خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: محمود عباس برای من مثل یک پدر بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: محمود عباس فوق العاده بود، او برای من مثل یک پدر بود، فکر می‌کنم بیشتر از نتانیاهو می‌خواست معامله و صلح کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ این اظهارات را در مصاحبه با باراک راوید، روزنامه نگار “واللا” در ماه آوریل درباره کتاب جدیدش با عنوان “صلح ترامپ: توافق نامه‌های ابراهیم و انقلاب در خاورمیانه” بیان کرد.

این کتاب شامل شرح مفصلی از تلاش‌های ترامپ برای دستیابی به توافق بین اسرائیل و فلسطینی‌ها است و اینکه چگونه عدم دستیابی به چنین توافقی منجر به توافق‌های ابراهیم و عادی‌سازی بین اسرائیل، امارات، بحرین، مراکش و سودان شد.

ترامپ گفت، یکی از دلایلی که او نتوانست پروژه “معامله قرن” را اجرایی و به صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها دست یابد این است که نتانیاهو هرگز نمی‌خواست با فلسطینی‌ها صلح کند.

واللا نوشت: ترامپ دقیقا به همان نتیجه‌ اسلاف خود یعنی باراک اوباما و بیل کلینتون(روسای جمهور سابق آمریکا) رسیده بود که “نتانیاهو در مورد راه حل دو کشوری جدی نیست”.

طبق گزارش واللا، ترامپ در این مصاحبه گفت: “فکر نمی‌کنم نتانیاهو هرگز خواستار صلح با فلسطینی‌ها باشد”.

وی افزود که همان اوایل دوران ریاست جمهوری متوجه شده نتانیاهو مانع بزرگتری برای دستیابی او به صلح با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.”

ترامپ درباره عباس نیز گفت: به نظر من او فوق العاده بود، او برای من مثل یک پدر بود، فکر می‌کنم بیشتر از نتانیاهو می‌خواست معامله و صلح کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا