خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال

تسنیم نوشت: رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن اشاره به شرایط تزریق دوز سوم واکسن کرونا، از آغاز واکسیناسیون دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۴۰ سال خبر داد.

«محسن زهرایی» با بیان اینکه هدف برنامه واکسیناسیون کرونا، حصول حداکثر ایمنی در حداکثر جمعیت هدف است اظهار داشت: مطالعات نشان داده که افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت کرده‌اند بعد از مدت زمانی ممکن است سطح ایمنی آنها افت کند و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند؛ در کشور ما واکسن‌های “سینوفارم”، “برکت” و “بهارات” از جمله واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه در ابتدا گروه بالای 60 سال برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا فراخوان شدند، افزود: در حال حاضر، همه افراد بالای 40 سال که در نوبت‌های اول و دوم خود، واکسن‌های سینوفارم، یا برکت یا بهارات را دریافت کرده‌اند اگر سه ماه از نوبت دومشان گذشته به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه و نوبت سوم واکسن خود را نیز تزریق کنند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که «اسپوتنیک» و «آسترازنکا» دریافت کرده‌اند اگر بالای 60 سال سن دارند و 6 ماه از نوبت دوم واکسنشان گذشته مشمول دریافت دوز سوم واکسن کرونا هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا