خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیم ستون طنز / چرا یارانه نگرفتن کار خوبی است؟

یاشار تاج محمدی، نیم ستون انصاف نیوز:
یارانه نگرفتن کار خوبی است، اوایل نمی‌دانستم چرا، فکر می‌کردم چون اخیراً بعضی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که از یارانه گرفتن انصراف خواهند داد، پس اگر ما هم یارانه نگیریم کار خوبی است، بعداً فکر کردم که این‌ها مگر تا الان داشتند یارانه می‌گرفتند؟ واقعاً؟ بیچاره‌ها! لابد لازم داشتند دیگه!
بعد از این فهمیدم که دلیل اینکه یارانه نگرفتن کار خوبی است، این نیست. فکر کردم شاید چون ابراهیم یزدی نامه نوشته است و مردم را به یارانه نگرفتن دعوت کرده است، پس یارانه نگرفتن کار خوبی است، بعداً یادم آمد که ابراهیم یزدی عنصر خودفروخته و معاندی است، حتی برای اینکه مطمئن شوم زنگ زدم از حسین آقا پرسیدم که ابراهیم یزدی در لیست جاسوس‌های خائن هست یا نه که ایشان هم تائید کرد و من فهمیدم که دلیل اینکه یارانه نگرفتن کار خوبی است، نامۀ ابراهیم یزدی هم نبود.
 بعد از این چند دلیل دیگر هم به ذهنم رسید ولی هیچ‌کدام برایم قطعی نشد، تا اینکه یک شب آقای زیباکلام به خوابم آمد و گفت فلانی چرا یارانه می‌گیرید؟ چرا از دولت حمایت نمی‌کنید؟ از شما ناراضی‌ام، گفتم چرا؟ رویش را برگرداند، این شعر را خواند و در افق محو شد:
یارانه نگیرید که دولت نگران است /  این دولت بیچاره که چون بارِ گران است
بیچاره حسن مانده و تقصــیر ندارد   /  این ارثیۀ دولـــــت آبــــادگــــران است
 وقتی شعر را شنیدم اشک در چشمانم حلقه زد و دیدم انصاف نیست این‌طور با دولت روحانی همراهی کرد. در این فکر بودم که دیدم زیباکلام دوان دوان برگشت و گفت یادم رفت بگم، این شعر را برای 63 نفر بفرست و بگو برای 63 نفر دیگر بفرستند، اگر این کار را نکنی، تا 63 شب احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی به خوابت می‌آیند و به نوبت در فضیلت یارانه گرفتن برایت سخن‌رانی می‌کنند. خود دانید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا