خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وکیل عزیز خادم: عزل قانون نبوده

اعتمادآنلاین نوشت: شهاب الدین عزیزی خادم چند ماه پیش شکایتی را از اعضای هیئت رئیسه مبنی بر غیر قانونی بودن برکناری اش در دادگاه به ثبت رساند. اعضای هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال در زمستان 1400 بدون در نظر گرفتن مفاد اساسنامه رای به برکناری موقت رئیس وقت فدراسیون دادند و در نخستین جلسه مجمع نیز باز برخلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال اجازه دفاع را از رئیس عزل شده گرفتند. در نهایت و در حالی که طبق قانون قطعی شدن برکناری رئیس فدراسیون باید بر اساس آرای مجمع فدراسیون فوتبال باشد، این اتفاق نیفتاد تا در نهایت بعد از نزدیک به دو سال کار به شکایت در دادگاه بکشد. با این حال دادگاه بدوی در رای خود که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار اعتمادآنلاین قرار گرفته تاکید کرده است که صلاحیت بررسی موضوع را ندارد و دادگاه حکمیت ورزش (CAS) را به عنوان مرجع معرفی نموده است. در رای دادگاه بدوی هیچ بحثی در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن برکناری عزیزی خادم مطرح نشده است. همین مساله در رای دادگاه تجدید نظر تکرار شده است.   

روح الله حسینی وکیل شهاب الدین عزیزی خادم در این رابطه و اخباری که در رسانه ها منشتر شده به اعتمادآنلاین گفت: در خبرگزاری های داخلی و خبرگزاری های فارسی زبان خارج از کشور آمده «تخلفی در برکناری رئیس فدراسیون صورت نگرفته است» این کذب محض است. چنین چیزی در رای درج نشده. همچنین قید شده که «شکایت عزیزی خادم که برای دریافت خسارت به خاطر برکناری از ریاست فدراسیون مطرح شده بود رد و عنوان شده تخلفی صورت نگرفته». این در حالی است که شکایت تنها در رابطه با ابطال انتخابات بوده و اصلا مطالبه خسارت مطرح نبوده است.

او ادامه داد: حالا دادگاه چکار کرده است؟ دادگاه گفته من صالح برای رسیدگی نیستیم و اصلا وارد ماهیت نشده است. نگفته تخلفی صورت گرفته یا نگرفته.

وکیل رئیس عزل شده فدراسیون در ادامه با اشاره به رای یک دادگاه که اردیبهشت در مورد انتخابات هیئت فوتبال استان کرمان صادر شده بود اظهار داشت: دادگاهی که ما رفتیم شعبه 70 بود. حدودا در اردیبهشت ماه، شعبه 90 در خصوص دادخواست هیئت فوتبال کرمان علیه فدراسیون حکم برعکس داده. یعنی وارد ماهیت شده و انتخابات هیئت کرمان را باطل کرده است. این دو تا رای معارض است. برای این دو رای معارض هم قانونگذار پیش بینی کرده که باید برود دیوان عالی کشور و یکی از اینها تصدیق شود. وقتی تصدیق شد آن وقت مرجع صالح باید مشخص شود که آیا کمیته های انضباطی است یا کمیته اخلاق است یا CAS. آن وقت می توانند وارد ماهیت شوند و ببینند تخلفی صورت گرفته یا نه. این منوط به آن است که طرفین پیگیری کنند. اینجا تمایلی برای پیگیری نیست.

حسینی تصریح کرد: این چیزی که خبرگزاری ها زدند کذب محض است. خلاف قانون مطبوعات هم هست. دادگاه اصلا وارد ماهیت نشده. اینکه آیا تخلفی صورت گرفته یا نگرفته هنوز مبهم است. دادخواست هم مطالبه خسارت نیست و نه دادگاه بدوی و نه تجدید نظر وارد ماهیت نشدند. فقط گفتند وارد نمی شویم.

او در واکنش به این مساله که در رای دادگاه بدوی آمده شاکی باید به CAS مراجعه کند اما در رای دادگاه تجدید نظر کمیته های داخلی فدراسیون مدنظر قرار گرفته گفت: این درست است که نوشته به کمیته های داخلی فدراسیون مراجعه شود. ولی باز هم مشخص است که وارد ماهیت نشده است. منتهی این وسط ما همچنان رای کرمان را داریم که نشان می دهد دو تا رای معارض صادر شده و باید دیوان عالی رای بدهد. هر کدام از این دو رای در دیوان عالی مورد موافقت قرار بگیرد آن می شود رای اصلی. در رای بدوی گفته بروید دادگاه حکمیت ورزش! این هم باز نشان می دهد دو تا رای بدوی و تجدید نظر هم با هم معارض هستند.

ناگفته نماند شهاب الدین عزیزی خادم در همان مقطعی که شکایتش را ثبت کرده بود در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده بود که قصدش تنها شفاف سازی موضوع بوده. او به خبرگزاری فارس گفت: «جواب خود را گرفتیم و منتظر همین هم بودیم. قضاوت با مردم است. من شکایت کردم که مردم متوجه بی‌اساس بودن تهمت‌هایی که به من زده شدت بشوند. مردم ایران باهوش هستند و فرد آدم صادق از غیرصادق را تشخیص می‌دهند

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا