خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بابک زنجانی با دستور دولت به اموالی دست یافته بود»

یک نماینده‌ی پیشین مجلس گفت: بابک زنجانی با دستورات و اختیاراتی از دولت به اموالی دست یافته بودند که بعدها آن مفاسد شکل گرفت اما الان این زمینه های بروز فساد از بین رفته است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مبارزه ریشه ای با فساد به زمان طولانی نیاز دارد، اظهار کرد: قوه قضاییه در حال انجام اقدامات بنیادی و اساسی برای مبارزه با فساد است و در نتیجه همین اقدامات اکنون دیگر دادگاهی نمی بینیم که فرزند فلان مسئول در آن محاکمه شود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه به جای برخورد با معلول، در حال مبارزه با علت فساد است به طور مثال قوه قضاییه شدیدا در حال نظارت بر پرداخت وام های کلان و معوقات بانکی از سوی بانک هاست تا مثل گذشته وام های کلان داده نشود یا اگر وامی برای تولید داده شد، پیگیری می شود که آیا تولید انجام شده است یا خیر در حالیکه در گذشته اینگونه نبود.

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: الان در قوه قضاییه اینگونه نیست که فقط دادگاه برگزار شود، بلکه این قوه در حال انجام اقدامات بنیادی است و تقریبا دیگر شاهد بروز فسادهای کلان نیستیم، البته فسادهای کوچک مثل رشوه گرفتن یا تخلف کارمندان رخ می دهد که مبارزه با آن به زمان بیشتری نیاز دارد، ولی فساد کلان تقریبا صفر شده است.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه افراد شناخته شده و بزرگی تاکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشته اند، تاکید کرد: اما من معتقدم محسنی اژه ای مسلط ترین رئیس قوه قضاییه است که سابقه طولانی در این قوه دارد و شعبه به شعبه و دادگاه به دادگاه رفته و روی پرونده های مختلف کار کرده تا به ریاست قوه قضاییه رسیده است. او به قوه قضاییه و قانون تسلط داشته و شناخت خوبی از قضات دارد. قوه قضاییه سازمان های مختلفی دارد که هر کدام از آنها به اندازه چند وزارتخانه اهمیت داشته و کار سنگینی دارند و به نظر من تاکنون موفق بوده است.

وی در ادامه درباره کارایی سامانه ثبت اموال مسئولان برای مقابله با فساد، بیان کرد: عملیاتی کردن این سامانه به این سادگی ها نیست و قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند این سامانه را اجرایی کند، بلکه به کمک سایر قوا و نهادها نیاز دارد، اما زمینه های فساد در این زمینه گرفته شده است اکنون دیگر یک عضو شورای شهر نمی تواند از شهرداری زمین بگیرد و کسی متوجه نشود.

این نمایند ادوار مجلس همچنین درباره عملکرد دولت در مبارزه با فساد بیان کرد: دولت بیشتر درگیر مبارزه با بیماری کرونا بوده است ولی با اقدامات قوه قضاییه نیز همراهی و از آن استقبال کرده است. امیر منصور آریا یا بابک زنجانی با دستورات و اختیاراتی از دولت به اموالی دست یافته بودند که بعدها آن مفاسد شکل گرفت اما الان این زمینه های بروز فساد از بین رفته است.

یوسفیان ملا درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس نتوانسته است شعارهای خود را محقق کند. در زمینه رای به وزرای پیشنهادی دولت دقت نکردند و اکنون خود نمایندگان می گویند چند وزیر صلاحیت ندارند.مجلس نتوانسته است تصمیماتی بگیرد که اثر آن در زندگی مردم ملموس باشد. امروز کشور به تصمیمات فوری نیاز دارد و مردم باید آثار این تصمیمات را ببینند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا