خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکایت معشوقه‌ی سابق از پادشاه سابق!

یورونیوز نوشت: «دادگاهی در لندن روز دوشنبه اعلام کرد که معشوقه سابق خوان کارلوس اول، پادشاه سابق اسپانیا با طرح شکایتی وی را به «جاسوسی و آزار و اذیت» متهم کرده است.

خوان کارلوس پس از متهم شدن از سوی معشوقه سابق کلیه اتهامات را رد و از دادگاه بریتانیایی تقاضای مصونیت کرد.

کورینا ساین ویتگنشتاین،‌ تاجر زن دانمارکی که از وی به عنوان معشوقه سابق خوان کارلوس نام می‌برند در پی طرح این شکایت در دادگاه عالی لندن ادعای دریافت خسارت و غرامت از پادشاه سابق اسپانیا را دارد.

این در حالیست که خوان کارلوس ۸۳ ساله که از سال ۱۹۷۵ تا زمان کناره‌‌گیری در سال ۲۰۱۴ در اسپانیا بر تخت پادشاهی تکیه زده بود کلیه تخلفات را رد کرده و مدعی است هیچگونه رفتاری که مستحق سرزنش باشد انجام نداده است.

خوان کارلوس اول مدعی است به دلیل آنکه وی یک عضو خاندان سلطنتی اسپانیا است دادگاه‌های بریتانیا صلاحیت قضایی برای رسیدگی به پرونده‌ای علیه وی را ندارند.

اسناد موجود در دادگاه نشان می‌دهد که پادشاه سابق اسپانیا و معشوقه‌اش طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ روابطی عاشقانه و بسیار صمیمی با یکدیگر داشتند و پادشاه حتی پس از جدایی هدایایی هم به خانم ویتگنشتاین داده است.

خصومت میان دو طرف اما زمانی شروع شد که معشوقه از احیای مجدد رابطه امتناع کرد و پادشاه سابق را به دلیل در پیش گرفتن یک الگوی رفتاری در حد آزار و اذیت تحت پیگرد قضایی قرار داد.

شاکی ۵۷ ساله این پرونده مدعی است که بارها او را تهدید کرده‌اند و املاک و مستغلات وی در خارج از کشور مورد سرقت قرار گرفته است.

به ادعای خانم ویتگنشتاین، پادشاه سابق اسپانیا که هم‌اکنون در ابوظبی اقامت دارد وی را برای بازگرداندن هدایایی که پیش‌تر به او داده تحت فشار قرار داده است.

معشوقه سابق پادشاه سابق اسپانیا همچنین از تلاش‌های پنهان و آشکار برای تعقیب کردن و ایجاد شرایطی که وی را مضطرب و عصبانی ساخته سخن به میان آورده و مدعی اقدامات مجرمانه‌ای علیه منزل شخصی وی در منطقه روستایی مرکز انگلیس شده است.

وکلای معشوقه سابق می‌گویند خوان کارلوس زمانی که از مقام خود کناره‌گیری کرد، عنوان حاکم یا رئیس کشور را از دست داد و به همین دلیل استحقاق برخورداری از مصونیت قضایی را نداشته است.

نماینده قانونی خوان کارلوس اما مدعی است که کلیه اتهامات علیه موکلش نادرست است و وی به شدت آنها را رد می‌کند.

خوان کارلوس سال ۲۰۱۴ پس از کناره‌گیری از سلطنت تاج و تخت را به پسرش فیلیپه ششم واگذار کرد و از اسپانیا خارج شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا