خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برادران ایرانگرد: روزمزد کارگری می‌کنیم و ایران را با عشق می‌گردیم

نزدیک به پنج سال است که به بیش از ۲۵ استان کشور سفر کردند. دو رفیق همسفر که اینک بعنوان برادران ایرانگرد شهرت یافتند.
برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما با دعوت از برادران ایرانگرد (عارف طحان و آراد پیروان) در حوزه گردشگری با آنان به گفتگوی مفصل پرداخت و تجربه آنان در سفرهایش را جویا شد که در پی می‌آید:

مجری برنامه: چگونگی شکل گیری رفاقت شما و آغاز این هدف مهم یعنی ایرانگردی از چه زمانی آغاز شد؟

عارف طحان: من‌ و آراد در یک‌تور گردشگری باهم‌آشنا شدیم و سفر برای مادونفر عشق است ؛ ما هدفمان زندگی در سفر است و امیدواریم بزودی پس از تکمیل ایرانگردی هایمان جهانگردی را آغاز کنیم و سفیران خوبی برای فرهنگ و ارزش های والای کشورمان باشیم

مجری : شما دونفر اصالتا اهل کجا هستید و پس از این همه گشت به نقاط مختلف کشور کجاهارو بیشتر پسند کردید و علاقه دارید؟

آراد پیروان : من اصالتا اهل استان مازندران و شهر ورزشی قائمشهر هستم و عارف هم‌ اصالتا اهل اهواز و استان خوزستان است ؛ حقیقتا ما واقعا نمیتوانیم به شکل گزینشی به ایران نگاه کنیم زیرا همه جای کشور برای ما تازگی دارد و واقعا زیبایی های منحصر به فردی دارد

مجری : ظاهرا در سفر اخیرتان به استان خوزستان به شوشتر و سازه های آبی آن که قدمت طولانی دارد رفتید درباره این مجموعه برای بینندگان توضیح بدهید؟

عارف طحان : بله . شهر شوشتر قدمت تاریخی زیادی دارد و در آن تلاقی طبیعت و تاریخ را شاهد هستیم و پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که سازه های آبی شوشتر دارای قدمتی بسیار غنی هستند و ساخت آنها به دوران هخامنشیان باز می‌گردد. سازه های آبی شوشتر را باید یکی دیگر از افتخارات ایرانیان دانست که از گذشته به یادگار مانده است. این اثر تاریخی که حتی در یونسکو نیز به ثبت رسیده و از آن بعنوان میراث جهانی سازه های آبی شوشتر یاد میکنند با توجه به علم مهندسی و ابزارآلات آن زمان، واقعا یک پدیده بسیار عجیب محسوب می‌شود.
جالب است بدانید که شهر شوشتر، دارای پیشینه‌ای هزاران ساله است و قدمت آن به دوران پارینه سنگی و پیش از تاریخ باز می‌گردد. دلیل رونق همیشگی شوشتر در تاریخ، مجاورت آن با رودخانه خروشان کارون بوده است. از طرفی نزدیکی با معبد چغازنبیل، این شهر را میان ایلامیان بسیار معتبر کرده بود. همه این دلایل باعث شدند تا اولین تمدن‌های ایرانی، در شوشتر شکل بگیرند.
اولین سنگ سازه های آبی شوشتر به دست کوروش کبیر بنا شد. دوران هخامنشی را می‌توان نقطه اوج تمدن، هنر و علم ایرانیان دانست. آنها با یک مهندسی بسیار دقیق، این سازه صنعتی و آبی را ساختند تا بتوانند بر طبیعت چیره شوند .

مجری برنامه : شما به کل کشور سفر کردید درسته؟ آیا مشکل درآمدی ندارید ؟  برای بینندگان ما جالب است بدانند هزینه سفرهایتان به چه شکل تامین میشه؟ 

آراد پیروان : بله ما تقریبا نود درصد کشور که حدود ۲۵ استان هست به شکل کامل طبیعتی و تاریخی و شهرگردی گشتیم که امیدواریم بزودی و در کنار هم بتوانیم کل کشور و سپس جهان‌رو بگردیم ،  سوال خوبی طرح کردید ما سفر ارزان میرویم و عمدتا بخاطر شرایطی که داریم (همیشه در سفریم) شغل های روز مزدی و کارگری با درآمد کمتر رو دنبال میکنیم
و سبک سفر ما یک سبک سفر ارزان است که بسیاری از گردشگران در سطح جهانی هم آن را دنبال میکنند به نام سفر های بکپکری و هیچهایکی که در این نوع سفر که در ایران به نام مرامی سفر کردن ترجمه شده بسیاری از هزینه های ما هم کم شده است

عارف طحان : یک نکته که باید اضافه کنم به صحبت های آراد این هست که ما مثلا لوکس سفر نمیکنیم و عمدتا سفرهای کمپی هستیم و در چادر شخصی و امکاناتی که در کوله پشتی خود داریم اموراتمون رو میگذرونیم .

مجری برنامه : در پایان اگر صحبتی دارید برای بینندگان ما مطرح کنید ؟

عارف طحان :  از دعوت شما ممنونیم و امیدواریم که بتوانیم سفیران خوبی برای کشور عزیزمان باشیم . حقیقتا پس از وقایع تلخ سه سال گذشته و بحران جهانی بیماری کرونا و کمرنگ شدن سفرها، بسیاری از گردشگران، اهل سفرها، اقامتگاه های بومگردی، هتل‌ها،  آژانس‌های مسافرتی و تور لیدرها ضررهای هنگفتی را تحمل کردند و به نوعی کسب و کار اونها تحت شعاع قرار گرفته . ما در اینجا بعنوان برادران ایرانگرد به نمایندگی از همه جامعه بزرگ گردشگری کشور از جناب آقای ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری کشور تقاضامندیم که با همفکری با صاحب نظران این حوزه فکر چاره ای برای آینده شغلی آنان انجام بدهند .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا