خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت مذاکرات: «اختلافات متعدد و متنوع است»

مذاکره‌کننده‌ی ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام اختلافات با طرف مقابل را متعدد و متنوع دانست.

به‌گزارش انصاف نیوز، علی باقری کنی درباره‌ی آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: اختلافات به ویژه در موضوع هسته‌ای متعدد و متنوع است. در زمینه موارد اختلافی ما تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکردیم، ولی ما خودمان در چارچوب اصلاحات و پیشنهادهایی که به طرف مقابل ارائه دادیم دیدگاه خود را در خصوص موضوعات اختلافی بیان کرده و به طرف مقابل ارائه دادیم.

فارس نوشت: «معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی درباره روند مذاکرات جاری در وین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دو موضوعی که الان در دستورکار است، یعنی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و همچنین اقدامات هسته‌ای، محورهای متعددی بوده که بین طرفین اختلاف وجود داشته که این اختلافات در پیش نویس نهایی که در وین ۶ حاصل شده به صورت مشهود وجود دارد.

علی باقری
  • اختلافات در موضوع هسته‌ای متعدد و متنوع است/ در زمینه موارد اختلافی ما تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکردیم

باقری همچنین یادآور شد که اختلافات به ویژه در موضوع هسته‌ای متعدد و متنوع است.

وی بیان کرد: در زمینه موارد اختلافی ما تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکردیم، ولی ما خودمان در چارچوب اصلاحات و پیشنهادهایی که به طرف مقابل ارائه دادیم دیدگاه خود را در خصوص موضوعات اختلافی بیان کرده و به طرف مقابل ارائه دادیم.

باقری که با پرس تی وی مصاحبه می‌کرد، درباره این‌که آیا مذاکره کنندگان درباره پیشنهادهای ایران گفت‌وگو را شروع کرده‌اند؟ افزود: ما در چند روز گذشته چندین جلسه در سطح کارشناسی و همچنین در سطح مقامات ارشد مذاکره کننده داشتیم که درباره اصلاحات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای طرف ایرانی که بر روی پیش نویس‌های وین ۶ اعمال شده بود گفت‌وگو کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه اعلام کرد که این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا