خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تضمین انار و هندوانه یلدا با امضای بارفروشان

/ گفت‌وگوی مصطفی دارایی‌نژاد با انصاف نیوز درباره‌ی کیفیت میوه‌های شب یلدا /

سرویس اقتصادی انصاف نیوز: رییس اتحادیه بار فروشان تهران درباره‌ی  میوه‌های شب یلدا به انصاف نیوز گفت: دماوند بهترین انار و جاسک بهترین هندوانه را عرضه می‌کند. اتحادیه از دو ماه قبل بر روی کیفیت محصولات نظارت دارد.

 جشن یلدا با قدمت چندهزار ساله یکی از سنت‌های کهن ایرانیان است که هر سال آن را جشن می‌گیرند. یکی  از آداب زیبا در شب یلدا خواندن اشعار حافظ در دورهمی خانوادگی و گرفتن فال حافط است. از جمله اقلام خوراکی نیز انار و هندوانه هستند که شب یلدا طرفداران زیادی دارند.

انار شیرین دماوند بهترین انار شب یلدا

مصطفی دارایی‌نژاد‌ درباره قیمت و کیفیت هندوانه در بازار شب یلدا گفت: امسال سه الی چهار هزار تن هندوانه دپو کردیم، از جمله هندوانه‌ی جاسک از روستای لیردف و نوع دیگر محصول میناب که محصول  پاییزه کاری هستند.  هندوانه جاسک و هندوانه میناب هر دو کیفیت خوبی دارند. هندوانه نیاگارا با قیمت ۵۰۰۰ تومان تا ۵۵۰۰ تومان، هندوانه گرد ۵۰۰۰ تومان، هندوانه بیضی ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، هندوانه سیاه هم با قیمت ۷۰۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود. همچنان در بازار، هندوانه را با قیمت ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان عرضه می‌کنیم.

رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به میزان و کیفیت انار گفت: انار هم حدود ۴۰۰۰ تن دپو کردیم، انار شیراز و انار دماوند کیفیت خیلی خوبی دارند. ساوه و کاشمر هم انار خوبی دارند، انار دماوند برای حوزه‌ی خلیج فارس نیز صادر می‌شود.  امسال انار کوهستان شیراز را  در قالب‌های کمتر دپو کردیم تا قیمت‌ها افزایش نداشته باشد و مردم بتوانند میوه را با کیفیت خوب و قیمت مناسب تهیه کنند.

خرمالوی کن بهترین در بازار

وی همچنین یادآور شد: خرمالوی شهریار، کن و خرمالوی شمال در بازار عرضه می‌شوند. خرمالوی شمال مزه‌ی گس‌تری دارد و  قیمت آن مناسب‌تر است، خرمالوی کن بهترین کیفیت را دارد. بیشتر مردم هندوانه می‌خرند، اما بعضا از کیوی و خرمالو هم استقبال می‌کنند.

وی همچنین درباره‌ی اهمیت نظارت بر محصولات کشاورزان متذکر شد: وزارت کشاورزی باید بر کار کشاورزان نظارت کند، خارج از استاندارد بار نزند و برای ذخیره سازی از اتحادیه بارفروشان استعلام بگیرد.

جزییات قیمت موز در بازار شب یلدا

رییس اتحادیه بارفروشان درباره‌ی بازار موز نیز گفت: موز هندی را ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان، موز اکوادور ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان و موز فیلیپینی از ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان، موز پاکستانی هم ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان فروش می‌رود که کیفیت پایین‌تری دارد.

۱۵۰۰۰ تن بار میوه یلدا برای مغازه داران

دارایی نژاد همچنین درباره عرضه میوه به سراسر کشور گفت: به ۲۶۳ میدان اقماری زیر نظر شهرداری تهران میوه عرضه می‌کنیم و  ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تن بار میوه برای غرفه‌های اقماری وارد می‌کنیم  که شب یلدا به ۱۵۰۰۰ تن هم می‌رسد. به مغازه‌داران هم ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن  عرضه می‌کنیم همچنین محصولات را برای کل کشور نیز دپو می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا