خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مولوی عبدالحمید از برخی مسلمانان: شراب پلید و رجس است

«متأسفانه امروزه در مسلمانان سستی آمده است»

مولوی عبدالحمید در مراسم امروز (19 آذر 1400) نماز جمعۀ اهل سنت زاهدان با اشاره به اسباب انحطاط مسلمانان، «دنیاپرستی»، «بی‌توجهی به هشدارهای الهی»، «فاصله‌گرفتن از قرآن و سنت» و «تقلید از فرهنگ‌های غیر اسلامی» را از مهم‌ترین دلایل انحطاط مسلمانان دانست.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید ضمن تلاوت آیۀ «وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ» [انفال: 25]، گفت: وقتی به قرآن و سیرۀ حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم قرآن و احادیث از فتنه‌هایی خبر داده‌اند که مسلمانان با آنها مواجه خواهند شد. رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم از انحطاط امت و مشکلاتی خبر داده که بر اثر ضعف عملکرد، محبت با دنیا و اتباع از فرهنگ‌های غیر اسلامی بر سرِ مسلمان‌ها می‌آید.‌ مسلمانان از نفس و شیاطین و غیر مسلمانان اتباع می‌کنند، در نتیجه از قرآن و سیره فاصله می‌گیرند و گرفتار منکرات و معاصی می‌شوند و در امت زوال و سستی می‌آید.

امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان تأکید کرد: مسلمان با اخلاق نیکو و عملکرد درست و ایمان قوی دنیا را فتح کرد و وقتی این امتیازات را از دست بدهد، با شکست مواجه خواهد شد. مسلمان زمانی موفق است که در تمام زمینه‌ها از اسلام اتباع کند و در عمل بر اسلام جدی باشد.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از سیرۀ پیامبر علیه‌السلام شکست و ضرر می‌آورد. وقتی محبت خدا و رسول در دل نباشد، مسلمان چگونه پیروز می‌شود؟ متأسفانه امروزه در مسلمانان سستی آمده است و با تقلید از بیگانگان، عده‌ای به مشروب‌نوشی، اعتیاد و دیگر مفاسد روی می‌آورند. چگونه مسلمان که ادعای اتباع از پیامبر و قرآن را دارد، آنچه را قرآن صراحتا منع کرده انجام می‌دهد؟ شراب پلید و رجس است، معاملۀ آن به حیثیت مسلمان و جامعه ضربه می‌زند.

مولوی عبدالحمید افزود: مسلمان باید روزی‌اش را از خدا بخواهد و دنبال روزی حلال باشد. انسان به هر طریقی دنبال روزی باشد، از همان راه خداوند به او روزی می‌دهد، پس چرا دنبال راه حرام باشیم؟

ایشان خاطرنشان کردند: وقتی آفت‌ها را می‌بینیم، باید خود را اصلاح کنیم و بیشتر به فکر اصلاح جامعه باشیم. متأسفانه هنوز در غفلت به‌سر می‌بریم. مسلمانان به جای اینکه توبه کنند، قحط و زلزله و کرونا و آفات را به طبیعت نسبت می‌دهند و رب‌الاسباب را که همۀ امور را مدیریت می‌کند، نمی‌بینند.

مولانا عبدالحمید با طرح پرسش‌هایی فرمودند: چرا ما حاکم مطلق را نمی‌بینیم؟ تا اراده او نباشد، آفات و اسباب نمی‌توانند ظهور کنند؟ چرا خدا و راهنمایی‌های قرآن و پیامبر را نمی‌بینیم و به ندای قرآن توجه نمی‌کنیم؟ چرا فساد و قتل‌های ناحق و رهزنی و سرقت در حال افزایش هستند؟ چرا در امر پرداخت حقوق مردم و همسر و فرزند و همسایه کوتاهی می‌کنیم؟ چرا صداقت و امانتداری و وفا به وعده و عهد در جامعۀ اسلامی کم شده است؟

مدیر دارالعلوم زاهدان گفت: امروز نگاه ما به ملت‌های دیگر است، ما وارث تمدن و دین غنی‌ای هستیم. مسلمان باید با افتخار از پیامبر و صحابه و اهل بیت اتباع کند. چرا مسلمان به آنانی که از خدا دور هستند و خودشان فقیر هستند، اقتدا می‌کند؟ مسلمان چه نیازی دارد که از فرهنگ‌های دیگر تقلید می‌کند. عزت مسلمان در اطاعت از خدا و اتباعِ پیامبر است. به فرهنگ اسلامی و تعلیم پیامبر افتخار کنیم، این مایۀ عزت جامعه اسلامی و همه جهانیان است.

امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان ضمن تبریک گفتن هفتۀ پرستار به پرستاران، گفت: جامعۀ پرستاری خدمات ارزنده‌ای‌ انجام می‌دهد. ترحم و شفقت بر مریض و پرستاری بیماران مخصوصا در شرایط سخت کرونایی که مردم از ترس به عیادت عزیزان خود نمی‌روند، کار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. الله یحفظکم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    8
    2
  2. می شود شیخ عزیز یک فتوا در مورد حرام بودن قاچاق مشروبات الکلی در بندرعباس که اکثرا در محله خواجه عطا انجام می شود دهد شاید حرفش را گوش کنند و قاچاق و خرید فروش مشروبات الکلی کم شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا