خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدور نزدیک به ۶ هزار رای جایگزین حبس در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از چرخش آرای قضات استان به سمت مجازات‌های جایگزین حبس خبر داد و از صدور نزدیک به ۶ هزار رای جایگزین حبس در این استان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما نوشت: «حیدر آسیابی در نشست با قضات پیشرو استان در صدور آرای جایگزین حبس اظهار کرد: امسال قضات محاکم کیفری استان نزدیک به ۶ هزار رای جایگزین حبس صادر کردند که پنج درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

او افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در بین آرای جایگزین حبس صادر شده، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

آسیابی افزود: ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند که مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از جمله مواردی هستند که قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: علاوه بر این آرا، مختومه شدن پرونده‌ها در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از ورود متهمین به زندان مثل قرار تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات دادسراهای استان گلستان، امسال برای متهمان صادر کردند.

آسیابی گفت: از قضاتی که به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانون برای صدور آرای جایگزین حبس برای جرایم سبک و کسانی که سابقه‌دار نیستند، حرکت کنند، قدردانی می‌شود.

او با اشاره به این که گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است، تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاهِ قانون‌گذار و رویکردِ قضات، سختگیرانه است.

در این جلسه از علی عابدی رئیس شعبه ۱۰۱ گرگان و رضا رجبی رئیس شعبه حقوقی دادگاه عمومی مراوه‌تپه دو تن از قضات پیشرو گلستان در صدور آرای جایگزین حبس تجلیل شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا