خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واقعیت ماجرای پرچم اسرائیل روی لباس مهدوی‌کیا

«طرفداری» نوشت: عکس های منتشر شده از بازی ستارگان عرب و ستارگان جهان که با حضور مهدی مهدوی کیا برگزار شد، از یک بازی نمادین یک جنجال بزرگ ساخته است

جمعه 26 خرداد بازی میان تیم اساطیر عرب و ستارگان جهان در حاشیه عرب کاپ برگزار شد. این بازی که با حضور افتخاری مهدی مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب همراه بود، حواشی خاص خود را داشته است.

بازی دوستانه میان اساطیر عرب و ستارگان جهان به مناسب ورود جام عرب به تقویم فیفا و تبلیغات بیشتر برای این جام در کشور قطر که میزبان تورنمنت بود برگزار شد. از همان روزی که بازی برگزار شد و فوتبال دوستان ایرانی متوجه شدند مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب حضور داشته، انتقاداتی متوجه بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی حال حاضر تیم ملی امید شد. در فضای مجازی برخی به حضور مهدی مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب معترض بودند اما با انتشار تصاویر بیشتر از بازی دیده شد که افراد مطرح دیگری مثل اینفانتینو هم عضو افتخاری تیم اساطیر عرب بودند و تنها مهدوی کیا با ملیت غیر عرب عضو افتخاری این تیم نبوده است.

حال با گذشت دو روز از برگزاری بازی مساله دیگری حاشیه ساز شده است. روی پیراهن های ستارگان جهان و اساطیر عرب، پرچم تمامی کشورهای عضو فیفا نقش بسته و در این بین پرچم اسراییل نیز به چشم می خورد. تعدادی از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه، پرچم اسراییل روی پیراهن را خط خطی کردند و بعد این لباس را پوشیدند اما این تنها اتفاق نبود. آورام گرانت، مربی سابق تیم ملی فوتبال اسراییل و همچنین مربی سابق چلسی در این بازی دوستانه هدایت تیم ستارگان جهان را بر عهده داشت و به همین خاطر سه بازیکن سابق الجزایری حاضر به حضور در این بازی نشدند.

حتی سرمربی تیم ملی فوتبال الجزایر پس از قهرمانی در عرب کاپ، جام را تقدیم به مردم فلسطین و ساکنان غزه کرد. الجزایری ها در این بازی ها همچنین بعد از قهرمانی با پرچم فلسطین شادی کردند و یک بار بازیکنان تیم ملی تونس نیز بعد از گلزنی این کار را انجام دادند.

اما چرایی پرداختن به مساله فلسطین در عرب کاپ را باید مربوط به حضور اینفانتینو در این رقابت ها دانست. اینفانتینو قصد دارد میزبانی جام جهانی را مشترکا به اسراییل و یک یا چند کشور عرب بدهد و مخالفان این تصمیم از فرصت حضور او در عرب کاپ برای اعتراض استفاده کردند. همچنین مردم برخی کشورهای عربی ریاست فیفا را مرتبط با لابی صهیونیستی می دانند و به این موضوع معترض هستند.

با این تفاسیر به نظر می رسد از حضور مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید و بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز در این بازی سواستفاده شده باشد. روی پیراهن مهدی مهدوی کیا پرچم اسراییل مخدوش نشده است و همین مساله واکنش برخی رسانه های عرب را در پی داشته است. البته شاید حضور مهدوی کیا در تیم اساطیر عرب به جای حضور در تیم ستارگان جهان را باید مرتبط به همین حضور مربی اسراییلی روی نیمکت تیم ستارگان جهان دانست.

حالا که این روزها فدراسیون فوتبال با اهمال کاری های بیشماری روبرو است، این مساله نیز می تواند مشکل جدی دیگری برای فدراسیون دانش بنیان عزیزی خادم ایجاد کند.

به خصوص که نمایندگان مجلس هم به این موضوع معترض شده اند و می پرسند چرا فدراسیون فوتبال به سرمربی تیم ملی امید اجازه حضور در این بازی را داده است؟ دیداری که به دلیل اهداف صهیونیستی پشت پرده اش که عادی سازی رابطه اسراییل با کشورهای عربی و تلاش برای میزبانی مشترک اسراییل و امارات و عربستان در جام جهانی دهه آتی است، از سوی برخی ستاره های فوتبال عرب تحریم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مهدی جان؛دمت گرم داداش،کی میخوان بفهمن که سیاست از ورزش جداست.ما هم که کاسه داغتر از آش هستیم،سنگ همونهایی که نمیخوان سر رو تنمون باشه رو به سینه میزنیم.البته که اون اشخاص نون خورهای دولت هستن و باید هم از این حرفها بزنن.نمایندگان هم که دیگه نگو همیشه هوشیار!!نمیدونم فقط چرا از وضع معیشتی مردم خبر ندارن،ولی تا عمق لباس تیم فوتبال میرن.

    14
    8
    1. سیاست از ورزش جداست فقط برای ماست، حکایت چین و آمريکا در المپیک
      فقط ورزشی هست یا نه اهداف ملی و سیاسی هم داره؟ یعنی واقعا متوجه نشدی شما این ماجرا کلا سیاسی بوده؟ البته قبول دارم که آ مهدوی کیا قطعا متوجه اهداف پشت پرده این دیدار نبودند، مثل دیگر بازیکنان حاضر هم اعتراض کردند به علاوه اینکه جریانات رسانه ای در حال سو استفاده هستند.

      5
      6
  2. از یونس محمود حرف زدید اما در تمامی خبرگزاری ها و مصاحبه ایشان حرفی از فلسطین و آرمانهاش و خط خطی کردن پرچم اسراییل نزده. بهتر است که واقعا انصاف داشته باشید و دروغ نگویید. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و تمامی مردم سواد و دسترسی به همه خبرگزلری ها دارند.
    مسلمان نیستید لااقل انسان باشید

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا