خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا گزارش بی‌بی‌سی درباره‌ی «پتروشیمی گیت» واقعیت دارد؟

مسعود فروزنده، یکی از کسانی که نامش در گزارش «پتروشیمی گیت» بی‌بی‌سی آمده است، برای مناظره با علی خردپیر، گزارشگر آن شبکه، بر سر محتوای آن اعلام آمادگی کرد.

آیا گزارش بی‌بی‌سی درباره‌ی «پتروشیمی گیت» واقعیت دارد؟
مسعود فروزنده – علی خردپیر

او به انصاف نیوز گفت که ادعاهای آن گزارش واقعیت ندارد اما علی رغم پیام به بی‌بی‌سی، فرصت پاسخ داده نشده است.

آقای فروزنده که بارها دیدگاه‌های او در حوزه‌های تاریخ و سیاست در انصاف نیوز منتشر شده، در پاسخ به آمدن نامش در گزارش بی‌بی‌سی، توضیحاتی داد و گفت که در توییتر و کلاب هاوس به تهیه کننده‌ی آن گزارش پیام داده ولی بی پاسخ مانده است.

انصاف نیوز با توجه به نوع خبرسازی در بخشی از رسانه‌ها در ماجراهای مشابه به‌ویژه در حوزه‌ی نفت، آمادگی خود را برای روشن شدن ادعاهای گزارش بی‌بی‌سی در قالب مناظره اعلام می‌کند.

در توضیح گزارش بی‌بی‌سی در توییتر آمده است: «ناگفته‌های پرونده پتروشیمی گیت. بی‌بی‌سی فارسی به متن کامل حکم دادگاه و گردشکار بزرگترین پرونده فساد مالی ایران دست یافته است. پرونده‌ تخلفات گسترده مالی با ۱۰۸ متهم حقیقی و حقوقی که هرگز نامی از آنان برده نشده است. علی خردپیر گزارش می‌دهد. گزارش ناگفته‌های پرونده تخلفات ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی در ایران، موسوم به «پتروشیمی گیت»».

خردپیر نیز در کنار گزارش تصویری خود، در اینستا نوشت: «ناگفته‌های پرونده بزرگترین فساد مالی در ایران؛ پتروشیمی گیت و ۱۰۸ متهمی که هرگز نامشان مطرح نشد. گزارش آنچه که از پرونده «پتروشیمی گیت» هرگز گفته نشد. بزرگترین پرونده فساد مالی در ایران ۱۲۹ متهم دارد که فقط برای ۱۵ نفرشان کیفرخواست صادر شد و برای ۶ نفر هم قرار منع تعقیب. آن ۱۰۸ متهم دیگر چه کسانی هستند و چرا نامشان از مرحله تحقیق و بازپرسی حذف شد؟»

در سه سال اخیر که ماجرای پرونده‌ی پتروشیمی در رسانه‌ها مطرح شده است، در مواردی خبرنگارانی در داخل و همینطور در رسانه‌ّای فارسی زبان خارج کشور، اطلاعات جهت‌دهی شده به نفع یا ضرر شخص یا اشخاصی منتشر می‌کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد در گزارش اخیر بی‌بی‌سی با عنوان پتروشیمی گیت نیز اطلاعات جهت‌دهی شده‌ی غیردقیق و در مواردی اشتباه وجود دارد که منافع شخص یا اشخاصی را در نظر دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مهم نیس جوش نزنین کار بی بی سی همینه خردپیر از اینتر نشنال اومده برای همین کارها ببینید بی بی سی را به کجا میکشونه

    مستند سازی بی بی سی خیلی ضعیف شده فقط باستانی یه کم تحرک داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا