خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد تند علم‌الهدی از رسانه‌ها: «تحت تعقیب قرار بگیرند»

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: در قضیه مطالبات مردمی که قانونی و به‌حق هم بود، برخی رسانه‌ها آلت دست دشمن شدند و برنامه داشتند تا سفره انقلاب را از زیر پای مردم جمع کنند. مسئولان بدانند کسانی که حرف دشمن را در برخی مطبوعات داخلی و فضای مجازی تکرار می‌کنند، لشکریان دشمن و ستون پنجم او هستند و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند. زیرا برخی از این‌ها تحت پوشش آزادی بیان، عداوت با مردم را آزاد می‌شمارند و به تبیین منطق استکباری دشمن می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه های امروز نمازجمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد ابهام و جهالت و مشتبه سازی مسائل بر جامعه جهانی مترصد آن است که حقایق را تحریف کند و در برابر این توطئه خصمانه، همه شیعیان که رهروان حضرت زهرا (س) هستند، تکلیف بر استمرار جهاد فرهنگی مادرسادات در عرصه تبیینی دارند. این امر یک واجب شرعی است.

وی افزود: به پیروی از همین مسئله نیز رهبر معظم انقلاب در پنجم مهرماه حکم جهاد تبیین را صادر کردند و لذا بر هر کسی که در رسانه دارای قلم است و در فضای مجازی امکان نقش آفرینی دارد، تکلیف شرعی آن است که به میدان بیایند و سردار تبیین باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: دسیسه‌های اخیر دشمن در سال‌های اخیر به روشنی نشان می‌دهد که آنان از هیچ تلاشی برای ایجاد آشوب و دردسر برای ملت ایران فروگذار نکرده‌اند. مثلاً در همین قضیه مطالبات مردمی که قانونی و به‌حق هم بود، برخی رسانه‌ها آلت دست دشمن شدند و برنامه داشتند تا سفره انقلاب را از زیر پای مردم جمع کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان بدانند کسانی که حرف دشمن را در برخی مطبوعات داخلی و فضای مجازی تکرار می‌کنند، لشکریان دشمن و ستون پنجم او هستند و باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند. زیرا برخی از این‌ها تحت پوشش آزادی بیان، عداوت با مردم را آزاد می‌شمارند و به تبیین منطق استکباری دشمن می‌پردازند.

تقوای عملی در عرصه ارتباطات

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از تقوای عملی در عرصه ارتباطات اظهار کرد: کفار به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ اولاً کافرانی که با جریان حق عداوت و عنادی ندارند و دوماً کفاری که نسبت به مسلمین عداوت و دشمنی آشکار دارند.

وی افزود: در آیه ۸ سوره ممتحنه آمده است که «لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِی َارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ» و بر این اساس، دستور اسلام در قبال غیرمعاندین حاکم بر همزیستی مسالمت‌آمیز است و بی توجه به اینکه این کفار در مجاورت ما زندگی کنند یا دور از ما باشند، پروردگار عالم به ما تکلیف کرده است که اگر کفار از موضع سلامت‌جویی با شما وارد تعامل شدند، به جان شما تعرضی نداشتند و از دیارهایتان اخراجتان نکردند، شما هم بنای تفاهم با آنان داشته باشید و شئون آنان را در زندگی رعایت کنید.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: نکته قابل توجه آن است که خداوند متعال به‌اندازه‌ای به مردمداری و رفتار مؤمنانه میان بندگان تأکید دارد که حتی در مصادیق این چنینی، این روابط انسانی را بر دین و مذهب در اولویت می‌شمارد اما با این حال، در سوره مبارکه فتح نیز که قرآن به تبیین پیروان پیامبر (ص) می‌پردازد، به صراحت اظهار می‌شود که علیرغم همزیستی با کفار، امت اسلامی باید منتهای مراقبت و احتیاط را نسبت به آنان داشته باشند زیرا حتی همین کافرانی که به خاطر عدم عنادشان بر آنان سخت گرفته نشده، همواره این امکان را دارند که در هر بزنگاه مقتضی با دشمن همگام و هم صدا شوند.

وی ادامه داد: تحولات بوسنی و هرزگوین که در آن شاهد کشتار بیرحمانه مردان و زنان و کودکان مسلمان به دست مسیحیان صرب بودیم، شهادت تاریخی آشکاری در موضوع همین دستور حکیمانه پروردگار عالم است که کافران غیرمعاند تهدید بالقوه امت اسلام هستند و اگرچه نزاع با آنان توصیه نشده اما همانطور که مصداق «اشداء علی الکفار» در قرآن کریم ناظر بر دشمنی مطلق نیست بلکه در معنای عام خود به معنای احتیاط و مراقبت همیشگی است، باید همیشه نسبت به آنان محتاط و مراقب بود.

قرآن ما را از هرگونه تعامل و تفاهم با دشمن معاند کافر باز می‌دارد

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: در قبال کافرانی که با امت اسلامی عناد و عداوت آشکار دارند، دستور اکید و صریح اسلام بر مقابله و دشمنی است و هرکس هم از مسلمین که با معاندان دین خدا طرح دوستی بریزد، مصداق عینی و عملی ظالم است. قرآن ما را از هرگونه تعامل و تفاهم با دشمن معاند کافر باز می‌دارد و از معاهده و قرارداد گرفته تا ارتباط مستقیم با آنان، همه این ارتباط‌گیری‌ها به فرموده قرآن مصداق ستمکاری در حق اسلام و آحاد امت است.

جهاد فرهنگی حضرت زهرا (س)، مصداق واقعی جهاد تبیین بود

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از خطبه های نماز، به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز کرد: در سیره سیاسی ائمه اطهار (ع)، رازهای بسیاری نهفته است. یکی از دلایل و فلسفه‌هایی که به ذکر غربت و مظلومیت اهل بیت (ع) اشاره مداوم و مستمر می‌شود و روزهای بسیار از ایام سال را در عزا و شادی آنان هستیم، به این خاطر است که در خلال این مراسمات، نکات کلیدی سیره امامان معصوم (ع) تبیین شود و به گونه‌ای موردتوجه ما قرار بگیرد که الگوی عمل ما باشد.

وی افزود: اگرچه حادثه کوچه در زندگینامه حضرت زهرا (س) خود دارای فرازهای بزرگ بصیرتی و نکات پندآموز معرفتی است اما نباید در این واقعه محدود و منحصر به اشک و اندوه بمانیم زیرا واقعه کوچه به همه ما می‌آموزد که مردم در قبال موضوعی که به حریم ولایت مربوط شود، دارای مسئولیت و تکلیف هستند و باید با تمام توان خود به دفاع بپردازند.

انحراف در ولایت همچون یک شجره ملعونه هنوز هم امت اسلام را درگیر خود کرده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، جهاد فرهنگی حضرت زهرا (س) را مصداق واقعی جهاد تبیین دانست و گفت: خطبه دوم حضرت زهرا (س) که پس از خطبه فدکیه و در هفتمین شب پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در مسجد پیغمبر ایراد شد، صدیقه طاهره (س) در آن خبر از حاکم شدن قریب الوقوع حکومت‌های فاسق و جائر داد که این پیش بینی داهیانه از حکومت خلفای ظالم اموی آغاز شد، با حکومت خلفای عباسی ادامه یافت، در مسیر خلافت حکومت عثمانی مظهر تجلی دوباره پیدا کرد و هم اکنون تبلور آن را در قامت حکومت وهابیون شاهد هستیم. همه این مظالم و سلسله حکومت‌های باطل و طاغوتی از همان انحراف سقیفه صورت گرفت و همه می‌بینیم که انحراف در ولایت همچون یک شجره ملعونه هنوز هم امت اسلام را درگیر خود کرده است.

وی ادامه داد: علیرغم فشارهای برخی از افراد و اختناق شدید زمانه صدیقه طاهره (س)، برکت جهاد تبیین حضرت این شد که شمار شیعیان از هفت نفر دوران سقیفه به جمعیت بیش از 300 میلیونی جهان تشیع در شرایط کنونی رسیده است و ولایت که عمق معرفت اسلام است، در بین جمعیتی به اندازه این شماره متجلی شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا