خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن اظهارات دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به رئیسی

محمدحسین کاظمی، دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار رئیس دولت سیزدهم از دانشگاه صنعتی شریف در اظهاراتی 28 خرداد 1400 را به‌عنوان اولین بزنگاه گام دوم انقلاب اسلامی ایران و نقطه عطفی برای تحول در حکمرانی و انقلاب ساختاری در این کشور دانست و گفت: حق اظهار نظر، پاسخگویی مسئولین، ثبات سیاسی، کارآیی دولت و کنترل فساد جزو مؤلفه‌های اصلی یک حکمرانی خوب است که مردم انتظار دارند این تحول ساختاری و تحقق این مؤلفه‌ها را در دولت انقلابی سیزدهم شاهد باشند.

به‌گزارش تسنیم، کاظمی افزود: حمایت علنی از جنابعالی و برپایی ستادهای نسل تحول در سراسر کشور وظیفه ما را در قبال دولت حضرتعالی سنگین‌تر کرده است که همه مواضع و فعل‌های دولت سیزدهم زیر ذره‌بین ما قرار بگیرد.

این فعال دانشجویی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور ادامه داد: مردم دیگر تحمل التهاب و تصمیمات خلق‌الساعه را که موجب کاهش قدرت خریدشان می‌شود ندارند و آنچه بعد از 100 روز از دولت‌تان مردم را نسبت به آینده اقتصاد نگران می‌نماید مشخص نبودن برنامه‌های اقتصادی و بودن صاحب‌نظرانی با نظریه‌های مختلف در تیم اقتصادی‌تان است. مردم از شما تابلوی قرمز بورس و دلار 31هزارتومانی را برنمی‌تابند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان ضمن انتقاد از برخی انتصابات در دولت تصریح کرد: ابقای افراد مسئله‌دار در مناصب کلیدی در برخی وزارتخانه‌ها و در استانداری‌ها سبب کاهش انگیزه نیروهای انقلابی می‌شود. در شرایط جنگ اقتصادی و در شرایطی که شاهد بحران های اجتماعی و شکاف‌های فرهنگی هستیم تعلل در انتصابات قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به نخبگان، دانشگاه و ارتباط با صنعت اظهار داشت: علی‌رغم توصیه مقام معظم رهبری ما شاهد ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه‌ها و صنعت نیستیم، پایان‌نامه‌ها و مقالاتی که وقت و عمر جوانان کشور به پای آنها صرف می‌شود باید مسئله‌محور و در راستای نیازهای صنعت باشد. علم دانشگاهی باید نافع باشد و زمینه‌ساز ظهور و بروز استعدادهای جوانان دانشگاهی شود. لازم است جنابعالی نخ تسبیحی بین وزارتخانه‌ها جهت این ارتباط باشید.

کاظمی اضافه کرد: سربازی اجباری، عدم وجود آینده شغلی و مافیاهای زر و زور باعث مهاجرت نخبگان و فرار مغزها خواهد شد، فلذا مطالبه جدی ما از جنابعالی اتخاذ تمهیداتی برای ممانعت از خروج سرمایه‌های اصلی و آینده‌سازان کشور می‌باشد.

وی با اشاره به مشکلات آب و محیط زیست خاطرنشان کرد: مسئله آب و بحران‌های ناشی از کمبود آن و مسائل زیست‌محیطی یکی از اولویت‌های مهم دولتتان باید باشد، انتقال آب بین‌حوضه‌ای و انتقال آب دریا یکی از غلط‌ترین و پرهزینه‌ترین روش‌ها برای مدیریت بحران آب است. راهکار علمی و عملی؛ مدیریت درون‌حوضه‌ای، کاهش مصرف و تقاضا و اصلاح الگوهای کشت که سازگار با اقلیم خشک هستند، است. بحران‌های زیست‌محیطی پس از وقوع، دیگر با صرف هزینه‌های گزاف هم جبران نخواهد شد که می طلبد دولت برنامه جدی برای این مسایل داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا