خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش زیباکلام به دوربین مخفی رئیسی: اینها ارزشی ندارد [+واکنش واقعی مردم]

صادق زیباکلام با تاکید بر اینکه خبر مرگ هیچ انسانی نمی‌تواند خوشحال کننده باشد، در واکنش به کلیپ منتشر شده از دوربین مخفی ثبت واکنش‌ها به خبر ساختگی فوت می‌گوید:‌ نمی‌دانم چقدر می‌شود به واکنش‌های نمایش داده شده در آن فیلم اعتماد کرد.

انصاف نیوز ضمن گفت‌وگو با صادق زیباکلام درباره‌ی این کلیپ، در گزارشی ویدئویی با تعدادی از مردم و راننده تاکسی‌ها گفت‌وگو کرده است.

صادق زیبا کلام به انصاف نیوز می‌گوید: من آن کلیپ را ندیدم اما قطعا خبر مرگ هیچ انسانی نمی‌تواند خوشحال کننده باشد؛ ولی اینکه همه‌ی کسانی که این خبر را می‌شنوند ناراحت می‌شوند و بخش عمده‌ای از آنها گریه می‌کنند، نمی‌دانم چقدر می‌شود به آن اعتماد کرد؟ همان طور که اگر آن کلیپ این را نشان می‌داد که همه خوشحالند و می‌خندند و ابراز شادمانی می‌کنند، به آن هم نمی‌شد اعتماد کرد. بنابراین، باتوجه به واکنش‌های آن جمعیتی که نمایش داده شده است، فکر می‌کنم یک جمعیت طبیعی نباشند به هیچ وجه آن آمارها مستند نیستند. مثل این است که بعد از نماز جمعه ، از جمعیتی که در آن شرکت داشتند بپرسید آیا شما با سیاست‌های فعلی موافق هستید یا نه؟ خب طبیعی است که ۹۹ درصد آنها می‌گویند آری؛ یا مثلا این آمار را از دانشجویان دانشگاه شریف بگیرید، ۹۰ درصدشان خواهند گفت خیر.

او در تحلیل چنین محتوایی برای ثبت واکنش افراد به یک سوال دروغین، و هدف احتمالی آن نیز گفت: به نظرم این کارها عبث و بیهوده است؛ اگر مقصودشان نشان دادن اشک و تاسف باشد که حکومتی‌ها این محتوا را تهیه کردند و اگر واکنش‌ها حکایت از شادمانی کند، کسانی که چشم دیدن نظام را ندارند این فیلم را ساخته‌اند. در هردو حالت هیچ اعتبار جامعه شناختی‌ای نمی‌تواند داشته باشد. اگر همه در این فیلم گریه می‌کنند، توسط حکومتی‌ها گرفته شده تا نشان بدهند که آقای رئیسی در این چهار ماه موفق بوده، مردم به او علاقمندند، پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و قس علی هذا.


واکنش واقعی مردم!

گزارش انصاف نیوز برای راستی آزمایی ویدیوی «مرگ اميد» که از سوی «آرمان تی‌وی» تهیه و منتشر شده بود.

همه‌ی واکنش ها قابل ضبط و پخش نبودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. – جماعت خواب .

    اجتماع خواب زده .

    جامعه بی حال ،دل مرده

    عده ای تمامیت خواه و خود حق بین و ریا کار

    عجب ملتی

    عجب تبلیغاتی

    11
    3
    1. پدر با تمام احترام به جاه شما ولی این شما هستید که خوابین. بدهی دولت قبل که ۱۳میلیارد دولار بود کم نیست. استقراض زیاد از بانک مرکزی ویروسی به اسم ارز ترجیهی که اجناس صادره در ترکیه و پاکستان و دیگر همسایگان با ان ارزان و بعد از حذف گران شد. اینها سیاست های غلطی بودند که فردی انجام داد که شما اوردید. حال که یک عده با جان کندن و گاهی ظاهر شدن در بین مردم برای ابراز امید به اینده ابنچنین در دهنش میزنید. ما ۲۵۰ سال از اروپا و امریکا عقبیم با این حال با وضعیت اونها که حتی انها هم اسفناک است مقایسه میکنیم. و کشورهای مذکور بنزین ۴ برابر یاا سه برابر شده. روغن به شگل عمده وجود ندارد. غذا در شرق و غرب گران شده ولی اینهارو ما نمیدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا