خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزیر ارتباطات به اعتراض مردم نسبت به سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم درباره‌ی اعتراض مردم به کاهش سرعت و کیفیت اینترنت در ماه‌های اخیر گفت: راهبرد وزارت ارتباطات توسعه شبکه پرسرعت امن است که در این بخش بسیار عقب مانده‌ایم اما در روزهای اخیر یکی از مراجعی که به صورت رسمی سرعت اینترنت را در همه جای دنیا بررسی و اعلام می‌کند، گزارشی اعلام کرد که نشان می‌دهد سرعت اینترنت در سه ماه گذشته در ایران تقریبا ثابت بوده است. در مرداد رتبه 74 از 130 کشور دنیا را داشته‌ایم، در ماه شهریور رتبه 70 و اکنون رتبه 73 را به دست آورده‌ایم که اخیرا هم وضع‌مان بهتر شده است.

به گزارش فارس، عیسی زارع‌پور در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در نبود قانون مشخص درباره فعالیت پلتفرم‌های آنلاین، این کسب و کارهای از موضوعات حقوقی ضربه می‌خورند و همچنین درباره ضرورت قانون گذاری مناسب در حوزه فضای مجازی که اکنون به دلیل کم کاری های گذشته در وضع قانون، قانونی با عنوان طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در مجلس در حال پیگیری است که ایرادات متعددی به آن وارد شده، گفت: آخرین قانونی که در این حوزه داریم مربوط به جرایم رایانه‌ای است که متعلق به 13 سال پیش است. یعنی 13 سال است که برای این حوزه بسیار مهم که تبدیل به زیست اصلی ما شده است نداریم.

وی ادامه داد: دنیا 2 مسیر را در این باره در پیش گرفته است. یا نظام قانون گذاری اش آنقدر چابک و چالاک است که می تواند متناسب با نیازهای جدید قانون گذاری کند. یا ساختارهای تصمیم گیری ویژه ای پیش بینی کرده اند که بتواند با نیازهای جدید شان قانونی داشته باشد و موانع را برطرف کند و فضا را سازماندهی کند.

وی گفت: شورای عالی فضای مجازی حکم دوم را داشت و قرار بود چنین جایگاهی داشته باشد. اما با تمام فراز و نشیب هایی که داشته، عملکردش پیش روی ما است که انتظارات و توقعاتی که در نگاه اول به آن وجود داشت به دلیل موانع محقق نشد. از سوی دیگر همان طور که گفتم قانون ما در این حوزه مربوط به 13 تا 14 سال پیش است.

وی گفت: در هر دو حوزه پیشنهاداتی را برای بهبود وضع دنبال می‌کنیم. در حوزه اول قرار است که کمیسیون جدید تحول دیجیتال و هوشمندسازی در دولت اضافه شود که پیشنهاد آن را داده ایم و در حال بررسی در صحن علنی دولت است. هدف این است که به روند بررسی لوایح تخصصی حوزه ict در دولت سرعت بدهیم و دولت چابک شود.

زارع پور گفت: از سوی دیگر در مجلس شاهدیم که مجلس به شکل ویژه ای برای قانون گذاری در فضای مجازی ورود کرد که اتفاق خوبی است. اگر این دو اتفاق را با هم ترکیب کنیم شاهد قاعده گذاری و ضابطه مند کردن این فضا هستیم که نفع اول آن به بخش ict کشور برمی گردد.

به گفته وی؛ برای بخش دوم یک نظام تنظیم‌گری 4 بخش را پیشنهاد کرده ایم. در سطح اول شورای عالی فضای مجازی قرار دارد، در سطح دوم کمیسیون عالی تنظیم مقررات ذیل شورا است، سطح سوم تنظیم‌گران بخشی در دستگاه‌ها هستند که کارشان تنظیم قواعد و مقررات در حوزه های مخصوص به خود است و در سطح چهارم پلتفمر‌ها و سکوهای ارائه دهنده خدمات به عنوان بخشی از حکمرانی قرار دارند که هم باید از حقوق خود و هم از حقوق مردم دفاع کنند. با این نظامی که در نسخه مورد نظر وزارت ارتباطات برای طرح حمایت پیشنهاد کرده ایم در عمل یک نظام چابکی را با مدیریت شورای عالی فضای مجازی ایجاد خواهیم کرد که بتواند خودش ساختارهای لازم را ایجاد کند، برخی از ساختاری بی فایده را باطل کند و برای پدیده های جدید تعیین تکلیف کند.

وی گفت: با این رویه تصور می کنم که بحث نظام مند کردن این فضا به نفع سیاست اصلی استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای حل مشکلات کشور تحقق پیدا خواهد کرد.

معتقد به کاهش سرعت اینترنت برای رشد رقیبان داخلی نیستیم

وی در پاسخ به سوالی درباره کاهش اخیر سرعت اینترنت ثابت و همراه و اینکه آیا سیاست وزارت ارتباطات محدودسازی سرویس‌های داخلی با هدف تقویت سرویس‌های داخلی است، گفت:‌ معتقدم که سرویس‌دهنده‌های داخلی اگر باکیفیت باشند خودشان می‌توانند جای خود را باز کنند، اما ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: همچنانکه مسیریاب‌های ایرانی در همین شرایط توانستند طرفداران زیادی پیدا کنند و مردم به آنها رغبت پیدا کردند که نشان‌دهنده کیفیت این سرویس‌های داخلی در حضور سرویس‌های خارجی بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: راهبرد وزارت ارتباطات توسعه شبکه پرسرعت امن است که در این بخش بسیار عقب مانده‌ایم.

وی ادامه داد: اما در روزهای اخیر یکی از مراجعی که به صورت رسمی سرعت اینترنت را در همه جای دنیا بررسی و اعلام می‌کند، گزارشی اعلام کرد که نشان می‌دهد سرعت اینترنت در سه ماه گذشته در ایران تقریبا ثابت بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در مرداد رتبه 74 از 130 کشور دنیا را داشته‌ایم، در ماه شهریور رتبه 70 و اکنون رتبه 73 را به دست آورده‌ایم که اخیرا هم وضع‌مان بهتر شده است.

وی گفت:‌ این آمار در حوزه اینترنت همراه بود و در حوزه اینترنت ثابت رتبه 142 از 180 کشور را داریم.

ظرفیت شبکه زیرساخت 20 ترابیت افزایش می یابد

زارع‌پور گفت: همه می‌دانیم که در حوزه اینترنت ثابت خوب عمل نکرده‌ایم، با اینکه اینترنت ثابت به اینترنت همراه ارجحیت دارد.

وی افزود: زیرا در حوزه اینترنت همراه روی فرکانس دیتا را ارسال می‌کنیم و محدودیت وجود دارد و بیش از این نباید از دیتای همراه انتظار داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شبکه دسترسی، شبکه داخل شهری، شبکه بین استانی و گیت‌وی بین‌الملل از ارتباطات اینترنت هستند که بخش زیادی از آن در اختیار بخش خصوصی است و فقط زیرساخت در شبکه مادر در اختیار وزارت ارتباطات است بنابراین برای توسعه شبکه ثابت باید از همکاری بخش خصوصی قطعا استفاده کنیم.

زارع‌پور اضافه کرد:‌در حوزه زیرساخت شبکه کشور ظرفیت 33 ترابیت بر ثانیه را فراهم کرده‌ایم که در سال 1401 این ظرفیت 20 ترابیت اضافه خواهد شد که تقریبا معادل 70 درصد ظرفیت فعلی شبکه زیرساخت کشور است.

وی افزود: در بخش گیت‌وی بین‌الملل هم مشکلی نداریم اگرچه که طی یکی دو ماه اخیر با مشکلاتی در قطعی مسیرهای بین‌الملل مواجه بودیم که 7 درصد از ظرفیت شبکه از دست رفت. اما این ظرفیت اکنون به حالت عادی برگشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: فرکانس 2300 و 2400 را به اپراتورهای تلفن همراه داده‌ایم اما هنوز برای استفاده از آن مشکلاتی دارند که اتفاقا که یکی از ماموریت‌هایی که به رگولاتوری در دوره جدید مسئولیت خود داده‌ایم این است که به دنبال توسعه فناوری‌های جدید در حوزه موبایل از جمله 5G باشد.

زارع‌پور ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در حوزه اینترنت ثابت این است که مصوبه بیت استریم عملا اجرا نشده است که اگر اجرا می‌شد، مشترکان روی همان خطی که از مخابرات سرویس می‌گیرند، می‌توانند از اپراتورهای دیگر هم سرویس دریافت کنند.

به گفته وی پروانه همگرای اپراتورهای مخابراتی از دیگر موضوعاتی است که وزارت ارتباطات برای تسریع در توسعه شبکه ثابت به جدیت آن را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح وزارت ارتباطات در دوره قبلی برای بازگرداندن داکت‌های مخابرات به شبکه زیرساخت گفت: این لایحه همچنان در مجلس در دست بررسی است و دولت درخواستی برای استرداد این لایحه نکرده است، وقتی دولت عوض می‌شود مجلس درباره لوایحی که در مجلس در جریان است، از دولت نظر می‌گیرد و در این باره هم نظر ما را دریافت کرده است.

به گفته وی درباره این لایحه کماکان موافق پیگیری آن هستیم، اما شاید در عمل پیگیری بازپس‌گیری کانال‌ها و داکت‌ها از مخابرات و برگرداندن آن به دولت چندان قابل اجرا نباشد، از این رو پیشنهاد جایگزینی در بودجه آورده شده مبنی بر اینکه همه دستگاه‌ها منابع در اختیار خود را به اشتراک بگذارند و کانال‌ها و داکت‌های مخابرات هم با تعرفه مصوبه رگولاتوری در اختیار دیگر بازیگران این حوزه قرار گیرد.

با افزایش تعرفه های تلفن ثابت موافقیم

زارع‌پور تصریح کرد: شرکت مخابرات هم مشکلات زیادی دارد و منصفانه نیست که همه این مشکلات را به گردن مخابرات بیندازیم. برخی از این مشکلات به اقداماتی که باید توسط حاکمیت انجام می‌شد و نشد، برمی‌گردد. برخی از این مشکلات هم مربوط به ثبات تعرفه‌های ثابت در 10 سال گذشته است. زیرا باوجود تورم 30 برابری در برخی از حوزه ها در 10 سال گذشته، تعرفه خدمات ارتباطی همچنان ثابت مانده است.

زارع‌پور گفت: در این سال‌ها اجازه افزایش تعرفه داده نشده است و هیچ شرکتی بدون اجازه رگولاتوری اجازه افزایش تعرفه ندارد و علاوه بر این اخیرا هم مقرر شده که علاوه بر اینکه مراجع تخصصی افزایش تعرفه را تصویب کنند، باید با ستاد تنظیم قیمت‌ها هم هماهنگی صورت گیرد.

وی افزود: مقدمات لازم برای اصلاح تعرفه انجام شده تا مخابرات بتواند نفسی بکشد.

به گفته وی اگر این وضع در حوزه تلفن ثابت ادامه پیدا کند، در آینده نزدیک همین اتفاق برای اپراتورهای همراه هم رخ خواهد داد که تقاضا بیشتر می‌شود اما شرکت‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: علاوه بر این که برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و همراه برنامه‌ریزی می‌کنیم، به رگولاتوری تاکید کرده‌ام که حتما از این به بعد کیفیت خدمات به مردم اعلام شود.

تامین امنیت زیرساختی در وهله اول به عهده خود دستگاه است

زارع‌پور در پاسخ به سؤال دیگری درباره حملات سایبری در ماه‌های گذشته به کشور گفت: مرکز پایش عملیات به صورت هفتگی گزارش‌هایی را در این زمینه تهیه می‌کند و طبق این گزارشات حملاتی که به کشور می‌شود، کاملا طبیعی است، اما بحث جدی این است که دستگاه‌ها همچنان که به فکر توسعه هستند باید برای امن‌سازی ساختار خود هم اقدام کنند زیرا تامین امنیت زیرساختی در وهله اول به عهده خود دستگاه است و بالاترین مقام آن دستگاه پاسخگوی آن خواهد بود و وزارت ارتباطات تلاش می‌کند که در کنار دستگاه‌ها باشد.

تا پایان سال اپراتور اختیاری کودک و نوجوان را خواهیم داشت

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیرا در اظهارنظری گفته بود که فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است گفت: فضای مجازی نقاط قوت و ضعفی دارد که حتی کشورهایی که مبدع این فناوری بوده‌اند نگرانی جامعه‌شان را از خطرات آن ابراز کرده‌اند و درباره آن تدبیر می‌کنند، اما ما در این باره خیلی خوب عمل نکرده‌ایم و همه دستگاه‌ها باید برای بهبود وضعیت فعلی پای کار بیایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یک بخش از اقدامات ایجابی است. در بخش دیگری از اقدامات برای مثال تا پایان سال اپراتور اختیاری کودک و نوجوان را خواهیم داشت که این اپراتور طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده است. بخش دیگری از این اقدامات تعامل با پلتفرم‌های خارجی است که در راستای سالم‌سازی این فضا با هم همکاری کنیم.

نظرم درباره فیلترینگ صفر و یک نیست

زارع پور در پاسخ به سوالی درباره نظر وی درباره فیلترینگ گفت: به حدود 18 کشور سفر کرده‌ام و می‌دانم که اعمال محدودیت روی برخی سرویس‌ها در همه دنیا وجود دار، بنابراین این سؤال که نظرم درباره فیلترینگ چیست پاسخ صفر و یکی ندارد.

وی افزود: توصیه می‌کنم که به دادسرای جرایم رایانه‌ای در قوه قضائیه مراجعه کنید و ببینید که به عنوان دولت و حاکمیت در بحث پرونده‌ها نمی‌توان حقوق مردم را احقاق کنیم، مثل موضوع کلاهبرداری و هتک حرمت که دستمان به جایی نمی‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: موضوع شفاف شدن فعالیت اپراتورها و سالم سازی این فضا به نفع اپراتورها هم هست. در حال حاضر بسیاری از اپراتورهایی که راه‌اندازی شده‌اند نمی‌دانند از کدام قانون و چه مرجعی تبعیت کنند. علاوه بر این در برخی کشورها هر ساله قوانین مربوط در این حوزه بازنگری می‌شود و این طور نیست که یک قانونی را بنویسند و تا سال‌ها بعد از آن استفاده کنند.

طرح حمایت جای بهبود و ارتقاء دارد

خوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نظر وزارت ارتباطات درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: حتما این طرح جای بهبود و ارتقا دارد و ما هم پیشنهادات خود را به کمیسیون ویژه بررسی این طرح و رئیس مجلس تقدیم کردیم. به طور کلی هم معتقدیم که این طرح به نفع بخش خصوصی و کسب و کارها است، زیرا شفافیت باعث رشد کسب و کارها می‌شود.

زارع پور درباره رأی این وزارتخانه نسبت به فیلترینگ شبکه‌ها گفت: به طور کلی معتقدم که هر پلتفرمی که قوانین کشور را بپذیرد می‌تواند فعالیت کند. ما هم در وزارت ارتباطات در کارگروه فیلترینگ فقط یک رأی داریم.

بودجه صنعت فضایی 5 برابر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه ایران قصد دارد ماهواره‌ای به فضا پرتاب کند، گفت: فعالیت‌های فضایی ایران در دهه 70 تا 80 رشد خوبی داشت و ماهواره هم پرتاب کردیم که همه آن را به یاد دارند، اما در 8 سال گذشته شاهد افت صنعت فضایی کشور بودیم.

وی تصریح کرد: در 8 سال گذشته بودجه صنعت فضایی کشور از 250 تا 300 میلیون دلار به یک دهم رسیده بود که این بودجه را 5 برابر کردیم و باز هم که 5 برابر کردیم نسبت به قبل بیشتر شده اما درواقع عدد چشمگیری نیست و پاسخگوی حجم عظیم بودجه‌های مورد نیاز در صنعت فضایی نخواهد بود.

به گفته وی ایران یکی از 5 کشوری است که در لایه جئو حضور دارد. اما توان اصلی فعلی ما در لایه لئو و در ارتفاع 2000 کیلومتری است.

زارع پور گفت: برنامه جدی ما این است که حضورمان را در لایه لئو تثبیت کنیم و در لایه 36 هزار کیلومتری جئو هم وارد شویم.

به گفته وی جلسه شورای عالی فضایی پس از 10 سال اخیرا تشکیل شد و به زودی برنامه 10 ساله صنعت فضایی کشور در آن تصویب خواهد شد.

صنعت فضایی روی زمین خاکبازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: صنعت فضایی روی زمین خاکبازی است و سال بعد سال تثبیت حضور ایران در لایه لئو خواهد بود.

وی افزود: توسعه کاربردهای فضایی و استفاده از سرریز فضایی در صنعت در سایر صنایع از دیگر اهداف جدی ما است که مورد تاکید بالاترین مقام کشور و دولت هم قرار دارد.

زارع پور در پاسخ به سؤال دیگری درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت گفت: یکی از بحث‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم دیپلماسی اقتصاد دیجیتالی است که شاهد ورود سرمایه‌گذارهای خارجی هم باشیم. اما در این مدت آماری از سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌توانم اعلام کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مقررات‌گزاری برای فناوری‌های جدید و نوظهور مثل اینترنت ماهواره‌ای گفت: یک خلاء جدی در حوزه رگولاتوری داریم که در برخی حوزه‌ها چند رگولاتور و در برخی حوزه‌ها اصلا رگولاتور نداریم؛ برای مثال به رئیس جدید رگولاتوری تاکید کردم که رگولاتوری فناوری را جدی بگیرد، علاوه بر این باید حقوق فضایی‌مان را هم دنبال کنیم تا برای موضوعاتی مثل اینترنت ماهواره‌ای آماده مقررات‌گذاری شده باشیم.

وی یادآور شد: تعاملات با صدا و سیما برای در اختیار گرفتن فرکانس 800 و 700 مثبت است.

از چیزی که قانون جمهوری اسلامی ایران آن را منع کرده، استفاده نمی‌کنم

زارع پور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به فیلتر بودن برخی شبکه‌ها در ایران حضور در آنها قانونی است یا خیر گفت:‌ تفسیر اینکه بعد از فیلترینگ حضور در شبکه‌های فیلتر شده قانونی یا غیرقانونی است را برعهده اهلش می‌گذارم، اما من معتقدم از چیزی که قانون جمهوری اسلامی ایران آن را منع کرده، استفاده نمی‌کنم. به عنوان وزیر تلقی من این است که شخصیت حقیقی و حقوقی جدا دارم و در جایگاه وزیر ارتباطات نباید از این شبکه‌ها استفاده کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: علاوه بر این قبلا راه پیامک را برای ارتباط با عامه مردم اعلام کرده بودم و اخیرا هم راه‌های ارتباطی جدیدی در شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مردم اعلام کردم اما این به معنای آن نیست که قبلا در فضای مجازی حضور نداشتم، اما اعلام عمومی این راه‌های ارتباطی اخیرا اتفاق افتاده است.

وی افزود: هر وقت شبکه‌های فیلتر شده برای همه مردم در دسترس بود من هم استفاده می‌کنم.

زارع پور در پاسخ به سؤال دیگری درباره موانع نرود کسب و کارهای دیجیتال به بورس گفت:‌ برای ورود این کسب و کارها مشکل ارزش‌گذرای وجود دارد و اخیرا مکانیزم‌های ارزش گذاری دارایی‌های مشهود و نامشهود این کسب و کارها را طراحی کردیم که نمونه آن ورود موفق یک کسب و کار آنلاین به بورس بود.

وی تأکید کرد: در این حوزه خلاء رگولاتور وجود دارد و برای مثال این کسب و کارها خلاء رگولاتور داده وجود دارد و برای مثال این کسب و کارها باید تضمین بدهند که باید حافظ داده‌های مردم باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه توسعه ارتباطات در روستاها گفت: 4500 روستا در کشور ارتباط ندارند که برای ایجاد ارتباط در آنها باید با 4 سرعت قبلی پیش برویم.

وی گفت: تا پایان سال 1401 همه روستاهای بالای 20 خانوار باید به شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند که برای این کار نیاز به راه‌اندازی 3000 سایت جدید با 8 میلیارد تومان اعتبار و تبدیل 3 هزار سایت دیگر از نسل 2 به نسل 3 هستیم.

با اصل اینماد موافقیم

زارع پور در پاسخ به سؤال دیگری درباره نظر وزارت ارتباطات درباره اینماد گفت: با اصل این موضوع موافقیم اما درباره سازوکار آن با وزارت صنعت حرف داریم تا این رویه منجر به تعطیلی و یا حاشیه‌سازی نشود.

وی تأکید کرد: وزارت صنعت قول داده که ظرف یک ساعت مجوز صادر شود اما صحت آن را راستی‌آزمایی نکردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال دیگری درباره حمایت از تولید گوشی در کشور گفت: از این موضوع از سمت دولت حمایت نشده بوده است، اما نگاه دولت سیزدهم این است که این ظرفیت‌ها در کشور فعال شود و گوشی ایرانی قابل رقابت با گوشی‌های خارجی در بازار ایران باشند.

انتقادها از مونتاژی بودن گوشی ایرانی وارد نیست

وی افزود: در این باره انتقادهایی هم مطرح می‌شود که این گوشی‌ها مونتاژ هستند اما وقتی به خط تولید شرکت‌های آمریکایی هم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آنها هم تولیدات خود را در کشورهای آسیایی انجام می‌دهند و از قطعات شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند.

زارع پور در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از اینترنت بدون فیلتر استفاده می‌کند، گفت: از اینترنت معمولی استفاده می‌کنم، اگر از پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده استفاده کردم من را مواخذه کنید زیرا نمی‌توان گفت که یک پلتفرمی محدودیت دارد و ما از آن استفاده می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اما این موضوع که اسناد و مدارک دولتی در پیام‌رسان‌های خارجی مبادله می‌شود موضوعی است که باید برای آن فکری کنیم و بقیه افراد حتی در وزارتخانه ما اگر از توئیتر استفاده شخصی می‌کنند مختار هستند.

خدمات دولتی، پرداخت و بومی را به پیام رسان های داخلی واگذار می کنیم

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه وزارت ارتباطات برای جذاب‌سازی پیام رسان های داخلی گفت: اتفاقا ساخت 7 صبح امروز جلسه خدمات پایه کاربردی را داشتیم و گفتیم که باید برای پلتفرم‌های داخلی مزیت سازی کنیم و خدمات دولت، خدمات پرداخت و خدمات بومی را به آنها واگذار کنیم که برای مردم جذاب باشند.

زارع پور در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه وزارت اقتصاد قصد دارد املاک مازاد دستگاه ها را به فروش برساند، گفت: مولدسازی اموال دولت در حال پیگیری است، در وزارت ارتباطات هم اموال منقول و غیرمنقول وجود دارد و می‌تواند تا سقف 10 هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروشد و یا مولدسازی کند.

املاک مازاد وزارت ارتباطات را برای مسکن دولتی هم می دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: حتی اگر استفاده از این املاک این باشد که برای مسکن استفاده شود ما راضی هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ارائه تسهیلات به کسب و کارهای دیجیتال و استارتاپ‌ها گفت: در سال آینده تسهیلات خوبی برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال دیده شده است که در صورت تصمیم مجلس ارائه خواهد شد.

زارع‌پور درباره استفاده از فیلترشکن توسط مردم گفت: فیلترشکن‌ها امنیت مردم را به خطر می‌اندازند و باید به این نکته توجه کنیم که 88 درصد ویروس‌ها به گوشی مردم وارد می‌شوند.

به گفته وی پروژه فیبر نوری منازل طی 3.5 سال اجرا خواهد شد و بخش خصوصی این کار را پروژه را اجرا می‌کند.

افزایش تعرفه‌ها تدریجی خواهد بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش تعرفه ها گفت: افزایش تعرفه‌ها تدریجی خواهد بود و به شکل پلکانی انجام خواهد شد، زیرا توسعه هم تدریجی و به شکل پلکانی انجام می‌شود.

وی گفت: افزایش تعرفه اجتناب‌ناپذیر است، زیرا اگر این اتفاق نیفتد به قدری در توسعه با مشکل مواجه خواهیم شد که در همین تهران طی یک تا دو سال آینده نمی‌توانید با تلفن صحبت کنید.

به گفته زارع پور، درباره فعالیت پست و پست‌بانک در وزارت ارتباطات گفت: پست و پست بانک باید برای توسعه اقتصاد روستا استفاده شوند.

وی افزود: در مدت شیوع ویروس کرونا کار شرکت پست افزایش یافت و چندی پیش هم 100 باجه پست بانک روستایی را توسعه داده‌ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ای وزیر فیلترینگ و قطع ارتباطات! علت استفاده از فیلترشکن، فیلترهایی‌ست که شما ایجاد کردید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا