خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ببینید | نماهنگ پایان قرن ١٤

نماهنگ پایان قرن 14 با صدای محمدفرزین ذوالقدر و همکاری امیر بهزاد به مناسبت پایان قرن 14 در دو بخش آواز و تصنیف با همراهی دکلمه‌ی زیبای استاد شهریار و با نگاهی به آثار استاد شجریان در ژانر سنتی و به مدت 7 دقیقه منتشر شد.

در این اثر مهدی امیرحسینی بعنوان تنظیم کننده و نوازنده سه تار و مرتضی زندآوری بعنوان نوازنده‌ی کوبه‌ای این اثر را همراهی کردند.

از ویژگی‌های این کار می‌توان به اجرای 12 گوشه‌ی موسیقایی و مرکب خوانی در 4 دستگاه و آواز در مدت 7 دقیقه اشاره کرد که در نوع خود و به لحاظ زمان اجرای آن در این مدت کوتاه یک رکورد برای موسیقی ایرانی به‌حساب می‌آید.

در این باره ذوالقدر، خواننده‌ی این بهاریه، گفت که با توجه به کوتاه شدن آثار موسیقایی در این سالها و عدم توجه مخاطبان به آثار بلند موسیقی سنتی به مانند گذشته یکی از اهداف ما برای اجرای این رویداد اهمیت و توجه به ذائقه و سلیقه‌ی مخاطبان بوده است که با دقت و توجه بیشتری به آثار موسیقی ایرانی و اصیل خودمان توجه کنند.

در این اثر گوشه‌های درآمد اول و دوم ماهور، خاوران، فیلی و شکسته، درآمد چهارگاه، منصوری، شوشتری، درآمد اصفهان و جامه دران و فرود به درآمد ماهور اجرای گوشه‌ی صوفی نامه شاخصه‌ی این اجرا محسوب می‌شود که با دکلمه بسیار زیبا و صدای دلربای استاد شهریار نیز همراه شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا