خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی حوزه علمیه: خود را ناصح امین جمهوری اسلامی می‌دانیم

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قم گفت: حوزه‌های علمیه همیشه در عین استقلال، از انزوا دوری کردند و در حمایت از مردم در یک تعامل و تدبیر حکیمانه با نظام اسلامی کار و برای تعالی کشور تلاش کرده‌اند. حوزه‌های علمیه همواره در عین حفظ استقلال، خود را ناصح امین جمهوری اسلامی می‌دانند

به‌گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در صدوشصتمین جلسه شورای معاونین حوزه‌های علمیه در دوره جدید مدیریت بیان کرد: در این جلسات در خصوص دغدغه‌های بسیاری صحبت و تصمیم‌گیری شده است که از جمله آن ها می‌توان به دغدغه‌های طلاب مدارس علمیه معاونین علمی و مردم اشاره کرد.

وی در خصوص یکی از مهم‌ترین مسائل مورد بحث در این جلسات اظهار کرد: اولین مسئله تأکید مجدد بر همراهی حوزه‌های علمیه با تصمیمات دانشی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان است. همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است طلاب از زمان شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان در پشت سر گذاشتن این بحران همراهمی کردند.

وی افزود: در عین حال حوزه علمیه همواره ضمن تأکید مجدد بر تجربیات و خرد محوری بر نقش طب مکمل در این مسیر تأکید داشته است و گاهی اوقات سوالاتی در این خصوص مطرح می شود که لازم است به این سوالات پاسخ داده شود.

برته تاکید کرد: علما و مراجع معظم تقلید از زمان شیوع ویروس کرونا همواره حامی خرد و تجربه بشر در این مسیر بودند و حتی تا دوز سوم واکسیناسیون را انجام دادند. حوزه‌های علمیه حتی این مطالبه را هم از شوراهای سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر دارند که در خصوص طب مکمل موضع درستی را مشخص و اعلام کنند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قم همچنین از ملبس شدن نزدیک به سه هزار طلبه به لباس روحانیت در سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم این افراد در خدمت به خلق و خالق بکوشند و در مسیر علمای مجاهد قدم بردارند.

وی سپس به موقوفات حوزه‌های علمیه اشاره و عنوان کرد: حوزه‌های علمیه همیشه در عین استقلال، از انزوا دوری کردند و در حمایت از مردم در یک تعامل و تدبیر حکیمانه با نظام اسلامی کار و برای تعالی کشور تلاش کرده‌اند.

برته اضافه کرد: حوزه‌های علمیه همواره در عین حفظ استقلال، خود را ناصح امین جمهوری اسلامی می‌دانند و نسبت به موقوفات حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند نقش‌آفرینی مردم در اداره این نهاد دینی بیشتر شود.

وی در خصوص میزان موقوفات حوزه علمیه گفت: مصوبه‌ای در این زمینه گرفته نمی‌شود و بیشتر، مردم در این حوزه نقش‌آفرینی می‌کنند سپس اطلاع‌رسانی آمارها از طرف نهادهای متولی صورت می‌گیرد؛ حوزه علمیه بر همان مسیر تاریخی هزارو400 ساله خود به عنوان یک نهاد مردمی با معیشت مردم گره خورده و همواره در خدمت مردم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا