خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم‌های تحریک‌آمیز!

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر در یادداشتی تلگرامی با عنوان «فیلم‌های تحریک‌آمیز!» نوشت:

در خبری دیدم «گروهی افراد از قم از ۱۵ نفر از بازیگران زن سینمای ایران بدلیل بدحجابی منجر به تحریک آنان به دادسرای قم شکایت کرده و ضمن مطرح کردن اتهاماتی مانند محروم شدن از لذت انس با خدا درخواست جبران ضررهای وارده بخود را نموده اند».

خبر را که دیدم اندیشیدم پاسخ آن در اندازه بیان یک خاطره طنز آلود است نه یک بحث جدی و نقد علمی. خاطره را در حاشیه نوشتم اما چون در آستانه سالگرد رحلت فقیه بلندمرتبه عصرما آیت الله منتظری بود به پاس احترام ایام از بیان آن خودداری کرده و به تأخیر انداختم.

اول بار که خبر را در توییتر آقای عرب سرخی دیدم فکر کردم چون خیلی طبع طنازی دارد این حکایت جوک است نه واقعیت! و‌گفتم هر چه باشد در کتابهای مطایبه می تواند ثبت شود.

بعد که بررسی کردم و مطمئن شدم خبر صحت دارد یاد خاطره ای از دهه ۶۰ و زمان ریاست محمد هاشمی بر صدا و سیما افتادم که معدودی از روحانیون به خاطر بعضی از فیلم های بشدت سانسور شده دهه ۶۰ به صدا و سیما فشار آورده بودند که همان فیلم های سانسور شده هم تحریک آمیز است. آیت الله خمینی در دیداری با محمد هاشمی اعتراضات آنها را منعکس کرده بود. آن زمان هنوز اتوبان تهران-قم راه نیفتاده بود و جاده باریک و دوطرفه قدیمی بعد از حسن آباد، تپه را بریده بود و از میان آن رد می شد و دو سوی جاده تپه برجسته ای بود. محمد هاشمی به آیت الله‌خمینی گفته بود «بعضی از آقایان وقتی از این گردنه عبور می‌کنند هم ممکن است جنب شوند اینجا گناه ما چیست؟»

در واقع اشکال از آنهاست که باید خودشان را درمان کنند نه از این جاده و تپه.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا