خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“آقای استاندار امید که این چنین نباشد!”

به گزارش انصاف نیوز به نقل از یزدی نیوز، رضا سلطان زاده مدیرمسوول هفته نامه اصلاح طلب آیینه یزد در سرمقاله این نشریه نوشته است:
مقام ارشد اجرایی استان در چند ماهه اخیر با خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات جلسات مصاحبه و هم‌اندیشی تشکیل داد و پیرامون مسائل اداری و اجرایی بویژه مشکلات استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و اجتماعی و فرهنگی که مردم استان با آن روبرو هستند نقطه نظرات خود و همکارانش و در نهایت سیاست دولت تدبیر و امید را مطرح نمود. 
نگارنده ضمن ارائه پیشنهادهای آیینه یزد در آن نشست‌ها از برخورد ارزشمند و متانت و درایت سیدمحمد میرمحمدی عالی‌ترین مقام اداری یزد بویژه به خاطر برخورد مناسب و احترام خاصی که برای حاضران قائل بود و از فرصت مناسبی که به اصحاب رسانه داده می‌شد تا پرسش‌هایشان را مطرح نمایند و با جملات و عبارات و ادبیاتی فاخر پاسخ بشنوند سپاسگزاری نمود.
از جمله پیشنهادهای آیینه این بود که استاندار و معاونان استانداری حتی به صورت مقطعی و فرصت‌های کوتاه با مراجعه کنندگان ملاقات داشته باشند تا درد دل‌های آنها را بشنوند. به مدیران کل و روسای سازمان‌ها یادآوری گردد به مردم این فرصت را بدهند تا حداقل هفته‌ای یک روز بتوانند مستقیماً با مسئول اداره بنشینند و مشکلات خود را بازگو نمایند و این ایده تدریجاً به صورت فرهنگ گسترش یابد. روابط عمومی‌ها بدون پرده‌پوشی و اغماض واقعیت‌های مربوط به سازمان و محل کار خود خواسته‌های به حق مراجعه کنندگان را به اطلاع مافوق اداری برسانند و در واقع بازگو کننده مشکلات و حقایق باشند. اگر رسانه‌ای، تقاضا و نظر مردم درباره سازمان و اداره محل خدمت آنها را منعکس نمود روابط عمومی مفاد درخواست‌ها و انتظارات و یا گله و شکایت مراجعان را به سمع و نظر مدیریت آن نهاد برساند و رسیدگی به موضوع نامه‌های دریافتی و انجام درخواست‌های منطقی و حل معضلات در حد توان و امکانات موجود مورد عنایت و توجه نهادهای بازرسی و مسئولان ذی ربط قرار بگیرد.
آیینه یزد از آغاز انتشار تاکنون برای دریافت آگهی‌های دولتی و ثبتی به اصطلاح «لابی گری» نمی‌کند از تعریف و تمجید بی‌جا درباره عملکرد نهاد و سازمان و اداره یا مسئولین آن خودداری می‌نماید در عین حال که کار مطبوعاتی خود را قابل نقد و بررسی و انتقاد می‌داند سعی می‌کند به خواست پروردگار از بیان جملات و داستان‌ها و عبارات مبالغه‌آمیز در ستون انعکاس آیینه خودداری کند.
با اشاره این یا آن عکس و گزارشی از اقدامات مدیری درج نمی‌کند مگر این که دفتر نشریه تشخیص دهد و مدیر موسسه نیز حاضر به مصاحبه باشد آنگاه مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با وی مطرح و چاپ می‌گردد نه هر چه که آن مسئول دیکته می‌کند.
بدون وابستگی به حزب و دسته و گروهی هفت سال منتقد سیاست‌های دولت نهم و دهم بود که سیاست‌های آن دولت باعث رشد تورم و گرانی و رانت خواری و فساد اقتصادی و تبعیض و اختلاف طبقاتی و. .. گردید. در این یکسال نیز با درج مقالاتی نشان داده است عملکرد دولتمردان در جهت اصلاح اشتباهات گذشته با رعایت قانون، خدمت به مردم، احترام و تکریم به آنها و اقدام برای پیشرفت و آبادانی کشور در زمینه‌های مختلف را ارج می‌گذارد.
طبیعی بود که در سال‌های گذشته تذکرات این نشریه برای توزیع عادلانه آگهی‌های ثبتی و دولتی به جایی نمی‌رسید، چون از ورود آیینه یزد با لطائف الحیل و گاه علنی و رسمی به بعضی از ادارات از جمله استانداری جلوگیری به عمل می‌آمد. تاسف‌آور آن که چند ماه پیش مسئول اداره‌ای در یکی از شهرستانهای استان تلفنی با راقم این سطور تماس گرفت و پیشنهاد کرد یک آگهی که به موقع چاپ نکرده بودند به تاریخ قبل در چند نسخه در آیینه یزد چاپ و منتشر شود!! و می‌گفت در گذشته هم چنین روشی مرسوم بوده و فلان نشریه را نام می‌برد که هنگام نیاز این گونه عمل می‌نموده است! دوستانه و محترمانه گفتم: آقای […..] استدعا دارد این درخواست را عنوان و تکرار نکن چون از پروردگار متعال خواسته‌ام و با خود عهد کرده‌ام توفیق عنایت فرماید تا بتوانم اعتبار و جایگاه ارزشمند و رسالت روزنامه نگاری را حفظ کنم و با خداحافظی موضوع را تمام شده تلقی نمودم اما به منظور جلوگیری از تضییع حق و خسارت بیشتر مادی قرار شد برای اطلاع استاندار دولت تدبیر و امید نامه‌ای به شرح زیر تنظیم و ارسال گردد.
جناب آقای سیدمحمد میرمحمدی استاندار محترم یزد
با احترام پیرو یادداشت‌ها و مطالب مندرج در آیینه یزد مبنی بر عدم توزیع عادلانه آگهی‌های ثبتی و دولتی در استان یزد به استحضار می‌رساند نامه شماره 58288 مورخ 19/10/92 مدیرکل محترم روابط عمومی و دبیر شورای اطلاع‌رسانی استانداری و نامه 40/261- 26/1/93 سرپرست محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نتیجه مثبتی در جهت انجام یک امر قانونی نداشته است و کمافی‌السابق همان وضع ادامه دارد. با ملاحظه سوابق امر مشخص می‌گردد در یک مدت زمانی معین به نشریاتی در استان چندین برابر مطبوعه‌ای دیگر آگهی‌های دولتی و ثبتی داده‌اند. علاوه بر تبعیض آشکاری که در پی این اقدام غیرقانونی مشاهده می‌گردد آیا مدیر مسئولی می‌تواند با این روش اخذ آگهی و چاپ آن در نشریه اش واقعیت‌های مربوط به آن سازمان و اداره یا مدیریتی را بنویسد و از تضییع حق مردم جلوگیری نماید یا بخواهد عملکرد وزیر مورد نظر یا رییس‌جمهور را بررسی و نقد نماید. نگارنده سال هاست این وضع را مشاهده می‌کند و چندین بار مراتب را به اطلاع عده‌ای از مدیران مسئول ارجمند سابق و فعلی رسانده اما منجر به نتیجه نشده است. از دستور مساعدی که در این مورد برای احقاق حق صادر می‌فرمائید تا مدیران کل یا روسای روابط عمومی ادارات برابر با ضابطه نسبت به توزیع آگهی‌های ثبتی و دولتی به نشریات استان منصفانه اقدام نمایند کمال تشکر را دارد.
12/5/93 ، مدیر مسئول هفته‌نامه آیینه‌یزد
یک ماه گذشت جوابی از استانداری دریافت نگردید و سرپرست وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که رونوشت نامه را ملاحظه نموده بود نه تنها اقدامی نکرد بلکه مسئول شهرستان مورد اشاره در این نامه هم که طبق صورتجلسه اداره کل ارشاد یزد می‌بایست آگهی به آیینه یزد بدهد دستور صادر نموده بود که تقریباً ‌دور این نشریه را خط بکشند بنابراین مجدداً نامه‌ای به استانداری یزد فرستاده شد.
جناب آقای سیدمحمد میرمحمدی استاندار محترم یزد
با احترام پیرو نامه شماره 134مورخ12/05/93 و مذاکرات حضوری به استحضار می‌رساند نه تنها با گذشت حدود یک ماه از ارسال نامه مذکور پاسخی دریافت نگردیده است بلکه به علت عدم پیگیری موضوع از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مدیران مسئول ذی ربط در امر توزیع آگهی‌های ثبتی و دولتی در یک ماهه اخیر حداقل برای آیینه یزد تبعیض بیشتری قائل شده‌و باعث تضییع حق دیگران گردیده‌اند خواهشمنداست در صورتی که صلاح بدانید دستور فرمائید در این زمینه پی گیری لازم معمول و نتیجه اعلام گردد.
10/6/93، مدیر مسئول هفته‌نامه آیینه یزد
با گذشت حدود 2 ماه جوابی دریافت نشد و اقدامی صورت نگرفت و در این زمینه درب روی همان پاشنه می‌چرخد. نگارنده تصمیم گرفت ماوقع را در این ستون به اختصار‌ توضیح دهد تا اگر روال کار این است که بعد از60 روز جواب نامه‌ها و درخواست‌های قانونی همه شهروندان در استانداری داده نمی‌شود که مبادا چنین باشد!! بنا به وظیفه، تذکری مشفقانه و دوستانه ارائه شود اما اگر به تقاضا‌های دیگر مراجعه کنندگان به موقع رسیدگی و اقدام لازم مبذول می‌گردد خداوند را شاکر و راضی هستیم که حداقل کارهای مردم راه می‌افتد و تقاضاهای قانونی آنها بررسی می‌گردد.
هر گاه خواسته ی به حق آیینه در روزها و یا هفته‌ها و ماه‌های آینده نیز محقق نشد مشکلی نیست، تا خداوند بخواهد با ادامه ضرر و خسارت مادی چاپ و نشر آیینه یزد ادامه پیدا خواهد کرد روزنامه نگار هم تنها می‌تواند نظرات و پیشنهادها را بنویسد و در معرض افکار عموم بگذارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا