خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون اول قوه قضاییه: همکارانی با حقوق ۲ میلیون تومانی زندگی می‌کنند

حجت‌الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه میانگین حقوق کارکنان حقوق قوه قضائیه از ۴۰ دستگاه حاکمیتی کمتر است، گفت: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز (۲۴ آذر) از مجتمع قضایی «مفتح» بازدید کرد و وضعیت موجود را مورد ارزیابی قرار داد. وی ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مجتمع قضایی، دستوراتی در جهت رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها صادر کرد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های آنان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق طی سخنانی خطاب به کارکنان این مجتمع تاکید کرد تمام تلاش‌ها باید معطوف به رسیدگی به پرونده‌های مردم به‌طور دقیق و سریع باشد.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دشمن به واسطه شایعه‌پراکنی، برای القاء ناامیدی به مردم تلاش می‌کند و تمام همت خود را بر این نهاده که امیدی را که در دل مردم ایجاد شده‌است، نابود کند.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی خدمات بی‌نظیری به مردم ارائه شده است، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته سطح رضایت مردم از قوه قضاییه و کارکنان بالا است.

مصدق با انتقاد از انتشار برخی اخبار در ماجرای دروغین حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی یکی از کارکنان قوه قضائیه اظهار کرد: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه بررسی میانگین حقوق ۴۰ نهاد حاکمیتی حکایت از این دارد که میانگین دریافتی همکاران قوه قضاییه از این ۴۰ نهاد حاکمیتی کمتر است، تأکید کرد: دریافتی همکاران ما بسیار پایین است و خواسته ما این است که حقوق آنان مانند دیگر نهادها یا مقداری کمتر از آن‌ها باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، محسن برزویی، مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضاییه روز سه شنبه 23 آذر در برنامه «صبح بخیر ایران» درباره موضوع مطرح شده پیرامون دریافتی کارکنان قوه قضاییه از سوی سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: ادعای دریافت حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه قضاییه در حالی از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود که آمار ارائه شده ایراد شکلی و ماهوی دارد.

وی با بیان اینکه زمانی که مبنای محاسبات اشتباه باشد قطعا خروجی و نتیجه نیز اشتباه خواهد بود، عنوان کرد: حقوق و مزایا هر چیزی است که در حکم کارگزینی وجود دارد و مطابق فیش پرداخت می‌شود و از طریق خزانه هر ماه استمرار دارد.

برزویی گفت: درآمدهای اتفاقی و معوقات جزء حقوق و مزایا محسوب نمی‌شود. مشکل اینجاست که در سازمان اداری و استخدامی برای طرح این عدد به هیچ چیز استناد نشده‌است. مبلغی که در اینجا اشاره شده، پرداختی مزایای معوق مانده مربوط به یک سال گذشته یکی از پرسنل است؛ به‌عبارت دیگر پرداختی ۱۳ ماه یک پرسنل که به‌لحاظ مشکلات گوناگون به‌صورت یک‌جا پرداخت شده، اما سازمان اداری و استخدامی آن را به‌عنوان میانگین پرداختی عنوان کرده‌است.

مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضاییه تصریح کرد: در یکی دیگر از فیش‌های حقوقی که مربوط به یک قاضی است، پرداختی آن در یک ماه ۱۱۰ میلیون تومان بود که ۹۵ میلیون تومان آن سایر معوقات بوده‌ است.

وی اظهار کرد: شاید باورپذیر نباشد که حقوق ۵۰ درصد از پرسنل و شاغلین زیر ۷ میلیون تومان است و ۳۶ درصد از همکاران بین ۷ تا ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

برزویی با بیان اینکه ۹۱۲ نفر از قضات عالی رتبه ما، حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از کسانی که مسئولان نسبت به حقوق وی اعتراض داشتند، مدیر عالی‌رتبه یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است و حقوق دریافتی این همکار ما ۱۴ میلیون تومان است که پزشک است و ۸ ماه هم حقوق معوقه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا