خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وظیفه فعالین ستادی فردای انتخابات چیست؟

کانال جمعیت امام در یادداشتی تلگرامی به ضرورت فعالیت اجتماعی مستمر فعالین در انتخابات پرداخت.

به گزارش انصاف نیوز متن این یادداشت در پی می‌آید:

🔹 کمتر از 48 ساعت از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می گذرد. در هفته های گذشته خیابانها و میدانهای اصلی شهرها عرصه ی تبلیغات گسترده بود؛ اما تا فردا همه ی جنب و جوش ها می خوابد. خیابانها به وضعیت عادی برمی گردد و برای مشاهده ی این مشارکت گسترده باید به انتظار چهار سال دیگر نشست.

🔹 رای دادن اگرچه راهی برای ایجاد تغییر است اما این مسیر وقتی کامل می شود که بتوان از این پتانسیل بالقوه ی اجتماعی به صورت پیوسته جهت تغییرات اجتماعی، مقابله با معضلات و نظارت بر نهادهای قانونگذار و اجرایی بهره برد. حضور پیوسته در فعالیت های اجتماعی در قالب سازمانهای مردم نهاد آسانترین راه برای تحقق این مساله است. آنچه از دولت به عنوان قوه ی اجرایی انتظار می رود این است که بیش از پیش از تشکیل سازمانهای مردمی حمایت کند و قوانین حمایتی برای فعالیت آنها را پیگیر باشد. بهروزی برای ما زمانی خواهد بود که هر ایرانی حداقل در یک سازمان مردم نهاد (NGO) فعالیت کند و از این طریق، مشارکتی فعال در ساخت فرهنگی و اجتماعی جامعه ی خود داشته باشد.

🔹 سوال مهم اینجاست که دولت دوازدهم چه برنامه ای برای استفاده از این نیروی اجتماعی فراوان، که در زمان تبلیغات انتخابات نمود پیدا کرد، جهت مشارکت پیوسته در مسایل فرهنگی و اجتماعی دارد؟ و چگونه به این نیروها می توان این مساله را منتقل کرد که حضور پیوسته آنها در مسایل مختلف اجتماعی می تواند در باز کردن بسیاری از گره های کور جامعه راهگشا باشد؟

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا