خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالبان: داعش گروه کوچکی بود که متلاشی شد

سخنگوی طالبان گفت: داعش گروه کوچکی بود که در کابل و جلال‌آباد متلاشی شده است. پیش از این داعش از حمایت نیروهای دولت سابق برخوردار بود، اما اکنون مخفیگاه‌های آنها را نابود کرده‌ایم، این تروریست‌ها جایی در افغانستان ندارند، زیرا مردم افغانستان ایدئولوژی آن‌ها را نمی‌پذیرند.

به گزارش تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان با اظهار اینکه از زمان تسلط آن‌ها بر افغانستان بیش از 670 تروریست داعشی بازداشت شده‌اند، تصریح کرد که هیچ جایی برای این تروریست‌ها در افغانستان وجود ندارد.

مجاهد با اعلام اینکه در این مدت 25 مخفیگاه داعش در کابل و جلال‌آباد نابود شده است، افزود: داعش دیگر تهدید بزرگی در افغانستان نیست، آن‌ها گروه کوچکی بودند که در کابل و جلال‌آباد متلاشی شده است.

سخنگوی طالبان به «آناتولی» گفت: پیش از این داعش از حمایت نیروهای دولت سابق برخوردار بود، اما اکنون مخفیگاه‌های آنها را نابود کرده‌ایم، این تروریست‌ها جایی در افغانستان ندارند، زیرا مردم افغانستان ایدئولوژی آن‌ها را نمی‌پذیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از کشورهای غربی از طالبان خواسته‌اند که برخی از نمایندگان دولت قبلی را در کابینه خود شامل سازند تا دولت آن‌ها برسمیت شناخته شود، گفت: برخی کشورها از دولت فراگیر صحبت می‌کنند اما چنین خواسته‌هایی مداخله در امور داخلی افغانستان است.

مجاهد ادامه داد: اگر آن‌ها [کشورهای غربی] بخواهند آن‌ها [نمایندگان دولت قبلی] را بازگردانند، با واکنش و خشم عمومی مواجه خواهند شد، افغان‌ها می‌دانند چگونه کشورشان را اداره کنند.

سخنگوی طالبان اضافه کرد که دولت آن‌ها هم اکنون نیز فراگیر است و شامل نمایندگانی از همه اقوام افغانستان از جمله تاجیک‌ها، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها، نورستانی‌ها، ازبک‌ها و تعدادی از گروه‌های قومی دیگر است.

مجاهد همچنین تاکید کرد: آیا کسی می‌تواند نمونه‌ای را در جهان به ما نشان دهد که در آن چهره‌های اپوزیسیون نیز در قدرت هستند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا