خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جرم سیاسی باید با حضور هیات منصفه رسیدگی شود

رییس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: جرم های سیاسی باید مانند جرم های مطبوعاتی با حضور هیات منصفه رسیدگی شود تا برخی مشکلات در این زمینه رفع شود.

 به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، «الهیار ملکشاهی» افزود: در قانون اساسی کشور نیز آمده که جرایم سیاسی و مطبوعاتی باید با حضور هیات منصفه رسیدگی شود تا مشکلی در این خصوص رخ ندهد، اما اکنون جرم سیاسی به این شیوه مورد رسیدگی قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه اگر کسی مرتکب جرم سیاسی می شود بصورت عادی با وی برخورد می شود، ادامه داد: جرم سیاسی باید بصورت خاص تعریف شود و مصادیق آن نیز مشخص شده و اگر جرمی نیز صورت گیرد باید با حضور هیات منصفه رسیدگی شود.

ملکشاهی افزود: از آنجا که این اقدام برای ما بسیار دارای اهمیت است به همین منظور کارهای اولیه آن در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا بتوان از این پس جرم های سیاسی را نیز با حضور هیات منصفه رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه به همین منظور کمیته ای برای رسیدگی بیشتر به این موضوع در کمیسیون تشکیل شده است، افزود: کلیات این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با تصویب این مصوبه بتوان بخشی از مشکلات در حوزه جرم های سیاسی را رفع کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا