خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف: لازم است خون‌ دل بخوریم و شجاعانه تصمیم بگیریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است. این کار شجاعت می‌خواهد و کسانی باید این کار را به دست بگیرند که حاضر باشند از آبروی خودشان بگذرند. اگر روزی لازم بود خون بدهیم، امروز لازم است خون‌دل بخوریم و آبرو بدهیم، تلاش کنیم و شجاعانه تصمیم بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در آئین بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) که با حضور استاندار خراسان رضوی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ولایتمدار کاشمر در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس فقط از خدا ترسید و چون از خدا ترسید، از هیچ‌کسی دیگری نترسید. هیچ مصلحتی را جز حق تشخیص نداد و جز در راه خدا و عزت دین و مسلمانان و ملت عزیز ما گام برنداشت. این مردی که واقعاً مجلس را تبدیل به خانه ملت کرد.

وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و به مجاهدت و تلاش و مبارزه‌ای که حضرت امام(ره) داشتند، این فرصت فراهم شد که درست در زمانی که دین در غربت بود و در کشورمان دین در کنج حجره‌ها بود، امام دین را به جامعه و در قدرت و برای حکمرانی و برای پیاده‌سازی عدالت به میدان آوردند و امروز در این مسیر فرزندان دلیر این سرزمین از شهر و روستا باعث شدند در زمانی که دین در دنیا در حاشیه بود باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین شد.

قالیباف یادآور شد: بدون شک امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه، جهان و در امت اسلامی می‌درخشد و در این مقطع این‌یک توفیق بزرگی است. مردم ما با مقاومت، گذشت، بزرگواری، محبت، به میدان بودن، خون دادن و خون‌دل خوردن انقلاب و عزت کشور را تا به امروز به اینجا رسانده‌اند.

کارنامه ما در بخش اقتصادی، کارنامه قابل دفاعی نیست

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک خدمتگزار و به عنوان یک رزمنده و هم‌سنگر شما عرض می‌کنم که امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم، به‌طوری‌که کارنامه ما در این بخش کارنامه قابل دفاعی نیست. با صراحت اعلام می‌کنم که این ضعف و اشکال در نبود امکانات مادی نیست، چراکه کشور ظرفیت‌های زیادی دارد و کشور فقیری نیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: همین منطقه کاشمر وقتی نگاه می‌کنیم ظرفیت‌های بزرگی دارد و در نشست با نخبگان این منطقه که صحبت می‌کردم، جوانان بااستعداد، مدیران خلاق و کارآفرین از دل مردم اینجا را در حوزه معدن، کشاورزی و بخش‌های مختلف باوجود خشک‌سالی و دیدم.مشکلاتی هست که جوانان با ایمان امید به حل مشکلات دارند و حتی زمان برای برطرف کردن مشکلات می‌دادند، بنابراین ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما دو سه اشکال جدی داریم که به ما مسئولان برمی‌گردد، ادامه داد: اول این‌که بخشی از این مشکلات حتماً در مجلس شورای اسلامی است. ما به‌عنوان نمایندگان مردم اگر مدعی انقلابی هستیم، وظیفه‌داریم در مسیر حل مشکلات گام برداریم، چراکه یک انقلابی نمی‌تواند بگوید ما انقلابی هستیم ولی راهی برای حل مشکلات پیدا نکند.

با قانون‌گذاری مانع حضور مردم شدیم

قالیباف با تأکید بر اینکه مصمم هستیم در این مسیر گام برداریم و اشکال کار را پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات این است که ما مردم را از صحنه کار، تلاش، فعالیت و ظرفیت که مهم‌ترین شاخصه برای پیشرفت جامعه و منابع انسانی یک جامعه است از دست‌داده‌ایم، ما فرصت را برای آنان فراهم نکردیم ما برخی مواقع با قانون‌گذاری مانع حضورشان شدیم و یا با اجرای بد قانون مانع از محرومیت‌زدایی شده‌ایم و این از اشکالات ماست.

وی بابیان اینکه ما مکلف هستیم شبانه‌روز خواب و خوراک نداشته باشیم و همانند دوران دفاع مقدس با همان اراده‌ای که مردم‌دارند به کار و تلاش بپردازیم، گفت: منطقه ترشیز پر از ثروت است و کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاران باید به میدان بیایند و ما نباید اجازه دهیم که فرصت کار را از سرمایه‌گذار و کارآفرین بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ایستاده‌ایم تا دِین خود را با اولویت عرصه اقتصاد در جامعه ایفا کنیم چراکه این مردم صلاحیت و ظرفیت حل مشکل رادارند. امروز خطاب به کارآفرینان و عزیزانی که در نشست نخبگان حضور داشتند،گفتم که این منطقه پر از ثروت و دست شماست، لذا باید به میدان بیایید و وظیفه ما در مرکز این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم کسانی مانع کارآفرینی، خلاقیت و یا جوانی که پای کار هستند، شوند و فرصت کار را از آنها بگیرند.

در مجلس با هیچ‌کس عقد اخوت نداریم

وی تصریح کرد: ما در مجلس با هیچ‌کس عقد اخوت نداریم، ایستاده‌ایم که کارآمدی دین در اداره جامعه را با اولویت عرصه اقتصاد نشان دهیم و بگوییم که انقلاب اسلامی این مردم و جوانان این کشور به‌دوراز هرگونه سلیقه و قومی و قبیله‌ای که هستند، همین‌که صلاحیت، خلاقیت و ظرفیت حل مشکل رادارند، این فرصت را فراهم کرده و می‌کند،در این عرصه حرکت می‌کنیم.

قالیباف ادامه داد: قانونی که در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد، در حوزه رفع موانع برای اشتغال است تا این باب بسته شود که مردم در این دوایر اداری و بروکراسی در شرایطی که کشور به آن نیازمند دارد، رفت‌وآمد کنند، سرمایه و وقت بیاورند، امضاهای طلایی مانع خلاقیت، کار، فعالیت و کارآفرینی شود. در این قانون مسیر را عوض کرده‌ایم و دوایر دولتی هستند که باید به سمت مردم بیایند نه اینکه مردم به دنبال آنان بدوند.

در کنار دولت هستیم تا کمک و یاری کنیم

وی تأکید کرد: در بحث قوانین، به‌سرعت حرکت می‌کنیم تا قوانینی که اشکال دارد را اصلاح کنیم. در کنار دولت هستیم تا کمک و یاری کنیم که بار سنگین مسئولیت اجرا بر عهده اوست ولی همیشه به‌عنوان یک ناظر دلسوز و حساس نسبت به اجرای قانون و تحقق آن در میدان هستیم.

قالیباف گفت: به غیرت جوانان این کشور مطمئن هستیم، اگر کار و تلاش کنیم و خالصانه و صادقانه حرکت کنیم، مشمول کمک خداوند خواهیم شد به‌شرط اینکه دغدغه‌ای جز دغدغه مردم نداشته باشیم و بدانیم که تبلور رضایت خداوند در رضایت مردم است.

کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: امروز کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است. این کار شجاعت می‌خواهد و کسانی باید این کار را به دست بگیرند که حاضر باشند از آبروی خودشان بگذرند. اگر روزی لازم بود خون بدهیم، امروز لازم است خون‌دل بخوریم و آبرو بدهیم، تلاش کنیم و شجاعانه تصمیم بگیریم.

وی تأکید کرد: ما همان بچه‌های جبهه و جنگ و بچه‌های روزهای سخت با همان باورهای سنت‌های الهی هستیم، این شعار نیست بلکه یک واقعیت است و تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد که در زندگی این‌گونه عمل کردیم، ما در زمان خودمان و گام دوم انقلاب مکلف هستیم بستر را برای جوانان شایسته و خلاق به‌دوراز هر حب و بغضی فراهم کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در مجلس این است که بتوانیم در حوزه افزایش نقدینگی و خلق پول و هدایت آن به سمت سرمایه‌گذاری و تولید تلاضش کنیم، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه ما این است که بتوانیم نظامی تعریف و مسیری را مشخص کنیم که بتوانیم تأمین مالی حوزه‌های سرمایه‌گذاری را به‌درستی فراهم کنیم تا همه مردم در مسیر حرکت و سازندگی و اقتصاد کشور پیش برویم.

دغدغه ما در مجلس دغدغه مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دغدغه ما در مجلس دغدغه مردم است و مطمئن باشید که آثار این کارها را با دولت جدید خواهید دید، اذعان کرد: جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر یک دغدغه ذهنی و یک واقعیت تلخ در این منطقه است، مطمئن باشید تلاش می‌کنیم که این مشکل را برطرف کنیم اما باید همه تلاش کنیم که مسیر اصلی که حرکت به سمت پیشرفت و لازمه آن تولید ثروت، کار و فعالیت است را مدنظر داشته باشیم واز ظرفیت‌های منطقه استفاده کنیم تا نیازی به مرکز نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اقشار مختلف مردم کاشمر گفت: خوشحالم در اجتماع مردمی هستم که در دوران دفاع مقدس توفیق هم‌سنگری با آنان داشتم.

وی افزود:هیچ‌وقت رشادت‌های این مردم عزیز را فراموش نمی‌کنم، رزمندگانی که در تیپ امام رضا(ع) و لشکر ۵ نصر بودند. شهدای این خطه همچون شهیدان عاصمی و طاهری و صدها شهید و آزاده و جانباز، همچنین وفای مردمی که بیشترین بچه‌های تخریب و شجاع‌ترین رزمندگان بودند را فراموش نمی‌کنم و این توفیقی است که در میان این عزیزان و هم استانی‌هایم هستم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا