خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – مرضیه وحید دستجردی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد در سال 1338 به دنیا آمد. او متولد تهران است.

وحید دستجردی دارای دکتری تخصصی در رشته‌ی جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و به‌عنوان عضویت هیأت علمی همین دانشگاه مشغول فعالیت است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی خانم وحید دستجردی آمده است، او «در دبستان معصومیه و علوی اسلامی و در دبیرستان رفاه و دکتر هشترودی تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۴ در ۱۶ سالگی در کنکور دانشکده پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد».

دستجردی در انتخابات مجلس چهارم در لیست مورد حمایت اصولگرایان قرار گرفت و توانست به‌عنوان نماینده‌ی تهران به مجلس راه پیدا کند، او در در دور بعدی مجلس نیز توانست آرا لازم را کسب کند. از جمله حاشیه‌های حضور هشت ساله‌ی او در پارلمان  طراحی و حمایت از طرح تفکیک جنسیتی در بیمارستان‌ها بود.

وحید دستجری پس از ناکامی در انتخابات مجلس ششم به حوزه‌ی تخصصی خود بازگشت و تا خرداد88 فعالیت چندانی در حوزه‌ی سیاسی نداشت اما با آغاز به کار دولت دوم احمدی‌‌نژاد، او به‌عنوان وزیر بهداشت انتخاب شد.

وحید دستجردی نخستین وزیر زن پس از انقلاب بود که با حکم رئیس‌جمهور وقت و رای اعتماد مجلس توانست به کرسی وزارت بهداشت تکیه بزند اما این حضور پایان خوشی نداشت و در سال 1391 توسط محمود احمدی‌نژاد برکنار شد.

برخی بر این باور هستند که علت برکناری وحید دستجردی از سوی رئیس‌جمهور وقت به نقش پر رنگ باقر لاریجانی در وزارت بهداشت بازمی‌گشت، موضوعی که سبب اختلافات شدید دستجردی و احمدی‌نژاد شده بود. برخی دیگر نیز معتقدند علت اصلی اختلاف به موضوع عدم تخصیص ارز دولتی لازم به وزارت بهداشت برای واردات دارو مربوط می‌شد.

خانم وحید دستجردی از چهره‌های جریان اصولگراست که در سال‌های اخیر، بیشتر از گذشته در حوزه‌های سیاسی فعالیت می‌کند.

مرضیه وحید دستجردی برای ۱۴۰۰ ثبت نام می‌کند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا