خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در ششمین سفر استانی رئیسی چه گذشت؟

گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری از سفر استانی ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم به بوشهر را می‌خوانید:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

آیت الله رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه صنعتی – دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از مراحل ساخت و تکمیل شناور شهید سلیمانی دیدن کرد.

در بازدید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مجتمع شهید محلاتی از مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی گزارش دادند. در این مجتمع ضمن ساخت و تعمیر انواع شناور، امکان حضور لنج ها و شناورهای بخش خصوصی نیز برای تعمیر و به روز رسانی آن وجود دارد.

آیت الله رئیسی در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

رئیس جمهور فعالیت های این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

دکتر رئیسی بر لزوم بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور در این بازدید همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.

آقای رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی، برای تعیین تکلیف اجناس موجود در انبارهای گمرک استان بوشهر مدت زمان سه ماهه تعیین کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.

رئیس جمهور در بازدید از نخلستان‌های شهرستان اهرَم استان بوشهر در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو نشست.

جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.

رئیس جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

دکتر رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

رئیس جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا