خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ترامپ 1.5 میلیارد مسلمان را علیه خویش متحد کرد»

مشاور رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه اقدام ترامپ در انتقال سفارت به قدس اشغالی در دراز مدت به نفع اتحاد مسلمین تمام می شود، اظهار کرد: هیچ یک از هم صنفان ترامپ جرات نکرده بودند چنین گستاخی داشته باشند، او با این کار 1.5 میلیارد مسلمان را علیه خودش منسجم کرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات رییس جمهور آمریکا و انتقال سفارت اسرائیل به بیت المقدس اظهار کرد: این تصمیمی که رییس جمهور آمریکا در مورد انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس گرفته را می توان احمقانه‌ترین و غیرمدبرانه‌ترین تصمیمی عنوان کرد که توسط رییس جمهور بی‌فکر و بی‌تدبیر آمریکا گرفته شده است.

وی یادآور شد: این امر در درجه اول به ضرر ملت و منافع آمریکاست. آمریکایی ها در جریان شکست های متوالی که داعش در کشورهای عراق و سوریه خورده است و شکستی که عوامل آمریکا در یمن و لبنان خورده‌اند دست به این اقدام می زنند. آنچه که مهم است این موضوع است که این کار آمریکا در دراز مدت به نفع اتحاد مسلمین تمام می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: با این کار نقاب از چهره آمریکا و سیاستمداران آنها برداشته می شود. تا به حال هیچ یک از پیشینیان ترامپ جرات نکرده بودند چنین گستاخی احمقانه ای را انجام دهند. ترامپ با این کار خود 1.5 میلیارد مسلمان را علیه خودش منسجم کرد و می توان گفت این کار آغاز سقوط سیاست های آمریکا در غرب آسیا و کشورهای اسلامی است.

ولایتی افزود: بعضی از کشورهای دنباله روی آمریکا و مرتجعین منطقه می خواستند زمینه ساز نفوذ آمریکایی ها در منطقه شوند و در تحولات جدید و روی کار آمدن رییس جمهور جدید اقداماتی انجام دادند ولی این اقدام به ضرر منافع آمریکا و به نفع مسلمان است. برخی درصدد کم جلوه دادن این اتفاق هستند اما این مساله مهمی است از این منظر که قدس به همه مسلمانان تعلق دارد و فقط به فلسطین و کشورهای عربی اختصاص ندارد.

وی یادآور شد: تمام کشورهای اسلامی و مسلمانان نسبت به این موضوع حساس هستند زیرا قبله اول آنها قدس است و نمی گذارند از این پس آب خوش از گلوی رژیم صهیونیستی پایین برود و آمریکا هم روی خوشی در این اتفاق نخواهد دید.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به ملت یمن و رهبران انقلابی آن تبریک می گوییم که توانستند توطئه های سعودی ها و اماراتی ها را در نطفه خفه کنند. از این پس که مردم یمن و حاکمیت یمن یکدست شدند شاهد پیروزهای بیشتر برای یمن هستیم.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا