خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رضا خاتمی درباره‌ی وضعیت مینو خالقی: نظارت استصوابی یعنی همین

یاسمین طالقانی، انصاف نیوز:

یک عضو شورایعالی اصلاح طلبان درباره‌ی به نتیجه نرسیدن اعتراض‌ها به کنار گذاشتن مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم، گفت: به این روشنی نمی‌شد نظارت استصوابی را به مردم ایران معرفی کرد.

«محمدرضا خاتمی» در گفتگویی با انصاف نیوز، درباره‌ی کنار گذاشته شدن «مینو خالقی» گفت: به اندازه‌ی کافی حقوقدانان سر این موضوع بحث کرده و ابعاد مختلف آن را شکافته‌اند. متاسفانه کوچکترین پاسخی از سوی آقایان نیامده است. جوابشان این بوده که نظارت استصوابی همین است. ما اصلاح طلبان چون می‌دانیم نظارت استصوابی همین است با آن مخالف بوده و هستیم. البته این را باید بگویم که به این روشنی نمی‌شد نظارت استصوابی را به مردم ایران معرفی کرد.

نایب رییس مجلس ششم گفت: اصلاح طلبان با افزایش یا کاهش یک نماینده وضعیتشان تغییر چندانی در مجلس نمی کند. اگر انتخابات میان دوره‌ای هم بگذارند باز یک اصلاح‌طلب مثل ایشان به مجلس راه می‌یابد البته شخص آقای روحانی و معاون پارلمانی ایشان خیلی خوب وارد این قصه شدند. ولی ما چون بنایمان بر ایجاد تنش نیست نخواستیم خیلی وارد این ماجرا شویم. جریان اصلاح طلبی هم در دام دعواهای ساختگی و کاذب نمی‌افتد و برنامه‌هایش را ادامه خواهد داد.

محمدرضا خاتمی توضیح داد:
«وقتی گروه‌های تحقیق به در منزل نامزد فرستاده می‌شود تا از همسایه‌ها تحقیق کنند که آیا صدای موسیقی از خانه‌ی او شنیده می‌شود یا نوع پوشش دخترش چیست یا موی صورتش را با تیغ می‌زند و غیره؛ اگر شما به جای یک هیات چند نفره، تمام 70 میلیون ایرانی را هم به کار بگیری نمی‌توانی تشخیص دهی که صلاحیت این فرد قابل احراز است یا خیر.
می‌گویند مگر شما وقتی دخترت را می‌خواهی شوهر دهی نمی‌روی تحقیق کنی ببینی خواستگار صلاحیت دارد یا خیر. این هم از مبنا غلط است. مگر کشور ملک طلق یا دختر آقایان است که می‌خواهند عروسش کنند؟! این مردم ایران هستند که باید تشخیص دهند که چه کسانی صلاحیت ورود به مجلس را دارند.
از طرفی با این همه موانعی که برای فیلترینگ نامزدها هست باز بعد از شروع مجلس شروع می‌کنند به زدن انواع اتهامات به همین منتخبین. مجلس دهم که از انواع فیلترها رد شده اند. «تو جاسوسی، نفوذی هستی، فاسدی و …»، از دو سه ماه دیگر شروع می‌شود. آیا همین کافی نیست که نشان دهد نظارت استصوابی چه ایرادی دارد؟»

این فعال سیاسی اصلاح طلب و برادر سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور اسبق، در پایان پرسید: این چه نظارت استصوابی است که 4 سال بعد دوباره صلاحیت برخی از نمایندگان مجلس قبلی رد می‌شود؟ می‌گویند قبلا سالم بوده ولی الان فاسد شده است. اینجا نیز این سوال پیش می‌آید که چه درست کرده‌ایم که آدم‌های سالم را بعد از ورود به خود، اینچنین فاسد می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا