خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راه‌حل «مجلس انقلابی» برای بورس، بازدید سرزده است؟!

یک نماینده‌ی «مجلس انقلابی» با بیان اینکه «دولت فعلی و سابق توجهی به بورس نداشته و برنامه جدی برای احیای آن ندارد»، گفت: نمایندگان مجلس بنا دارند علاوه بر بازدیدهای هیات تحقیق و تفحص از بورس، به صورت سرزده از سازمان بورس و بخش‌های زیر مجموعه آن بازدید کنند؛ نمایندگان مجلس منتظر اقدامات هیات تحقیق و تفحص از بورس برای اصلاح امورات بازار سرمایه نمی‌مانند؛ چراکه مجلس بنای نظارت گسترده بر بورس را دارد.

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهار داشت: سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است و متأسفانه دولت فعلی و سابق توجهی به بورس نداشته و برنامه جدی برای احیای آن ندارد.

وی افزود: ریزش سرمایه مردم در بورس حق‌الناس است که نباید به آن بی‌توجهی شود و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: بخشی از مشکلات بورس، مدیریتی است و بخش دیگری به تصمیمات جدی دولت بازمی‌گردد؛ دولت حق ندارد خودش و یا شرکت‌های وابسته به آن از بورس به عنوان صندوق ذخیره نگاه کرده و از آن برای حل مسائل و مشکلات خود برداشت کند.

آصفری گفت: قیمت گذاری عرضه‌های اولیه در بورس اشتباه بوده و نقش دلالان در آن پررنگ بوده و قیمت‌ها به هیچ عنوان واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه مجلس هیاتی را برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین کرده و قرار است به صورت جدی بورس ورود کنیم، به نظر می‌رسد برخورد با کسانی که از ابتدا با قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی موجب ضرر و زیان مردم شده‌اند لازم است و آنها بایستی پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس بنا دارند علاوه بر بازدیدهای هیات تحقیق و تفحص از بورس، به صورت سرزده از سازمان بورس و بخش‌های زیر مجموعه آن بازدید کنند؛ نمایندگان مجلس منتظر اقدامات هیات تحقیق و تفحص از بورس برای اصلاح امورات بازار سرمایه نمی‌مانند؛ چراکه مجلس بنای نظارت گسترده بر بورس را دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا