خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمد مهاجری: مافیای قدرت به دنبال مجلسی کاملا مطیع است؛ پیش ثبت نام به معنای پیش رد صلاحیت است

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا گفت: با توجه به فضای سردی که در جامعه نسب به انتخابات وجود دارد باید مجلس و وزارت کشور و شورای نگهبان بیشتر ملاحظه مردم را می کردند اما ظاهرا می خواهند مشارکتی حداقلی رقم بخورد.

مافیای قدرت به دنبال مجلسی کاملا مطیع است | پیش ثبت نام به معنای پیش رد صلاحیت است

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا گفت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برداشت من این است که آنچه با عنوان پیش‌ثبت‌نام می‌گوید در واقع پیش‌ردصلاحیت است. به نظر من تصمیم‌سازان در حال رقم‌زدن انتخاباتی حتی بدتر از آنچه در سال98 دیدیم، هستند.

پیش‌ثبت‌نام همان پیش‌ردصلاحیت است/ تصمیم‌سازان در حال رقم‌زدن انتخاباتی بدتر از سال98 هستند

با اجرایی‌شدن اصلاح قانون انتخابات نامزدهای انتخاباتی باید از شانزدهم مرداد به مدت یک‌هفته ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند. برخی نسبت به این شرایط جدید انتقاد دارند که چنین کاری باعث می‌شود گروه‌های سیاسی نتوانند برنامه‌های انتخاباتی خود را به درستی پیش ببرند. در مقابل هم برخی باور دارند که با این شیوه جدید شورای نگهبان فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها خواهد داشت.

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «اگر دقت کرده باشید، اصلاح قانون انتخابات بسیار با عجله انجام شد و می‌توانست دقیق‌تر و جامع‌تر باشد. حتی آقای کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان هم گفت ما انتظار داشتیم اصلاحات بیشتری در اصلاح قانون انتخابات رخ می‌داد اما کار کمی انجام شد.

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می خوانید:

برداشت من این است که آنچه با عنوان پیش‌ثبت‌نام می‌گوید در واقع پیش‌ردصلاحیت است. به این معنی که می‌خواهند جبهه‌های سیاسی زودتر نیروهایشان را وارد انتخابات کنند تا آن کسانی که اهل خالص‌سازی هستند، اسناد و مدارک لازم را برای ردصلاحیت جمع‌آوری کنند.

وقتی فرصت زیادی تا انتخابات وجود داشته باشد، می‌شود برای برهم‌زدن بازی طرف، مقابل اقداماتی صورت گیرد. در اصلاح قانون انتخابات دست شورای نگهبان بازتر از قبل شده است که این شیوه برای ورود نامزدهای متعدد جناح‌های سیاسی مناسب نیست.

یک اتفاق مثبتی که می‌شد در اصلاح قانون انتخابات انجام شود، متناسب‌سازی بود که مثلا پنج‌درصد به صورت بالقوه این امکان وجود داشت که افراد امیدی به راهیابی به مجلس داشته باشند که آن هم حذف شد.

به نظر من تصمیم‌سازان در حال رقم‌زدن انتخاباتی حتی بدتر از آنچه در سال98 دیدیم، هستند. اصلاح قانون انتخابات در مسیر ضدمشارکت در حرکت است و برخلاف نظر رهبری که فرمودند باید مشارکت حداکثری باشد، مسیر مشارکت را به سمت حداقلی سوق می‌دهد.

با توجه به فضای سردی که در جامعه درباره انتخابات وجود دارد، مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور باید ناز مردم را می‌کشیدند اما گویا می‌خواهند مشارکتی حداقلی رقم بخورد.

یک جریان سیاسی که به نوعی مافیای قدرت است دنبال این است که مجلسی کاملا مطیع در انتخابات امسال ایجاد شود و فقط درصد خاصی که کاملا حامی دولت هستند، وارد مجلس شوند و بعضا از امکانات دولت هم در جهت اهداف خود استفاده می‌کنند.

به هر حال یک فعال سیاسی هیچ وقت ناامید نمی‌شود و حتی اگر 10دصد هم امید به ایجاد گشایشی داشته باشد، سعی می‌کند راه‌حل بدهد و امیدوارانه به عرصه نگاه کند اما در عین امیدواری نمی‌شود نادیده گرفت که یک جریان خاص می‌خواهد اساسا دیگر انتخاباتی در کشور وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا