خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تیم فعلی مدیریت نهاد کتابخانه‌ها ماندگار می‌شوند؟

در چند روز گذشته پس از انتشار اخباری مبنی بر نهایی شدن انتخاب مختارپور، دبیرکل فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان مشاور رییس جمهور و رییس کتابخانه ملی، تلاش‌هایی برای حفظ مدیریت تیم فعلی بر نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز شروع شده است.

به گزارش انصاف نیوز، تیم مدیریت نهاد در حال رایزنی برای معرفی یکی از دو معاون کنونی به عنوان گزینه‌ی آینده‌ی دبیرکلی آن است.

مختارپور از خرداد 1393 و قریب به هشت سال، سکان دار یکی از مهمترین سازمان‌های فرهنگی کشور بود.

در چند ماه گذشته، نامه‌هایی از سوی بخش‌هایی از بدنه‌ی نهاد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و درباره‌ی رفتار تیم فعلی گزارش‌هایی انتقادآمیزی داده‌اند.

سطح این نامه نگاری‌ها از وزیر هم بالاتر رفته و جمعی از کتابداران در نامه‌ی دیگری به رئیس جمهور درخواست دقت نظر کرده و خواستار ورود و توجه جدی رییس جمهور به مسائل و مشکلات این نهاد فرهنگی شدند.

انتخاب دبیرکل در نهاد کتابخانه‌ها، وظیفه‌ی هیئت امنایی است که از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور حکم به رییس جمهور معرفی می‌شود، و تعیین گزینه‌ی دبیرکلی قبل از شروع به کار این هیئت امنا، به معنی بی اثر کردن و نمایشی بودن انتخاب هیئت امنای نهاد کتابخانه‌ها خواهد بود؛ اتفاقی که در گذشته نیز تجربه شده است.

یکی از اعضای خانواده‌ی کتابداران عضو نهاد کتابخانه‌های کشور در این باره به انصاف نیوز می‌گوید: سوال اصلی این است که با وجود درخواست کتابداران مبنی بر تحول مدیریتی و تغییر ترکیب ناکارآمد فعلی پس از ۸ سال، اصرار تیم فعلی برای ابقای اعضای همان تیم برای چیست؟ آیا زمان آن نرسیده که تیم تازه نفسی در این نهاد مستقر شده تا از انزوای بیشتر این نهاد موثر جلوگیری شود؟ آیا اصرار بر ابقای تیم فعلی با کارنامه مشخص هشت ساله، شائبه سرپوش گذاشتن بر کارنامه‌ای که در چند هفته اخیر خبری شده را ایجاد نمی‌کند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سوال ما از شما این است که دقیقا با کدام کتابداران در ارتباط هستید؟
    اینها اخراجی های نهادند نه کتابداران واقعی
    ما از تیم فعلی نهاد کاملا راضی هستیم و نامه ای با دو هزار امضا برای ابقای دبیرکل به رییس جمهور ارسال کرده ایم.

    7
    21
    1. سلام
      انشالله منشأ خیر و توسعه برای همه کشور باشد و دعای خیر مجموعه بدرقه راه .
      قضاوت به این صورت ممکن نیست و در واقع بهتر است ، راستی آزمایی صورت بپذیرد تا خدای ناکرده حق ضایع نشود .

      در هر صورت داشتن برنامه و تعیین برشهای زمان بندی شده برای ارزیابی شاخص های آن و تعیین فرآیندهایی که نیاز به بازبینی دارند گام مهمی است که می تواند اساس قضاوت باشد .

      بامید موفقیت روز افزون انشالله

      2
      1
  2. شرارت چقدر؟ لطفا شرافت داشته باشید. نودو نه درصد کتابداران مخالف این آقا هستند و خواستار تغییرند. من که از تیم فعلی میترسم اسم نمینویسم. شما که نمیترسبد اسمتان را بنویسید

    16
    6
  3. اتفاقا اینکه یک نفر از بدنه و داخل نهاد دبیرکل شود بسیار تصمیم خوب و دارای اثرات مثبتی است. وقتی معاون مجموعه که کاملا بر روی ساختارها و فرایندها تسلط دارد و به نقاط ضعف و قوت نهاد به خوبی آشناست، سکان دار هدایت مجموعه شود می تواند منشا تحولات بسیار خوبی باشد. چرا باید یک نفر از خارج مجموعه بدون هیچ شناختی بیاید و از صفر شروع کند در حالی که معاونین نهاد کارمند و استخدام خود نهاد هستند و هفت سال در این مجموعه کار کرده اند و دانش و تجربه خوبی دارند.

    10
    10
  4. با این حساب باید مثل نهاد کتابخانه ها فاتحه کتابخانه ملی را هم خواند. قحطی مدیر نیست که
    چرا هیچ مرجعی عملکرد هشت سال مختارپور را بررسی نمیکند؟؟؟؟

    11
    6
  5. سلام … چرا کامنت من رو نذاشتید ؟؟؟؟… اون کامنت هیچ چیز جز حقیقت نیست توهینی هم نداشت … ما ناچاریم که بدون نام و نشان کامنت بذاریم ولی اصلا درست نیست که شما انتخاب کنید که کدوم کامنت باشه کدوم نباشه هرچی هست بذارید همه بخوانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا