خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی دولت: مردم رشد ۸ درصدی را محقق کنند

سخنگوی دولت سیزدهم درباره‌ی وعده‌ی نرخ رشد هشت درصدی در سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، علی بهادری جهرمی گفت: جهت‌گیری که دولت در بودجه داشته کمک به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد است، اما به تنهایی این اتفاق نمی‌افتد و تحقق این امر فعال‌سازی بخش خصوصی و مردمی را می‌طلبد و دولت می‌خواهد مردم این رشد ۸ درصدی را محقق کنند.

به نوشته‌ی فارس، سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار، اظهار داشت: دولت از قبل و همچنین اکنون به فکر پرستاران است و رئیس جمهور دستور مستقیم دادند تا اقدامی جهت رفاه پرستاران انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین دولت بر تحول علم بنیان تاکید دارد که رئیس‌جمهور در روز دانشجو هم به این موضوع تاکید کردند و سامانه‌ای طراحی شده است تا ایده های پژوهشی در آن ثبت شود.

سخنگوی دولت گفت: مهمترین خبر دولت در هفته گذشته تقدیم لایحه بودجه به مجلس است؛ جهت‌گیری که دولت در بودجه داشته کمک به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد است، اما به تنهایی این اتفاق نمی‌افتد و تحقق این امر فعال‌سازی بخش خصوصی و مردمی را می‌طلبد و دولت می‌خواهد مردم این رشد ۸ درصدی را محقق کنند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: خط قرمز دولت افزایش نیافتن تورم کشور است و طوری لایحه بودجه را نوشته است تا تورم افزایشی نباشد و همچنین یک شرایط ثبات اقتصادی برای فعالین اقتصادی و مردم ایجاد شود.

وی افزود: صندوق پیشرفت و عدالت صندوقی است که هم در سطح ملی و هم استانی با بودجه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان ایجاد شده است تا رشد ۸ درصدی اتفاق بیفتد و همچنین معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تخفیفات مالیاتی در نظر گرفته است، بیان داشت: اما یکی از پایه‌های بودجه سال آینده مالیات است و اخذ مالیات در دستورکار قرار دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت قصد کلنگ زنی پروژه جدیدی ندارد و تمام اقدام دولت در جهت تکمیل پروژه‌های قبلی است و دوباره تاکید می‌کنم که دولت قصد کلید زدن پروژه جدیدی را ندارد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا