار گرفته است.

اعتراض آقای شیخی به تیتر و عنوانی است که برای او به‌کار رفته است. تیتر و عنوان از اختیارات رسانه است و انتظار هماهنگی برای آنها درخواستی حرفه‌ای نیست.

تیتر انتخاب شده یعنی «عامل خشکسالی در ایران رواج گناه و حسن روحانی است»، استنباطی از متن بوده و موضع سیاسی او در پیام ارسالی مدنظر این رسانه نیست.

در مورد عنوان به‌کار رفته در متن، یعنی «حامی دولت احمدی نژاد»، باید گفت که مصاحبه‌ها و مطالب پرشمار آقای شیخی در حمایت از «دولت احمدی نژاد» در رسانه‌ها موجود است ولی موضع امروز در مورد «احمدی نژاد» تضادی با «حمایت از دولت احمدی نژاد» ندارد. بخشی از شخصیت‌های سیاسی اصولگرا که «حامی دولت احمدی نژاد» بوده‌اند حالا «منتقد احمدی نژاد» هستند.

این توضیح نیز ضروری است که جدای از ادبیات عجیب پیام ارسالی آقای شیخی، ادعای او در مورد وابستگی انصاف نیوز به شخصیت‌های سیاسی ادعایی غیرواقعی است.

متن پیام آقای شیخی:

متن ارسالی عینا در پی می‌آید:

«شکوائیه دکتر عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه کارشناس اقتصاد و اقتصاد کشاورزی از پایگاه خبری انصاف نیوز پس از انتشار مصاحبه تحریف شده ایشان با عنوان «عامل خشکسالی در ایران رواج گناه وحسن روحانی»

پایگاه خبری انصاف نیوز وابسته به یکی از عناصر باند اصلاح طلبان دروغین یعنی مسعود پزشکیان پس از مصاحبه با بنده، به رغم تعهدی که قبلا” به بنده دادند که چیزی خلاف حقیقت منتشر نکنند، پس از انتشار متن مصاحبه در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰، با حاشیه روی به دروغ از بنده به عنوان حامی دولت احمدی نژاد یاد می‌کند (که این حمایت در راستای حمایت مردمی، بعدا” به دلیل انحراف احمدی نژاد از خط ولایت فقیه تبدیل به مخالفت با ایشان شد ولی سردبیر خود را به جهالت می‌زند و بر این حقیقت سرپوش می‌گذارد) و مصاحبه علمی را به یک مصاحبه سیاسی و عامیانه تبدیل می‌کند و بخصوص به عمد بجای توجه به محتوای مصاحبه عنوان “عامل خشکسالی در ایران رواج گناه و حسن روحانی است” را انتخاب کرده است.

اولا” برای اهل بصیرت خوب روشن است که اصولا” در ۴۲ سال گذشته این باند در راُس قوه مجریه حضور داشته و تنها در دولت نهم و دهم به ظاهر در راس نبودند ولی با توجه به روال دولت نهم و دهم که مَنِشی برای حذف اصلاح طلبان از بدنه دولت نداشت، در بدنه و مدیریت میانی هرم حضور موذیانه‌ای داشتند.

ثانیا” در دو سال اخیر دولت سیزدهم، باند اصلاح طلبان برای فرار از خیانت‌ها و سوء مدیریت‌های خود به این نتیجه رسیدند که باید تقصیرها را به گردن حسن روحانی بیاندازند. لذا بی دلیل نیست که بنده در متن سوء مدیریت این باند را عامل اصلی مقابله با کم آبی و خشکسالی معرفی می‌کنم و دولت دوازدهم و سیزدهم را به عنوان نماینده این باند غرب گرا و خودباخته معرفی می‌کنم که تیر خلاص را به پیکر بی جان بخش کشاورزی و آب زد.

و لذا این پایگاه خبری، گزینشی آن بخش از متن را خودسرانه و با غرض انتخاب می‌کند تا بر خیانت‌های این باند در عدم توجه به سرمایه گذاری در مهار، تولید، ذخیره سازی و توزیع آب در طرف عرضه و عدم اصلاح نظام تقاضا در مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب و نیز در عدم سرمایه گذاری در تولید انرژی تجدید پذیر که ارتباط مکمل و جایگزینی با تولید انرژی برق از آب و ساخت سد از یک طرف و تولید آب شیرین با این انرژی‌ها دارد، سرپوش بگذارد.

ثالثا” در کادر بالای مصاحبه به دروغ اشاره می‌کند که متن مصاحبه به تایید بنده رسیده است. در حالی که مصاحبه بنده صوتی بوده و بسیاری از محتوا را گزینشی حذف کرده و برای بنده منتخب پیاده شده‌ای از متن آمده و بنده هم جهت مراعات فضای نشریه امکان افزودن متن برایم میسر نبوده است. جای تاسف است که اینان از هزاران صداقت ما (و بخصوص احترامی که به اینان برای مصاحبه قائل شدم) اینگونه در امانت خیانت می‌کنند. ما را به یاد پیام شهید نواب صفوی خطاب به مصدق السلطنه می‌اندازد که… والسلام علی من اتبع الهدی»

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. جنابان گردانندگان انصاف نیوز….وقتی می نویسم محل استقرار واستراحت وگذراندن باقی عمررا رابایددرامین ابادباشد..چه گفته گزافی بکد که منعکسش نکردید…افتاب امد دلیل افتاب…

  2. الان ایشون میگوید دیگر حامی احمدی نژاد نیست؟! خب نباشد!! حالا اینهمه اسمان ریسمان بافتن، و توهین برای چیست؟! بهتره ایشون قدری استراحت فرموده، و حرص نخورند! براشون خوب نیست!

  3. اول اینکه قافه شو نگاه کنید! ایشان دکتر و استاد دانشگاه و کارشناس هستند!! دوم اینکه انصاف نیوز را وابسته به یکی از عناصر باند اصلاح طلبان دروغین دانسته!!؛ مرد حسابی، کارشناس حسابی، دکتر حسابی، استاد دانشگاه حسابی، تو که میدونی انصاف وابسته به اصلاح طلبان هست، اونم از نوع دروغینش، برای چی باهاش مصاحبه میکنی!!؟ بعد هم در آخر این متن پیامت که انشای یه دانش آموز کلاس پنجم ابتدائی، از آن روان تر و گویاتر هست، خودت رو دارای هزاران صداقت دانسته ای!!!! که البته این روحیه و این موضع بالا از طرف مدعیان دورغین اصولگرائی (بخوانید افولگرائی) دور از انتظار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا