خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس پلیس تهران: افزایش استفاده مجرمین از سلاح گرم نگران کننده است

متخلفان زیر ۲۰ میلیون هم به زندان می‌روند

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران گفت: طرح رعد پیشگیری پایتخت در فرماندهی تهران بزرگ به مرحله ۵۹ رسید. برای استقرار نظم و امنیت و آرامش همکاران من تلاش می‌کنند. امروز با کشفیات قابل توجهی رشادت ها و تلاش‌های همکاران ما را دیدید. ۸۲۲ زورگیر، سارق مسلح و… دستگیر شدند و با کمال تأسف دارای سابقه کیفری و زندان بودند.

به گزارش انصاف نیوز، او افزود: در این مرحله از طرح رعد ۲۵ گروه که به صورت باندی به موبایل قاپ زنی می‌کردند منهدم شدند و ۱۶۱ موتور سیکلت و خودرو سرقتی کشف قرار گرفت. ۱۸۴۹ فقره اموال مسروقه کشف شد. ۴۳ میلیارد تومان است. ۱۴ محکوم فراری که فراری بودند علاوه بر ۸۲۲ نفر دستگیر شدند. ۲۹ درصد در حوزه قطعات و وسایل نقلیه بودند.۱۹ درصد اماکن خصوصی و دولتی . ۲۰ درصد درمعابر. ۷ درصد قاپ زنی ۷ درصد سارق ۱۸ درصد سیم و کابل و کشو زن بودند.

سردار حسین رحیمی تاکید کرد: ۱۰ قبضه سلاح جنگی کشف شده است. میزان استفاده مجرمین از سلاح جنگی افزایش یافته که نگران کننده است.

رییس پلیس پایتخت درباره کمیته مبارزه با زورگیری و جرایم خشن گفت: جلسات مشترکی بین پلیس و دستگاه قضایی برگزار شد و بادادستانی کل و تهران نشست‌هایی داشتیم و مردم آثار این کار مشترک را خواهند دید. ما با جدیت و سرعت به دستگیری سارقان اقدام می‌کنیم یپردازیم و مطمئنم با این دستور رییس قوه قضاییه شدت و جدیت برخورد با آنها قاطع تر خواهد شد.

او در پاسخ این سوال خبرنگار انصاف نیوز که اصلاح قانون برخورد با متخلفان در این جلسات بررسی می‌شود یا خیر؟ گفت: به نظر من قانون کم نداریم. اما مصوبه ۹۲ که به سارقین زیر ۲۰ میلیون اجازه داده زندان نروند مشکلاتی را ایجاد کرده است. مجرمین از این قانون مطلع شده‌اند و کار خود را طوری تنظیم می‌کنند که بیش از این نشود و این موضوع حجم سرقت‌های خرد را بالا برده است. درخواست اصلاح را دادیم دادستان محترم کل کشور ابلاغیه‌ای صادر شده از این بعد حتی این سارقین نیز تا روشن تکلیف بلاقید آزاد نشوند و در زندان بمانند. این یکی از نتایج همکاری ما با دادستانی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. وقتی پلیس امنیت را برقرار نمی کند هم مجرمین جسورتر می شوند و هم مردم به فکر دفاع از خود دنبال سلاح می روند. همه ی اینها به خاطر ضعف پلیس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا