خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف: عنابستانی به سرباز سیلی نزد

رئیس «مجلس انقلابی» با تکذیب سیلی زدن نماینده‌ی سبزوار در مجلس به یک سرباز گفت: نماینده مجلس و یا هر کس دیگری حق هل دادن ندارد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی مامور نیروی انتظامی حق توهین کردن ندارد.

به‌گزارش انصاف نیوز، محمدباقر قالیباف گفت: در مورد آقای عنابستانی که دانشجویان به آن اشاره کردند، هیات نظارت پیگیری‌های مجدانه ای انجام داد، هر چند معتقدم هیات محکمتر باید پیگیری می کرد، البته از سوی مقابل اشکالاتی هم در برخورد مامور ناجا بود ، مامور نیروی انتظامی نمی‌تواند بر خلاف قانون اقدام کند، البته که نماینده مجلس هم سیلی نزد. هر آنچه را که در فضای مجازی دیدیم نباید بیان کنیم، نماینده مجلس اگر سیلی می‌زد خطا کرده و باید تنبیه می‌شد، نماینده مجلس و یا هر کس دیگری حق هل دادن ندارد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی مامور نیروی انتظامی نیز حق توهین کردن ندارد. با همه این اقدامات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان موافقت کرد که دادگاه پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و قضاوت دادگاه فصل‌الخطاب است.

خانه ملت نوشت: محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه 15 آذرماه) در آستانه روز دانشجو در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، گفت: بسیار خوشحالم که این توفیق را داشته ام تا در آستانه 16 آذر که نقطه عطفی در تاریخ کشور است، در میان دانشجویان حضور پیدا کنم. نقطه عطفی که نشان داد دانشجویان و جوانان کشور برای استقلال، عزت مردم و پیشرفت کشور تا پای جان آماده فعالیت، رشادت و مجاهدت در عرصه علم، پژوهش و میدان دفاع مقدس هستند. این نشست ها به برکت خون شهداست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مقابل روح شهدا و خانواده آنها سر تعظیم فرود می آورم و امیدوارم همه این مسیر را پیش ببریم، ادامه داد: اولین مبحثی که قصد داشتم درخصوص آن صحبت کنم، موضوع مطرح شده توسط آقای حسینی در زمینه تحول در حکمرانی بود، امیدوارم بتوانم آن چیزی را که نسبت به آن مطلع هستم را با فرهنگ دفاع مقدس به صورت صریح و شفاف ارائه کنم.

وی با بیان اینکه طی 20 سال گذشته در جلسات مختلف به موضوع تحول در حکمرانی اشاره کرده ام، عنوان کرد: امروز استقلال هزینه دارد و جمهوری اسلامی با ایده مردم سالاری دینی در استقلال و آزادی کشور تثبیت شده است و کارنامه خیلی خوب به سمت عالی دارد و همه مکاتب انسان ساختی دنیا که در مخالفت با سنت های الهی گام بر می دارند، در براندازی و بی هویت کردن جمهوری اسلامی از مبانی و ارزش های خود شکست خورده اند، اما نمی گویم که به همه ارزش ها رسیده ایم اما جهت اصل مبانی اسلامی را در کشور حفظ کرده ایم و در مسیر آن گام بر می داریم.

قالیباف افزود: این نشست، معیار مطالبه گری های بحق از مسئولان و دلیل بر پایبندی ارزش ها و استقلال جمهوری اسلامی است، اما در حکمت عملی و حکمرانی در کشور کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی نداریم و یکی از موضوعات جدی آن شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته سالاری است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه راه حل رفع اشکالات موجود در موضوع حکمرانی در دانشگاه است، تصریح کرد: از روزی که جنگ تمام شده از محیط دانشگاه به عنوان دانشجو و معلم جدا نشده ام و اگر در حوزه های اجرایی موفقیتی بوده، با محوریت دانشگاه انجام شده است.

نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

وی با تاکید بر اینکه هر ساله در این روز یادآوری می شود که به دانشجو و دانشگاه به عنوان پیش قراولان در همه عرصه ها حتی عرصه حکمرانی، باید توجه کرد، گفت: اگر امروز در دانشگاه حضور داریم به دلیل این باور است که دانشگاه محل طرح، فهم و حل مشکلات کشور است، محیط اجرایی محل حل مسائل نیست.

وی در ادامه افزود: پیشرفت‌هایی که موجب شده جمهوری اسلامی ایران جزو 5 کشور اول دنیا باشد، به کمک ظرفیت‌های دانشگاه، اساتید و دانشجویان رقم خورده است لذا 16 آذر ماه به جهت زمانی و مکانی برای ما مهم است. ما در هر جا که دانشگاه را انتخاب کنیم و ارتباط کاملاً سیستماتیک از پایین به بالا برقرار شود، می‌توانیم شاهد موفقیت‌هایی در تمام حوزه‌های فنی، مهندسی، نرم افزارها، علوم انسانی و سایر بخش‌ها باشیم. دانشگاه همیشه محل حل مسائل بوده است و به عنوان یک راوی بعد از جنگ تا امروز اقرار می‌کنم که هر کدام از مسئولین که از محیط دانشگاه غافل شدند، اشتباه کردند.

نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با دانشجویان

قالیباف با بیان اینکه به هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی باور دارم، اظهار کرد: ما در مجلس از همه اساتید و دانشجویان در راستای هوشمندسازی دعوت کردیم تا ضمن داشتن اطلاع از حوزه قانونگذاری و نظارت بتوانند اظهارنظرهای خود را بیان کنند. این ارتباط کاملا سیستماتیک برقرار شده و می‌تواند بدون هیچ دعوتنامه‌ای توسعه یابد. ما معتقدیم موفقیت با هوشمندسای، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی حاصل می‌شود و اگر ما در حوزه اقتصاد دچار چالش بزرگ شدیم به این دلیل است که اقتصاد ما دولتی شده است.

نظام بروکراسی به اسب سرکشی تبدیل شده که کنترل آن دست کسی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اصلاح روند حکمرانی و اداره کشور گفت: با نظام بروکراسی موفقیتی حاصل نمی‌شود، متأسفانه نظام بروکراسی ما به اسب سرکشی تبدیل شده که تا این لحظه کنترل آن دست کسی نیست و از درون خود را اداره می‌کند و مبتنی بر باورها هم حرکت نمی‌کند.

قالیباف ادامه داد: در برنامه ای که در سازمان هوا فضا به مناسبت دهمین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم صحبت می کردم گفتم فاصله «می توانیم» با «نمی توانیم» و نقش دانشگاه و دانشجو و مردم به اندازه فاصله شمال اتوبان کرج تا جنوب آن است.

وی افزود: در شمال اتوبان، مجموعه دوستان هوا فضا هستند که نماد دانشگاه، دانشجو، نیروهای جوان و خلاق بوده و شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری اتفاق می افتد که به چنین تکنولوژی دست می یابند اما در جنوب این اتوبان جایی است که نه به شفافیت اعتقاد دارند، نه هوشمندسازی و مردمی سازی و نه به محیط دانشگاه و رابطه آن با صنعت.

رئیس قوه مقننه همچنین اضافه کرد: آن جا برای یک پمپ برف پاکن، خودرو غیرفعال می شود و زیر آفتاب می ماند اما این سمت اتوبان اوج تکنولوژی را داریم که می تواند موشک هایی را چند هزار کیلومتر پشتیبانی کند.

از همه نخبگان برای حل مسئله حکمرانی و نحوه اداره و مدیریت کشور دعوت می‌کنم

قالیباف با بیان اینکه تحول در حکمرانی از مهمترین چالش‌ها است، بیان داشت: ما به باورهایمان یعنی مردمی‌سازی و اعتقاد به سنت‌های الهی را از یک طرف و از سوی دیگر سیستم متمرکز بروکراسی که خود کنترل شده را باید مورد توجه قرار دهیم، بر همین اساس امروز در مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونتی تحت عنوان حکمرانی و مدیریت راه‌اندازی کردیم و از ظرفیت بیش از 300 نفر از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه در این معاونت برای حل مسائل حوزه حکمرانی استفاده کردیم و از همه نخبگان برای حل مسئله حکمرانی و نحوه اداره و مدیریت کشور دعوت می‌کنم چرا که اصلاح ساختار بودجه یا ناترازی بودجه، محرومیت زدایی، برقراری عدالت و شفافیت نیز در این حوزه قابل پیگیری است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره زمان تحقق این وعده‌ها گفت: زمانی که ما با هم در میدان بایستیم و کار را انجام دهیم، این اصلاحات تحقق پیدا می‌کند. امروز نه به عنوان یک مدیر اجرایی بلکه به عنوان نماینده شما پاسخگو هستم تا این اصلاحات را بتوانیم عملیاتی کنیم و با قانونگذاری این کارها انجام خواهد شد.

قالیباف با یادآوری دوره خدمت در نیروی انتظامی، گفت: روزی در نیروی انتظامی که توفیق خدمت پیدا کردم همین بحث پیش آمد، گفتم هوشمند سازی و شفاف سازی به این معنا است. به عنوان مثال گفتم به عنوان مسئول باید بدانم افراد قبل و بعد از ورود به کلانتری چه موضوع و خواسته ای را مطرح کردند. کسانی که در جلسه بودند، خندیدند اما با تاکید بر شفاف‌سازی و هوشمندسازی اتفاقی در آنجا افتاد که با سیستم آن زمان کسی فکر نمی‌کرد یک روستایی، پیرمرد، پیرزن، یک فرد تنها، خانم، بچه و جوان در هر کجا هست، در خانه خود کمتر از 3 دقیقه به پلیس دسترسی پیدا کند. این اتفاق کمتر از 15 ماه افتاد.

با برنامه‌ای 5 ساله می‌توان با وجود تحریم‌ها ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کرد

قالیباف با تأکید بر اینکه معتقد به زمان بندی هستم، اظهار کرد: در طول 12 سال خدمت در شهرداری تهران تمام پروژه‌ها را با تعیین زمان بندی مشخص اجرا و به اتمام رساندم و در همه موضوعات شفاف سازی کردم و به جوسازی ها توجه نکنید. شما ندیدید که من کلنگ بزنم زیرا از هر کلنگ زدنی بیزار بودم اما پس از اتمام پروژه آن ها را افتتاح می کردم. امروز ده ها هزار پروژه در کشور کلنگ زده اند و 30 سال است که همانطور باقی مانده است. قبل از کلنگ زنی پروژه‌ها، یک تایمر گذاشته و زمان اتمام آن و قیمت تمام شده را به مردم شهر اعلام کردم.در سایت شهرداری هرکسی که مراجعه کند به‌روز هزینه های شهرداری را می تواند مشاهده کند. قانون می گوید هزینه ها را هر 6 ماه یکبار اعلام کنید اما هزینه را در شهرداری به روز اعلام می کردیم. در شرایط فعلی نیز به عنوان یک رزمنده و با قول رزمندگی باور دارم که با یک برنامه 5 ساله می‌توان به ثبات اقتصادی با وجود شرایط تحریم در کشور برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتم توسعه که در آینده نزدیک به مجلس تحویل داده می‌شود، گفت: ما در برنامه هفتم توسعه باید همین مسائل را دنبال کنیم، در جلسه با هیأت دولت نیز تأکید کردم که برنامه‌ای عملیاتی باید تنظیم کنیم که مردم ما و سایر دستگاه‌ها تکالیفمان را بدانیم.

وی تصریح کرد: ما باید فهم مشترک در حل مسائل پیدا کنیم و همچنین به فهم مشترک درباره نحوه اجرای آن دست یابیم تا بتوانیم سه چالش اولویت‌دار را یعنی جمعیت به معنای موالید، مهاجرت و اختلاف طبقاتی، آب و اقتصاد را حل و فصل کنیم.

قالیباف ادامه داد: منظور از رفع چالش‌های حوزه اقتصاد این است که دولت بیشتر از دخلش خرج نکند چرا که در غیر این صورت شاهد آغاز برداشت از جیب مردم برای هزینه دولت خواهیم بود و نتیجه آن فشار به بانک‌ها، سوء استفاده بانک‌ها و نهایتا نقدینگی می‌شود.

مجلس محلی برای ورود به دستگاه اجرایی نیست

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس نباید وکیل الدوله باشد و وکیل ملت است و ما حنجره مردم هستیم و دغدغه مردم را داریم، عنوان کرد: اینکه در مجلس نامه ای نوشته شود که قالیباف برای ریاست جمهوری کاندید شود یا آقای رئیسی بیاید، این کار درستی نیست ما نماینده مردم هستیم البته تک تک نمایندگان حتما کار سیاسی هم می کنند که ما اجازه ندادیم در مجلس انجام شود. هر نماینده می تواند فعالیت سیاسی داشته باشد و نظر سیاسی بدهد و در منطقه خود سخنرانی کند اما اینکه در مجلس نامه ای نوشته شده و امضا شود پسندیده نیست و این نقد وارد است که البته ما اجازه ندادیم این نامه در مجلس خوانده شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه کسی که نماینده مردم شد طبق فرمایش رهبری نباید آن را محلی برای ورود به دستگاه اجرایی بداند، اظهار کرد: البته دولت با تشخیص و پیگیری خود انتخاب هایی داشت و من شهادت می دهم دو وزیری که از مجلس به دولت رفتند خودشان کاندیدا نبودند و لابی نکردند؛ حتی آقای خاندوزی تا 72 ساعت درباره این موضوع مقاومت کرد. برای تصدی پست شهرداری از سوی آقای زاکانی نیز به انتخاب شورای شهر تهران صورت گرفت و مجلس با آن موافقت کرد که بعد از آن نیز برای تعیین معاونان رئیس جمهور به صورت منحصر به فرد بود که ریاست بنیاد شهید از بین نمایندگان انتخاب شد و اگر غیر از این ها بوده است مجلس در آن نقشی نداشته و برای لابی ها در حوزه عزل و نصب ها باید پاسخگو بود و هرکس این کار را انجام داده باید پاسخگو باشد.

قانون شهرداری ها و شورای شهر باید از حالت تشریفاتی در آیند

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه یکی از تلاش های جدی من برای تحول در حکمرانی بوده، ابراز داشت: در جغرافیای سیاسی باید تمرکززدایی کرده و قانون شهرداری ها و شورای شهر باید ازحالت تشریفاتی درآید همچنین با توجه به اینکه 6 اصل قانون اساسی برای شوراها است باید به آن ها توجه کرد چرا که در حال حاضر هویت درستی ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که نماینده به حوزه انتخابیه می رود مردم همه امور اجرایی را از او می خواهند در حالی که دستگاه اجرایی در این خصوص موظف است لذا نظام اداری باید اصلاح شده و امور ملی از محلی جدا شوند.

قالیباف در ادامه با اشاره به ربع قرن سابقه در حوزه تدریس در دانشگاه، یادآور شد: مصمم هستم قانون انتخابات مجلس را اصلاح کرده و مدیریت شهرداری ها را تقویت کنیم تا به سمت شفاف سازی و هوشمندسازی برویم تا در حکمرانی تحول ایجاد شود.

رئیس مجلس ادامه داد: به عنوان نماینده مردم می گویم طی این 4 ماه هیچ سفارشی در عزل و نصب ها نداشته و هیچ نظری نداده ام اما اگر کسی قانون را اجرا نکرد وظیفه نظارتی پیگیری دارم که البته مچ گیری نبوده و قانون را با اخلاق پیگیری می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لیست کاندیدهای انتخابات تهران اولویت خود را مسائل اقتصادی اعلام کردند و شفافیت در شعارهای آنها وجود نداشت اما من در مسائلی که مطرح کردم به موضوع شفافیت و قانون تضاد منافع اشاره کردم و اعلام نمودم که به‌عنوان یک فرد این موضوعات را پیگیری می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز هرچه تعداد طرح های امضا شده از لوایح بیشتر باشد خطا بیشتر است، ادامه داد: 15 نفر از نمایندگان هر موضوعی را که بنویسند تبدیل به طرح می شود و ما در هیات رئیسه براساس قانون آئین نامه داخلی موظف به اعلام وصول آن به صورت دو فوریتی یا یک فوریتی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز اعلام می کنند که نماینده ای به دلیل تعداد کم طرح های امضا شده فعال نیست اما به نظر من نمایندگانی که 40 طرح امضا می کنند اشتباه کرده اند، گفت: بیش از 700 طرح و لایحه در مجلس وجود دارد مگر ما چه میزان وقت داریم، چرا باید در حوزه شفاف سازی تصمیمات و اطلاعات غلط ارائه شود. نماینده فعال کسی نیست که طرح بیشتری امضا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در طول دوران حضور در مجلس تنها طرح شفافیت را امضا کرده ام، افزود: طرح شفافیت نیازمند اصلاح قانون آئین نامه داخلی مجلس است و به دو سوم رأی نمایندگان نیاز دارد، دو شوری شدن طرح ها آن ها را پخته تر می کند. طرح شفافیت با توجه به اهمیت آن باید دو شوری می شد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه شفافیت تنها مختص مجلس نیست، شفافیت باید در سطوحی که قانون مشخص می کند اجرا شود، تصریح کرد: در تمامی دنیا مسائل طبقه بندی خاص خود را دارند اما در اموراتی که به مردم بازمی گردد باید شفافیت وجود داشته باشد و این شفافیت نه تنها در مجلس بلکه باید در شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال شود، در حال حاضر مجلس از همه نهادها شفاف تر بوده و حداقل این موضوع پخش زنده مذاکرات مجلس است. شب گذشته نشستی در خصوص طرح شفافیت داشتیم و این موضوع در دستورکار مجلس قرار می گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه در صحبتی که با اعضای کمیسیون مشترک حمایت از کاربران فضای مجازی داشتم اعلام کردم مذاکرات در اینستاگرام و صدا و سیما به صورت زنده پخش شود، ادامه داد: با فضا سازی که از خارج از کشور شد اعلام کردند که طرح حمایت از کاربران فضای مجازی براساس اصل 85 بررسی می شود تا مردم ندانند چه اتفاقی قرار است رقم بخورد.

وی ادامه داد: در مجلس افرادی هستند که قصد دارند محدودیت هایی را اعمال کنند اما عموم نمایندگان به دنبال این موضوع نیستند در حال حاضر درخواست شده تا تمامی ذینفعان و صنف ها در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی حضور پیدا کرده و نظرات خود را اعلام می کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه مطمئن باشید که در مجلس به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم و من به عنوان رئیس مجلس خدمتگزار در دفاع از این موضوع شفاف هستم اما تنها یک رأی دارم، عنوان کرد: فضای مجازی در دوران کرونا حدود 4 تا 6 درصد در حوزه اقتصاد و GDP کشور نقش دارد، برندهای بزرگ فعال در فضای مجازی که چندصد برابر یک واحد صنعتی متروکه ارزش دارند چگونه باید تبدیل به دارایی مالی شوند و در سیستم بانکی اعتبار پیدا کنند، اجازه دهید این مسائل تبدیل به قانون شود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته در خصوص الزام به دریافت اینماد تذکر دادم، افزود: کماکان اعلام می شود جوانان باید برای فعالیت خود مجوزهایی را از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت دریافت کنند، چرا جوانان را در عرصه ای که می توانند تحول عظیم ایجاد کنند دچار مشکل می کنیم؟

قالیباف با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حوزه فناوری جزء کشورهای پیشرفته هستیم اما با کج اندیشی این ظرفیت را از دست می دهیم، عنوان کرد: بخشی از فعالین حوزه نرم افزار به دلیل فضاسازی های خارجی در خصوص طرح صیانت از کشور خارج شده و به ترکیه و امارات رفتند، این موضوع توطئه دشمنان است و ما در مجلس به دنبال اینگونه مسائل نیستیم و قانون رفع موانع تولید را تصویب کرده ایم.

وی افزود: براساس قانون هر نماینده می تواند 5 نفر کارمند داشته باشد اما این به معنای استخدام آن ها و ایجاد هزینه برای جمهوری اسلامی نیست اما اگر این 5 نفر را از کارمندان دولت انتخاب کنند دستگاه ها باید آن ها را مامور کنند، نمایندگان به خودرو و دفتر در حوزه انتخابیه نیاز دارند و بیش از مسئولان اجرایی درگیر امورات مردم هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه تمامی هزینه های موردنیاز نمایندگان به صورت دقیق برآورد می شود، ادامه داد: حوزه انتخابیه برخی از نمایندگان شامل چند شهرستان می شود که 30 تا 35 میلیون تومان دریافت می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر خودرو نمایندگان متعلق به مجلس باشد و در اختیار ما قرار بگیرد سالانه حدود 107 میلیارد تومان هزینه دارد، عنوان کرد: اگر خودرو در اختیار نمایندگان باشد هزینه ها برعهده نماینده است و بعد از 4 سال باید پول آن را پرداخت کند، این موضوعات باید شفاف شوند اما مشکل اصلی کشور نیستند.

وی با اشاره به اینکه صد در صد حقوق پرداختی دیوان محاسبات و 80 درصد حقوق مجلس براساس گزارش سازمان امور استخدامی ثبت شده است، عنوان کرد: بروید و ببینید شرکت های دولتی چه میزان از حقوق پرداختی خود را ثبت کرده اند.

قالیباف با بیان اینکه به عنوان یک نماینده هیچ حساب حقوقی، پولی و مالی برای خود باز نکرده ام و تنها فیش حقوق دانشگاه تهران را دارم، عنوان کرد: اگر کسی مدرکی دارد که یک ریال یا یک دلار در زمینه حق ماموریت وارد زندگی ام شده است من را به عنوان یک فرد متخلف اعلام کنید.

قالیباف در ادامه پیرامون مسائلی که برخی از دانشجویان درباره خودروی نمایندگان مطرح کردند، گفت: بسیاری از دستگاه ها و نهادها هم هزینه رفت و آمد کارمند عادی خود را پرداخت می کنند یا سرویس جهت تردد آنها تعبیه می کنند. نمایندگان نیز برای سرکشی به حوزه های انتخابیه و شهرها و روستاهای خود از این خودروها استفاده می کنند.

وی افزود: در لیست تهران که سازوکارهای بستن آن می‌تواند بهسازی شود، برخی نماینده‌ها با بنده که سرلیست بودم کاملاً مخالف هستند ولی ما پیمان بسته‌ایم که برای مردم کار کنیم.

قالیباف در پاسخ به مطالبات نماینده‌های دانشجویان در خصوص معیارهای انتخاب افراد در لیست‌های انتخاباتی ، بر لزوم بهسازی سازوکارها برای شناسایی شایسته ترین افراد تاکید کرد.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا لیست بر اساس موافقت و مخالفت با یک نفر یا سلایق پدرخوانده ها بسته شده است گفت : بعد از انتخابات در پیامی به مردم گفتم حتما افراد شایسته‌تری هم وجود دارند و باید سازوکارها را کارآمد کرد.

وی در ادامه افزود در همین لیست برخی افراد به بنده که سرلیست بودم، منتقد جدی هستند یا نظرات و سلایق متفاوتی دارند ولی ما مکلف و‌ متعهد هستیم که در اردوگاه انقلابی برای مردم در کنار هم کار کنیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه برخی مواقع از مبانی دینی و انقلابی، برداشت های نادرستی صورت می گیرد، گفت: در مقاطعی ظاهر حرفمان آرمان خواهی است، اما اهداف سیاسی را دنبال می کنیم که در این اهداف سیاسی متاسفانه اخلاق زیر پا گذاشته می شود، یا ممکن است به افراد تهمت زده شود، یا اینکه مردم را فریب دهند یا تخریب کنند. اگر اصلاحات اساسی صورت نگیرد، تکرار همه این فرآیندها ممکن است. ما می توانیم با تحول در حوزه حکمرانی و با برنامه، تمام حوزه ها به ویژه حوزه اقتصادی را سامان ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حکومت آگاهی بخشی به مردم است، تصریح کرد: اولین حق مردم داشتن آگاهی است. آنها به موجب آگاهی می توانند مطالبه کنند، کما اینکه به وظیفه و حقوق خود نیز واقف باشند. در چنین شرایطی اعتماد و مشارکت مردم نیز افزایش پیدا می کند و شاهد تحول در حوزه مردمی سازی خواهیم بود.

مجلس به دنبال اصلاح قانون آیین نامه داخلی در راستای شفافیت و تقویت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که در اظهارات دانشجویان به آن پرداخته شد، گفت: ما قطعاً در این حوزه ضعف هایی داریم اما مجلس به دنبال اصلاح قانون آیین نامه داخلی در راستای شفافیت و تقویت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، در مورد آقای عنابستانی که دانشجویان به آن اشاره کردند، هیات نظارت پیگیری‌های مجدانه ای انجام داد، هر چند معتقدم هیات محکمتر باید پیگیری می کرد، البته از سوی مقابل اشکالاتی هم در برخورد مامور ناجا بود ، مامور نیروی انتظامی نمی‌تواند بر خلاف قانون اقدام کند، البته که نماینده مجلس هم سیلی نزد.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه را که در فضای مجازی دیدیم نباید بیان کنیم، نماینده مجلس اگر سیلی می‌زد خطا کرده و باید تنبیه می‌شد، عنوان کرد: نماینده مجلس و یا هر کس دیگری حق هل دادن ندارد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی مامور نیروی انتظامی نیز حق توهین کردن ندارد. با همه این اقدامات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان موافقت کرد که دادگاه پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و قضاوت دادگاه فصل‌الخطاب است، در دوره قبل از اتفاقی که برای یکی از نمایندگان رخ داد پشتیبانی شد.

طرح رتبه بندی معلمان را تا سقف 25 هزار میلیاردتومان تصویب می کنیم

رئیس مجلس یازدهم با یادآوری اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه بندی معلمان لایحه بوده و طرح نبوده است، گفت: دولت وقتی لایحه می دهد تعهد دارد. در مجلس بحث ما این بود که براساس اصل 75 نمی توانیم هزینه ای بیش از آنچه دولت در لایحه آورده، پیش بینی کنیم زیرا حتی در صورت تصویب مجلس توسط شورای نگهبان رد می شود، نباید کار عبس انجام دهیم، دولت هم نباید هزینه ها را بالا ببرد. اگر بنا باشد یک اولویت در کشور باشد برای حل مشکلات منزلتی و معیشتی آن موضوع، مساله معلمان و اساتید است که در پیشرفت کشور نقش دارند. هم اکنون که کشور با بی پولی مواجه است، ده‌هامیلیارد دلار را از بین می بریم به این دلیل که به منابع انسانی بی توجه هستیم. نیروی انسانی که پشت میز مدرسه و دانشگاه نشسته و ظرفیت های فراوانی دارد. براساس آنچه آقای میرکاظمی گفتند دولت دارای ظرفیت اعتباری 25 هزار میلیارد تومانی برای رتبه بندی معلمان است و این لایحه را می توانیم تا سقف مشخص شده تصویب کنیم، لذا مجلس موضوع را پیگیری می کند.

قالیباف در ادامه به قوانین خوبی که در این دوره به تصویب رسیده است، اشاره کرد و گفت: قانون اقدام راهبردی از گام های خوب مجلس بوده است ما برای یکبار با زبان دیپلماسی و از جنس پارلمانی حرفی را زدیم و قانونی را وضع کردیم که موجب ایجاد فرصت هایی برای دولت شد، هر چند دولت قبل فرصت سوزی هایی کرد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از دانشجویان درباره توهین هایی که به مرحوم آیت الله مصباح شده، تصریح کرد: آیت الله مصباح، مطهری زمان ما است و ما خطبه های پرمغز این عزیز را در دانشگاه تهران و گفتمان انقلابی و اسلامی وی را فراموش نمی کنیم. اینکه یک فرزند شهید تحت شرایطی مطالبی را عنوان می کند، به دلیل اشکالاتی است که ما در حوزه های مختلف سیاسی و… داریم. ما نباید تحت تاثیر کسانی قرار گیریم که با اساس انقلاب و نظام مشکل دارند.

دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی هیچ کمکی به شهرداری تهران نکردند

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که در ناجا بودم ما را به عنوان یک رزمنده می‌شناختند، عنوان کرد: در آن زمان مردم آثار فعالیت‌ها را می‌دیدند اما از زمانی که وارد میدان سیاست شدیم، قوانین گذشته به نحو دیگری اجرا شد چنانچه در 12 سال فعالیت در حوزه شهرداری علیرغم بسیاری از نقص‌ها، تمام تلاش خود را برای انجام اقدامات کردیم در حالی که هم تحریم خارجی بودیم و هم تحریم سه دولت و در دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی هیچ کمکی به شهرداری تهران نکردند و تمام تلاش خود را برای چوب لای چرخ گذاشتن ما انجام دادند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جوانگرایی سرلوحه تمام امور ما از سال 78 تاکنون بوده است، اظهار داشت: برخی می‌گفتند قالیباف چون عرضه کار کردن با افراد سرشناس را ندارد، با بچه‌ها کار می‌کند و در جلساتی که به قول شما با پدرخواندگان می‌گذاشتیم می‌گفتند چرا با اینها کار می‌کنی اما تأکید داشتیم که نباید به سن نگاه کرد بلکه باید به خروجی کارها نگاه شود لذا علیرغم اینکه به انتخاب جوان 26 ساله برای شهرداری یکی از مناطق صورت ‌گرفت، انتقاد می‌شد من از آنها استفاده می‌کردم چرا که خودم از 18 سالگی وارد کار شدم لذا حق ندارم آنها را نادیده بگیرم.

قالیباف افزود: جوانان نباید احساس ناامیدی کنند و نباید فکر کنند که دیده نمی‌شوند؛ نباید آنها را ناامید کرد و حتی همین که گفته می‌شود نخبگان در دانشگاه‌های خاص جمع می‌شوند، نشان از نوعی رانت دارد که بر اساس شایسته‌گزینی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: من به عنوان نماینده مردم در خدمت شما هستم و دسترسی به من از طریق سامانه که در راستای هوشمندسازی است، راحت بوده و میسر است و معتقدم استفاده از نظرات دانشجویان تحول را در کشور رقم می‌زند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای قالیباف سیو پنج میلیون تومان هزینه های جانبی نمایندگان؟ با حقوق خالص اونها چقدر میشه ایا حقوق نجومی نمیشه و ایا این کلاه شرعی گذاشتن نیست؟ شما هزینه بنزین و جانبی خودرو رو چقدر حساب کردید که در عرص چهار سال قیمت خودروی 400 میلیونی دنا پلاس رو برمیگردونه! و فکر نکنم وام بدون بهره مسکنشونم از حقوقشون پرداخت بشه اونم جز هزینه های جانبیه( شما از بیانیه نمایندگان در حمایت رئیسی انتقاد میکنید درسته چون میخواستید خودتون رئیس جمهور بشید ولی از بیانیه خودتون در دفاع از لیست تهران حرفی نمیزنید یاد اون حرفتون میفتم که در گذشته در بین دانشجویان اصلاح طلب یک حرف و در بین دانشجویان و یا گروه سیاسی دیگه یک حرفی دیگه میزدید. کلا پر از تناقضیت

  2. شما مثل اینکه الزایمرم گرفتید؟ شما میخاستید رئیس جمهور شید بخاطر همونم سفر مسکو برای خودتون ترتیب دادید تا در تبلیغات انتخاباتی ازش استفاده کنید. ولی وقتی دیدید نمیشه بیانیه پشت بیانیه از اقای رئیسی حمایت کردید چرا؟ تا تیم خودتون بهش تحمیل کنید نصف کابینه رئیسی از تیم شماست. ولی وقتی شما سیلی نماینده مجلس که ویدئوش هستش انکار میشید باید اینم منکر شید. خجالت بکش مرد انقدر دروغ نگو. دهن باز میکنی شروع میکنی به دروغ گفتن. خدا لعنت فرستاده به دروغگویان

  3. دکتر دانشمند پروفسور خلبان مهندس ….اخه سرباز وظیفه چه فحاشی داره بکنه نماینده کاسب انقلابی ( که حاشا و کلا نه شما نه این نماینده انقلابی نیستند کاسبان انقلابند) میخاسته تخلف کنه سرباز وظیفه جلوشو گرفته (که باید سرباز تشویق بشه) بعد نماینده گفته چطور اجازه نمیدی به من نماینده مجلس خدای روی زمین تخلف کنم به سرباز فحاشی کرده و سیلی تو گوشش زده بعد شما اینطوری دروغ میگید و حق رو با باطل میپوشونید و خلت مبحث میکنید؟ از خدا بترسید. برای رسیدن به قدرت به هر چیزی چنگ نزنید.هرچند این دروغ گفتن شما اولین بار نبوده و اخرین بارم نخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا