خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گوهر عشقی، گزارش صداوسیما و داوری مردم

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «گوهر عشقی،گزارش صداوسیما و داوری مردم» نوشت:

بیش از سه دهه است از فعالان سیاسی و مدنی و رسانه‌ای گرفته تا مردم کوچه و بازار هر کدام به شکلی و نوعی اعتراض و انتقاد خود را نسبت به اخبار و گزارش‌های صداوسیما و در یک کلام کارنامه و خروجی این سازمان عریض و طویل اعلام کرده‌اند وتنها پاسخی هم که دریافت کرده‌اند بی توجهی به این انتقادها و اعتراض‌ها بوده است.

در روزهای اخیر که مساله گوهر عشقی بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخل و خارج از کشور داشت، صداوسیمای جمهوری اسلامی هم در گزارشی تلاش کرد تا به افکار عمومی بقبولاند داستان چیز دیگری است. پس از پخش این گزارش در نقد آن هم مطالب زیادی منتشر شد. حال با توجه به تجربه این چند دهه و اتفاقاتی از این دست که در یک طرف آن جامعه و طرف دیگر صداوسیما بوده است، می‌توان گفت:

افکار عمومی اعتمادی به صداوسیما ندارند و آن را به عنوان یک رسانه حرفه‌ای با کارکردهای متعارف نمی‌شناسد و همواره با دیده شک و تردید به این رسانه می نگرد.

کژ کارکردی یک رسانه در دراز مدت برای آن اعتبار و جایگاهی باقی نمی‌گذارد و در حد یک بلندگوی تبلیغاتی تتزل می‌یابد و هر آنچه بگوید نمی‌تواند دایره نفوذ قابل توجهی در جامعه داشته باشد.

برگردیم به مساله گوهر عشقی و گزارش صداوسیما. باید گفت این گزارش هم به مانند سایر گزارش های صداوسیما که سفارشی و درباره فعالان سیاسی و رسانه‌ای منتقد وضعیت موجود است، نه تنها مشروعیت و مقبولیت طرف مقابل صداوسیما را به چالش نمی‌کشد بلکه بر اعتبار و جایگاه آن می‌افزاید. در این مساله هم داوری مردم به نفع گوهر عشقی است و این گزارش صداوسیما هم مثل گذشته نمی‌تواند در اقناع افکار عمومی کامیاب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا