خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سلام بر درستی و انصاف | سیدمحمد صحفی

سید محمد صحفی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی دولت اصلاحات، در یادداشتی به بهانه‌ی سالگرد 5 سالگی تاسیس انصاف نیوز، نوشت:

انصاف نیوز را حدود یک سال و‌نیم‌ است که می شناسم و از آن بهره می برم، حال آنکه شنیدم در ایام یلدایی امسال، این نهال نورسته پنج ساله می شود. ‌و چه فرخنده شبی.

در جشن تولدها مرسوم است که هر شخصی ضمن تبریک، نکته یا خاطره‌ای می‌گوید و من یاد عبارت «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی» افتادم.

در عالم واقع نیز چنین است که تجربه‌اندوزی و گذران سال‌ها ‌‌ و ایام‌ برای جلب اعتماد به منظور یافتن دوستان، مخاطبان و‌ یا مشتریان یک موسسه خبری از جمله ضرورت‌ها و الزامات است و اتفاقا تصور عمومی نیز بر این است که کار حرفه‌ای در حوزه رسانه و اثبات صداقت و امانت‌داری خود به دیگران، کاری است دشوار، زمان‌بر و غیرقابل پیش‌بینی.

اما در عین حال نمی‌توانیم چشم بر این واقعیت ببندیم که در کنار هر قانون و روال طبیعی درخشش ناگهانی ستاره‌ها و رویدادهای غیرمنتظره را هم داریم و نیز این ‌واقعیت که کار پس از شروع ‌و گذر ایام چطور از آب درمی‌آید….

حقیر به عنوان فردی که در دولت دوم حجت‌الاسلام خاتمی عهده‌دار خدمت‌رسانی به جامعه رسانه‌ای کشور بوده است، می‌توانم با اطمینان اذعان کنم: انصاف نیوز در تلاش برای رویکرد منصفانه با وقایع و تدارک گزارش‌های ناب و جسورانه در دورانی کوتاه که من اخبار و‌گزارش‌های آنرا دنبال می‌کنم، حقیقتا موفق بوده ‌و به عنوان یک نمونه از درخشش جوان‌ها در قبال مدعیان کار حرفه‌ای می‌توان همه جا مثال زد.

سخن کوتاه اینکه: تا آنجا که من شناخت دارم گروه انصاف نیوز با جان و دل و با تلاش خستگی‌ناپذیر و ایمان راسخ توانسته است در مدت نسبتا کوتاه به این درجه‌ی افتخارآمیز از اعتبار و جذب مخاطب برسد، بدون آنکه وسوسه‌ی رفتار سوداگرانه نظیر رپورتاژآگهی‌های شبه خبری که امروزه گریبان مدیران رسانه‌های متوسط ‌و‌ زرد و حتی سابقه‌دار را گرفته، دامان تیم انصاف را آلوده کرده باشد.

میلاد رسانه محبوب، جسور و خلاق _ انصاف نیوز _ را که مقارن با گرامیداشت رسم کهن شب یلدا است را تبریک گفته و آرزو می‌کنم رهروان حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی در این موسسه خبری که خطرپذیری‌های بسیاری را در مسیر سختی که در پیش گرفته‌اند به جان خریده‌اند، گام‌های بعدی خود را مصمم‌تر و جدی‌تر از پیش بسوی فردای بهتر ‌و داشتن دنیایی عادلانه، منصفانه توام با آزادی‌های بیشتر در حوزه بیان، خبر و اندیشه بردارند.
چنین باد.

سید محمد صحفی
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی دولت اصلاحات

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا