خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد حاجی بابایی از تشکیل کمیته چهارجانبه برای بررسی CFT 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تشکیل کمیته چهارجانبه برای CFT را دور زدن مجلس خواند!

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: امروز در فراکسیون نمایندگان ولایی یکی از مباحثی که مطرح شد این بود که بر اساس کدام یک ازمواد آئین نامه یا بر اساس دستور چه کسی کمیته چهارجانبه برای بررسی CFT تشکیل شده است؟

وی تاکید کرد: نمایندگان ولایی اعتقاد داشتند که تشکیل جلسات محدود به دولت، مجمع و تعداد معدودی از اعضای کمیسیون امنیت با حضور شورای نگهبان و پیدا کردن راه کار مصلحت‌اندیشانه برای CFT بدون طرح در مجلس نادیده گرفتن‌ شان و جایگاه قانونگذاری است.

وی تصریح کرد: به زعم غالب نمایندگان، این اقدام بی اعتبار کردن مجلس است، که هم ملت و هم مجلس آن را برنمی تابند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تشکیل جلسه توسط کمیسیون امنیت ملی و دعوت از شورای محترم نگهبان و کارشناسان اعم از دولت و غیردولت، صرفا برای بررسی و مشورت براساس آیین نامه داخلی امری معمول است اما اعلام تشکیل کمیته چهار جانبه غیرمعمول، غیر قانونی و خلاف آیین نامه است.

وی افزود: این اقدامات درست مانند جلسات حاشیه‌ای است که در زمان تصویب CFT در مجلس با هدف آماده سازی مجلس ونمایندگان برای اخذ آراء تشکیل می شد.

حاجی بابایی همچنین گفت: روند معمول این است که ابتدا طرح در کمیسیون امنیت ملی با حضور شورای نگهبان بررسی شود، سپس مانند سایر لوایح به صحن مجلس جهت اخذ آرای نمایندگان ارائه گردد.

وی در پایان افزود: این مجلس است که یا به CFT رای می‌دهد و یا آن را رد می‌کند و مسکوت نگاه می‌دارد و یا این که برای طرح و بررسی بیشتر به شورای نگهبان یا مجمع ارسال می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا