خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره‌ی مساله‌ی اصلاح ساختاری

/ حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با انصاف نیوز /

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه «مسایل مربوط به اصلاح ساختاری را مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلی هم ابلاغ فرموده بوده‌اند»، گفت: اشاره‌ی آقای لاریجانی در واقع این است که  بخشی از آن در قالب بودجه‌ی کشور شکل گیرد؛ یکی از مشکل‌های ما در موضوع اصلاح ساختاری کشور این است که نظم برنامه‌ای در داخل وجود ندارد، به عنوان مثال قوانین برنامه‌ی 5 ساله با چشم انداز بیست ساله‌ی کشور نظام‌مند نشده است.

حشمت الله فلاحت پیشه درگفت‌وگو با خبرنگارانصاف نیوزگفت: منظور دیگر آقای لاریجانی بحث الزامات شرایط  بین المللی است که با بحث تحریم‌‌ها شکل گرفته است؛ اینکه ساختار کشور باید با اهداف توسعه‌ی کشور همراه باشد و با اصلاح ساختار تحریم‌ها به فرصت مدیریتی تبدیل شود.

او فزود: در اصلاح ساختاری چیزهایی در خصوص سیاست‌های کلی آمده است. مثلا کارآمدسازی نظام و مقام مدیریتی کشور، سلامت، شفافیت نظام مدیریتی و چابک سازی. یک‌ سری شاخص‌های دیگر هم وجود دارد که یک نظام  باید در مقابل نقشه‌های منفی دشمنان و رقیبان، به خود متکی باشد و بتواند از ظرفیت‌های داخلی و خارجی آن استفاده کند.

این نماینده‌ی مجلس ادامه داد: بخشی از مشکلی که آقای لاریجانی گفتند و من معتقد هستم سران سه قوه  و آقای لاریجانی باید آنها را حل کنند، بحث تعارض و اختلاف مسوولیت‌ها است.  سران سه قوه باید در هر حوزه و منطقه مسوولان سه قوه را بخواهند و مشکلاتی که بر اثر تعارض اختیارات به وجود آمده است را اصلاح کنند.

فلاحت پیشه تاکید کرد:  در خیلی از جاها دیده می‌شود که اختلاف بین دو وزارت‌خانه و نهاد بویژه نهادهای نظامی و دولتی  باعث شده  خیلی از مسایل حل نشود. موضوع اصلاح ساختار نباید منجر به غفلت از طرح‌های مدیریتی شود و موضوعات دیگری وجود دارد که تیشه به ریشه‌ی نظام جمهوری اسلامی می‌زند، سران سه قوه باید عوامل ناراضی ساز در کشور را تشخیص دهند.

او در پایان گفت: مثلا یکی از آنها وقف جبری زمین‌ها است. برای مثال اوقاف زمین‌های ده‌ها روستا را وقف می‌کنند و مالکیت مردم را لغو می‌کنند و کشاورزان که همیشه پای انقلاب بوده اند را به  دشمنان جمهوری اسلامی تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا