خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیماران MS دنبال ویزای درمان کانادا نروند

عضو هیئت علمی MS بیمارستان سینا با رد هرگونه درمان قطعی MS براساس جدیدترین تحقیقات متخصصان کانادایی که چند وقتی است باعث تقاضاهای بیماران MS ایرانی برای دریافت این خدمت درمانی جدید شده است، گفت: درمان قطعی MS در کار نیست و فقط در حد یک تحقیق است.

به گزارش تسنیم، در چند روز اخیر با انتشار خبری مبنی بر کشف درمان MS در کانادا، خانواده‌های بسیاری از بیماران MS جویای این درمان و دریافت این خدمت درمانی بودند و این در حالی است که متخصصان نورولوژیست خبر درمان قطعی MS را فقط در حد یک تحقیق ارزشگذاری می‌کنند.

در این رابطه عبدالرضا ناصر مقدسی – نورولوژیست و عضو هیئت علمی MS بیمارستان سینا درباره واقعیت این کشف درمانی در زمینه بیماری MS اصلا چنین چیزی نبوده است و خبر درمان قطعی MS  صحت ندارد. ولی متاسفانه رسانه‌ها خیلی به این مسئله پرداختند در حالی که این خبر در فضای مجازی کاملا اشتباه گفته شده بود و اصلا موضوع چیز دیگری بود و مقوله درمان در کار نبود.

عضو هیئت علمی MS بیمارستان سینا در توضیحات بیشتر عنوان کرد: در تحقیقاتی در کشور کانادا با شیمی‌درمانی سیستم ایمنی تعدادی از بیماران را نابود کردند و این در حالی است که در بیماری MS سیستم ایمنی نامناسب کار می‌کند و سپس با تزریق سلول‌های بنیادین سیستمی ایمنی جدیدی در بدن بیماران ایجاد کردند که این کار 13 سال بر روی 230 بیمار صورت پذیرفته است و نتیجه آن این شده است که یک بیمار به دلیل عوارض کبدی و عفونت فوت کرده است و مابقی بیماران نیز بیماری آنان متوقف شده است نه درمان؛ بنابراین وقتی از درمان صحبت می‌کنیم به معنای آن باید باشد که یک بیمار مبتلا به MS وقتی MRI از مغز آن گرفته می‌شود هیچ مشکلی نداشته باشد یا یک بیماری که روی ویلچر نشسته باشد بتواند پس از درمان از روی ویلچر بلند شود و راه برود در حالیکه این تحقیق چنین چیزی را نمی‌گوید و اصلاً محققان آن نیز ادعای درمان ندارند.

مقدسی با پرداختن به جزئیات بیشتر این تحقیق در کانادا عنوان کرد: 35 درصد این بیماران روند بهبودی در آنان نشان داده شده است ولی تیم آقای «فریدمن» به هیچ عنوان ادعای درمان نکردند زیرا این یک کار تحقیقاتی است و فاز نخست آن پیش رو است و برای تکمیل روند درمان باید مراحل بسیاری را گذارند.

وی درباره شائبه‌ها، نگرانی‌ها و تقاضاهای بیماران جهت بهره‌مندی از نتایج این تحقیقات در کانادا که حتی منجر به تصمیماتی برای سفر به کانادا از طریق بیماران می‌شود، پاسخ داد: به هیچ عنوان نباید افراد برای این تحقیق به دنبال ویزای کانادا باشند زیرا درمانی در کار نیست.

انتهای پیام/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا