خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیوند رستم قاسمی و حاشیه

ياسمين طالقاني در آرمان ملی نوشت: نام رستم قاسمي اين روزها با حاشيه همراه شده است. مردي که با جلوس بر مسند وزارت نفت دولت احمدي‌نژاد بيش از هميشه به جامعه معرفي شد و پس از آن در معرض توجه قرار گرفت. روز گذشته تصاويري از رستم قاسمي، در سفري به کوالالامپور در فضاي مجازي منتشر شده است. عکس‌هايي از همراهي يک زن جوان با رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي در فضاي مجازي منتشر شده است. اين عکس‌ها نخستين بار توسط يکي از خبرنگاران شبکه فارسي زبان انتشار يافته است. گفته‌ها حاکي از آن است که اين تصاوير در سال 2011، دو سال پس از مرگ همسرش، زماني که وي وزير نفت دولت احمدي‌نژاد بوده است، گرفته شده است. سايت اصولگراي پارسينه با تيتر «هويت زن همراه رستم قاسمي در داخل عکس‌ها اعلام شد»، نوشت: علي جعفري، مشاور و رئيس دفتر رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي به تصاويري که اخيرا از قاسمي در فضاي مجازي منتشر شده، واکنش نشان داد. جعفري در صفحه توييتري خود نوشت: «صرف‌نظر از اصالت عکس‌ها، انتشار عکس‌هاي خصوصي يک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقي سازگار است؟ براي اغراض سياسي، شرافت و انسانيت را لجن‌مال نکنيم.».

خانواده رستم قاسمي

رستم قاسمي ازدواج فاميلي داشته و سال‌ها پيش با يکي از اقوام دورش ازدواج کرده است. پدر زنش از روحانيون شهرري است. ثمره اين ازدواج 4 فرزند دو دختر و دو پسر است که دخترش فاطمه قاسمي در انتخابات شوراي شهر ثبت نام کرد. همسر رستم قاسمي در سال 86 پس از 5 سال بيماري سخت دار فاني را وداع گفت. رستم قاسمي اقداماتي داشته که نشان دهد به همسر مرحومش وفادار است مانند خرداد امسال که نوشت: « ‏ايام سالگرد وفات همسرم که مي‌رسد، خاطرات مجاهدت‌ها و همراهي‌هايش در زمان دفاع‌مقدس دوباره برايم زنده مي‌شود که چطور صبورانه براي فرزندانمان هم پدر بود و هم مادر پانزده سال گذشت؛ اما هنوز من مانده‌ام و يتيميِ فرزنداني که جان و جهانشان مادر بود و هست. شادي روحش به فاتحه‌اي مهمانش کنيد.»

از وزير نفت رئيسي تا ترور

حواشي منتشره درباره رستم قاسمي منحصر به خانواده او نيست. به عنوان نمونه در روز سوم بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در مجلس (1 شهريور 1400) نوبت به رستم قاسمي رسيد، در سخنراني خود اشتباها سمت خود را به جاي وزارت راه و شهرسازي، وزارت نفت گفت. او در سخنراني‌اش اظهار داشت: 10 دستور را نوشته‌ام که در اولين روز از حضورم در وزارت نفت آن‌ها را در دستور کار قرار مي‌دهم.» اين اشتباه لفظي که موجب خنده حضار و تذکر به او شد، به وزير نفت بودن رستم قاسمي در دولت احمدي‌نژاد برمي‌گردد. 15 خرداد 1401 رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي در پاسخ يک مخاطب درباره سمت او طي توييتي نوشت: «‏در واقع من نوکر شما مردم عزيز هستم.»فروردين 1400 هم خبري مبني بر ترور ناموفق رستم قاسمي (به عنوان معاون اقتصادي نيروي قدس سپاه) در لبنان توسط موساد منتشر شد. گفته مي‌شود طرح ترور او با همکاري سازمان اطلاعات ترکيه لو رفته است. علت ترور او را نيز نقش اقتصادي ايشان در دور زدن تحريم‌ها بيان کرده‌اند.

تحريم پسر رستم قاسمي

ارديبهشت 98 وزارت خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد 16 شرکت، 10 شخص و 11 نفتکش را به فهرست تحريم‌ها عليه ايران اضافه کرده است. رستم قاسمي در اين ليست جزو تحريم شده‌ها قرار گرفته است. در اين بيانيه آمده است: رستم قاسمي براي اداره شبکه خود متکي به مقامات و همکاران مورد اعتماد خود از جمله پسرش مرتضي قاسمي است. مرتضي قاسمي به نهايي کردن قراردادهاي نفتي اين شبکه کمک کرده است.

وعده‌هايي طلايي اما غيرعملي

12 اسفند 1400 رستم قاسمي گفت: هم اکنون بيش از 800 هزار واحد از نهضت ملي مسکن در کشور در حال ساخت است و تا پايان سال اين تعداد به يک ميليون واحد مي‌رسد. ساخت يک ميليون مسکن در سال واکنش‌هاي زيادي داشت. محمد مهاجري فعال سياسي اصولگرا نوشت: «برادر عزيز! يک کلمه راست و حسيني به مردم بگوييد وعده احداث يک ميليون خانه امکانش از اول هم وجود نداشت.»

دردسرهاي آقاي مشاور براي رستم

يکي از موضوعات که در دولت سيزدهم نام او را بر سر زبان‌ها انداخت به بازداشت مشاورش مربوط بود. اما طي چند بيماري رستم قاسمي و دستگيري مشاور عالي وزير راه از ديگر حواشي اهالي پاستور بود. هرچند اعلام شد که وزير زير تيغ جراحي رفته است؛ اما يک نماينده مجلس فاش کرد که موضوع کمردرد رستم قاسمي از همان روزي اتفاق افتاد که بازداشت قاسم مکارم صورت گرفت. اردشير مطهري نماينده گرمسار در توئيتي فاش کرده بود که موضوع کمر درد رستم قاسمي از همان روزي اتفاق افتاد که بازداشت قاسم مکارم صورت گرفت او نوشته بود: «شنيديد ميگن مشاور عالي و بازرس ويژه رستم قاسمي بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شيرازي را دقيقا سر قراري که براي دريافت رشوه به صورت يورو ترتيب داده بود، دستگير کرده‌اند. از آن روز هم رستم قاسمي کمردرد گرفته، بستري شده.» اردشير مطهري مدعي مي‌شود که در اين پرونده نام‌هاي ديگر، از جمله فرزند او نيز مطرح هستند. قاسم مکارم همان مشاور عالي وزير راه بود که بنا به روايت‌ها از سوي وزارت اطلاعات در زمان دريافت رشوه يورويي بازداشت شد. رستم قاسمي اما بعد از چند روز سکوت در واکنشي گرچه بازداشت را تأييد کرد اما گفت از علت بازداشت مشاورش بي‌اطلاع است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گفته شده که آقای قاسمی در جواب خبرنگاری که از آن تصویر در کوالامپور سئوال گره فرموده اند :”این را باید خود خدا پاسخ دهد”!!!
    خود خدا باید جواب دهد یعنی چه؟!!
    فارغ از نیت و هدف انتشار دهندگان جناب آقای رئیسی باید این معما را حل کند. در کشوری که (قانونا) زنان و دخترانش حتی در اتومبیل شخصی خود اجازه افشاندن موی و زلف ندارند و افرادمشهور آن مثل هنرمندان ویا مجریان تلویزیونی حتی اگر در خارج از کشور بی حجاب بگردند ممنوع الکار خواهند شد. یکی از مقامات عالی اجرایی آن با خانمی بی حجاب(احتمالا همسرشان) در فضای باز یک هتل که حتما محل رفت و آمد عمومی بوده و پنجره های بسیاری مشرف بر آن می باشد عکسهای یادگاری که بیشتر معمول نوجوانان است راگرفته . قطعا اگر این آدم متشرع بود چنین کاری را نمی کرد . ماموران اجرایی شما زن و دختر مردم را در کوی برزن بواسطه بدحجابی و نه بی حجابی دستگیر و جریمه میکنید و گاها حوادثی چون مرگ مهیا و زیر گرفتن مادر دختری بیمار پیش میآید. بعد همه چیز رابرای افرادیخاص مجاز و مباح می گردد؟!! جناب آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور! پاسخ این مطلب را نه خدا و نه حتی آقای قاسمی نباید بدهند بلکه لطفا شما پاسخ دهید چگونه شخصی را که چنین کرده ودر مورد پست قبلی و داستانهایی شبیه به دکل حفاری حرف و حدیثهایی داشته را بعنوان وزیر انقلابی و متشرع انتخاب و باو مسئولیت داده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا