خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از برخورد دو قطار مترو تهران – کرج

ایسنا نوشت: «قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران جزییاتی از حادثه برخورد دو قطار در مسیر تهران ـ کرج با یکدیگر را تشریح کرد.

آزادی، قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص جزییات حادثه صبح امروز برخورد دو رام قطار در ایستگاه چیتگر گفت: اتفاقی که در ایستگاه چیتگر رخ داده است برخورد قطار تندرو با قطار کندرو بوده است که قطار کندرو در مسیر قطار تندرو آمده است.

وی در مورد چرایی بروز این حادثه اظهار کرد: علت حادثه در دست بررسی است اما هنوز گزارش اولیه آماده نشده و به محض آماده شدن اعلام عمومی خواهیم کرد.

آزادی اضافه کرد: قطار کندرو در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند اما قطار تندرو تنها در سه ایستگاه توقف دارد و سریع عبور می‌کند که در حادثه صبح امروز در مسیر تندرو، قطار کندرو وارد شده و از بغل برخورد می‌کنند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران اضافه کرد: در حال حاضر همکاران من دو واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار و شش واگن و یک لوکوموتیو سالم از یک قطار دیگر جدا کردند و مابقی واگن‌ها درگیر هستند که باید جداسازی شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر کارشناسان فنی در حال جداسازی واگن‌ها هستند، تصریح کرد: واگن‌ها که جدا شوند روی ریل می‌آیند و به نظر می‌رسد سه تا چهار ساعت آینده خط باز می‌شود.

به علت برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر، خط ۵ متروی تهران و حومه مسافرگیری در این خط از سمت تهران (صادقیه) به سمت کرج -گلشهر تا ایستگاه ورآورد و در مسیر بالعکس از ایستگاه ورآورد تا تهران صادقیه متوقف شده است.

امروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه ورآوردتا ایستگاه تهران( صادقیه) و بالعکس انجام می شود

لازم به توضیح است برای اعلام دقیق دلیل حادثه موضوع در حال بررسی می باشد و آمار دقیقی از مصدومان ارائه نشده است.

دکتر شفیعی معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در اولین ساعات برخورد دو قطار درخط پنج متروی تهران در ایستگاه چیتگر، حضور یافت و از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفت ‌و دستورات لازم در جهت تسریع بازگشایی خط برای جابه جایی مسافران را صادر کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تصادف دو قطار مترو با یکدیگر، در محدوده ایستگاه چیتگر خبر داد و گفت: ۱۹ دستگاه آمبولانس به محل برخورد دو قطار در خط ۵ متروی تهران اعزام شده است.

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ساعت ٧:٠۴ دقیقه روز جاری یک مورد برخورد دو قطار در خط مترو کرج به سمت تهران، نرسیده به چیتگر در محدوده ایستگاه چیتگر به سامانه ١١۵ اورژانس اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله ۱۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و اولین آمبولانس اورژانس در مدت زمان یک دقیقه به محل رسید.

سخنگوی اورژانس با بیان اینکه علاوه بر اعزام ۱۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به محل حادثه اعزام شد، گفت: اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش قرار گرفت.

خالدی اظهار کرد: جمعا ۱۱ نفر از سرنشینان قطار نیز با آمبولانس منتقل شدند که متاسفانه یک نفر بد حال است. ۹ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران از حضور کارشناسان فنی در محل حادثه برخورد دو قطار و تلاش برای بازگشایی مسیر خبر داد.

محمدیان در خصوص حادثه صبح امروز در ایستگاه متروی چیتگر با بیان این‌که در ساعت ۷:۱۰ صبح امروز قطار تندرو که از مسیر کرج – گلشهر به سمت ایستگاه صادقیه در حرکت بود در ایستگاه چیتگر با قطار عادی در ایستگاه برخورد می‌کند، گفت: در حال حاضر کارشناسان فنی در محل حادثه قرار دارند تا نسبت به جابه‌جایی قطار و بازگشایی مسیر اقدام کنند.

وی با بیان این‌که در مورد علت این حادثه نمی‌توان اظهارنظر کرد، گفت: باید این موضوع در کمیسیون سوانح بررسی شود تا علت دقیق بروز این حادثه مشخص شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از خارج کردن ١٨ نفر از داخل دو قطار برخورد کرده در مترو خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ٠٧:٠٨ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه برخورد دو قطار در خط ۵مترو، ایستگاه چیتگر به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن سه ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی گفت: آتش نشانان با حضور در محل مشاهده کردند که دو دستگاه قطار با یکدیگر برخورد کردند که علت آن توسط متخصصان شرکت بهره برداری مترو اعلام خواهد شد.

ملکی ادامه داد: برخی مسافران خودشان از قطار خارج شده بودند اما برخی دیگر به علت تخریب و کیپ شدن درب ها این امکان را نداشتند. آتش نشانان کمک کردند و حدود ١٨ نفر را از قطار خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه شعله وری نداشته و مسئولان مترو نیز در حال بررسی برای ادامه عملیات هستند تا خط هرچه سریعتر باز شود.

همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که در پی این حادثه بلافاصله ۱۹ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گفته خالدی، جمعا ۱۱ نفر از سرنشینان قطار نیز با آمبولانس منتقل شدند که متاسفانه یک نفر بد حال است. ۹ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از قول کارشناسان شرکت بهره‌برداری مترو برای بازگشایی مسیر تهران – کرج تا ظهر امروز خبر داد.

مجتبی شفیعی با بیان اینکه حوالی ساعت هفت صبح امروز دو قطار در ایستگاه چیتگر با هم برخورد می‌کنند که بلافاصله بنده در محل حادثه حاضر شده و در جریان حادثه قرار گرفتم گفت: دستور تعیین علت حادثه و بازگشایی سریع خط پنج مترو را صادر کردم. در حال حاضر مصدومان این حادثه مورد مداوا قرار گرفتند و چند نفر برای بررسی بیشتر و درمان به بیمارستان اعزام شدند که حال یکی از آنها وخیم است و آرزوی سلامتی برای وی داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که در حال حاضر مسافرگیری در خط پنج مترو از سمت ایستگاه صادقیه تا وردآورد و در مسیر بالعکس از ایستگاه وردآورد تا تهران متوقف شده است، اظهار کرد: رسیدگی به این حادثه با قید فوریت در دستور کار کمیسیون سوانح قرار گرفته تا با جمع‌آوری اطلاعات دلایل بروز این حادثه را هرچه سریع‌تر اعلام کنند.

شفیعی با بیان این‌که کارشناسان قول دادند تا ظهر مسیر را برای ادامه خدمت رسانی بازگشایی کنند، گفت: حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و دو کابین برای انتقال مسافران از ایستگاه وردآورد تا تهران و بالعکس و همچنین تعداد زیادی تاکسی در محل حاضر هستند تا مسافران را جابه‌جا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قطار پیش از این نقص فنی داشته یا نه؟ اظهار کرد: بررسی دقیق باید در این خصوص صورت گیرد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: بعد از وقوع این حادثه، اورژانس البرز به حالت آماده باش درآمده و ۱۵ دستگاه آمبولانس برای اعزام آماده کرد.

مهرداد بابایی اظهار کرد: حادثه برخورد قطار تندرو با عادی در خط پنج در مجموع ۲۰ مصدوم داشته است.

وی ادامه داد: ۹ نفر از این مصدومان در محل درمان شدند و ۱۱ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند که حال عمومی بسیاری از آنها خوب است و فقط مصدومیت یکی از آنها جدی است.

وی اضافه کرد: بعد از وقوع این حادثه، اورژانس البرز به حالت آماده باش درآمده و ۱۵ دستگاه آمبولانس برای اعزام آماده کرد.

بابایی تاکید کرد: خوشبختانه به اعزام آمبولانس از البرز به تهران نیازی نشد و اقدامات لازم توسط اورژانس پایتخت انجام شد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا