خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع اعتراضی معلم‌ها در بیشتر استان‌ها [+عکس]

خبرگزاری اصولگرای فارس در گزارشی با عنوان «» درباره‌ی تجمعات اعتراضی امروز معلم‌ها در بیشتر استان‌های کشور نوشت:

«امروز شماری از معلمان استان های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار توجه مسؤولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسؤولان کشوری علی الخصوص وزیر آموزش و پروش شدند.

معلمان در این تجمعات، خواستار تصویب و اجرای طرح رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن شدند.

طرحی که به گفته منادی سفیدان، عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس بر اساس آن نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری

امروز حدود ۱۵۰ نفر از معلمان شهرکردی در اعتراض به وضعیت رتبه بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. حاضران در این تجمع با شعارهایی مانند «مسول کدگذاری باید بیرون بیایی»، «مطالبات حل نشه، کلاسا تعطیل میشه» اعتراض خود را به عدم اجرای طرح رتبه بندی اعلام کردند. این تجمع که کمتر از یک ساعت طول کشید بدون درگیری و ورود نیروهای امنیتی و در کمال آرامش به پایان رسید.

هرمزگان

تجمع حدود 200 نفری فرهنگیان هرمزگان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خواسته‌ آنان اجرای دقیق و بدون تبعیض طرح رتبه‌بندی بود و خواستار حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خود بودند که متأسفانه مدیرکل آموزش و پرورش از حضور در جمع معترضین خودداری کرد.

قم

تعطیلی کلاس های درس توسط معلمان و تجمع آنان در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم امروز دوشنبه ۲۲ آذر انجام شد.

کهگیلویه و بویراحمد

معلمان گچسارانی در تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان شدند. آن‌ها از دولت و مجلس خواستند تا طرح رتبه‌بندی را به دلیل وضعیت سخت معیشتی معلمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنند.

استان فارس

حدود 2000 نفر از معلمان استان فارس هم امروز با اعتراض به وضعیت معیشتی در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و‌ پرورش این استان واقع در شهر شیراز تجمع کردند و خواستار همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

اصفهان

امروز حدود 500 نفر از معلمان در اصفهان و برخی از شهرستان‌های این استان با حضور در مقابل ادارات آموزش و پرورش پیگیر مطالبات خود در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان شدند.

سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در خصوص تجمع امروز معلمان اظهار داشت: این اتفاق توسط معلم‌های رسمی که به‌دنبال طرح رتبه‌بندی هستند پیش آمد؛ تشکل‌های مختلف فرهنگیان پیگیر طرح رتبه‌بندی هستند و موضوع در مجلس در حال پیگیری است.

مرکزی

کمتر از 100 نفر از معلمان استان مرکزی نیز امروز روبروی اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کرده بودند و مطالبات شان با دیگر استان ها یکسان بود.

خوزستان

جمعی از معلمان و بازنشستگان اهواز در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و همسان سازی، پیش از ظهر امروز، مقابل اداره کل اموزش پرورش خوزستان تجمع کردند.

بوشهر

در مرکز استان بوشهر تجمعی گزارش نشده است، اما در دو شهرستان گناوه و جم تعدادی از معلمان تجمع کردند.

یزد

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های ابرکوه و یزد نیز برای نیم ساعتی میزبان حضور حدود 100 نفر از معلمان این استان بود که شعارهای زیر را سر دادند: «معلم بیدار است از تبعیض بیزاراست» ، «رتبه بندی حل نشه کلاسا تعطیل میشه» .

در استان تهران تعدادی از معلمان تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی، در زنجان حدود 100 نفر، کرمانشاه 50 نفر، خراسان رضوی 50 نفر و کرمان 150 نفر از معلمان تجمع کردند و عمده مطالباتشان این موارد را شامل می شد: «عدم اجرای رتبه بندی معلمان که در قانون اساسی آمده»، «کمبود نیروهای آموزشی و فشار به سایر معلمان»، «کفاف ندادن حقوق معلمان با توجه به شرایط اقتصادی»، «دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان شدن آموزش به شهروندان» .

در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، تجمعی گزارش نشده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. من وزیر آموزش و پرورش بودم به معلمان عزیز چک سفید امضاء می دادم تا خیالشان راحت باشد .
    معلم نباید تحت هیچ شرایطی دغدغه داشته باشد .

    ما فرهنگ و آئینمان را مدیون معلمان و دبیران پاک سرشت هستیم .
    #درودبرمعلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا