خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت‌های روزانه‌ی مهاجرانی در رسانه‌ی داخلی؟

عطاالله مهاجرانی می‌گوید شاید به‌زودی به‌صورت روزانه برای یکی از رسانه‌های داخلی یادداشت بنویسد.

او در گذشته نماینده‌ی مجلس، سخنگوی دولت هاشمی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی بوده است.

آقای مهاجرانی که سال‌هاست در خارج کشور زندگی می‌کند به دلیل مواضعش در گذشته و حضورش در برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی، سال‌ها از سوی رسانه‌های تندروی داخلی مورد هجمه و توهین قرار داشت اما در سال‌های اخیر مواضعی ملایم و متفاوت دارد که موضع تندروها در داخلی نسبت به او را بسیار تحت تاثیر قرار داده و احتمال بازگشت او را نیز تقویت کرده است.

سه سال پیش در پرونده‌ای یکی از شکایت‌ها از مدیر انصاف نیوز، انعکاس دیدگاه‌های مهاجرانی بود اما در دو سال اخیر کتاب‌های او در داخل کشور چاپ می‌شود و در چند برنامه در داخل کشور هم به صورت آنلاین سخنرانی کرده است.

دکتر مهاجرانی در روزهای پیش در توییتر نوشت:

«وقتى آقاى بهروز بهزادى زنگ زد و دعوت كرد تا در برنامه شب يلداى كلاب هاوس روزنامه اعتماد شركت كنم ، پيدا بود كه نمى توانم شركت نكنم! آقاى بهزادى ويراستار نخستين كتاب من بودند كه توسط انتشارات  اطلاعات و اميد ايرانيان، منتشر شده است. به تعبير مولوى:

مهر اول كى ز دل بيرون رود!

آقاى حضرتى در صحبتشان، از من دعوت كردند كه ستون ثابتى در اعتماد داشته باشم!

اين دعوت به قدرى جذاب و برانگيزاننده هست كه نتوان از كنارش گذشت!

اما اين دعوت به دو هماهنگى و يا مشورت نياز دارد.

١-من هنوز خودم را عضو خانواده روزنامه اطلاعات مى دانم و: مهر اول كى ز دل بيرون رود!

٢- داشتن ستون ثابت در روزنامه أعتماد، با توجه به شرايط و مقتضيات كشور ما نياز به هماهنگى اطلاعاتى هم دارد! دوست قديمى آقاى حضرتى، هر دو هماهنگى را انجام دهند. اگر ملاحظه اى نبود، از هفته آينده، مى توانم در اعتماد ستون ثابت هفتگى داشته باشم! و : آرى به اتفاق جهان مى توان گرفت!»


انتقاد به ردصلاحیت لاریجانی و هاشمی

عطاالله مهاجرانی در باره‌ی یکی از یادداشت‌های عباس عبدی در روزنامه‌ی اعتماد که در آن نوشته «۶ نفر از آقايان فقيه كه همه‌كاره شورای نگهبان هستند، هنگامی كه اخبار غيرمعتبری را كه با تلفن صحت آن معلوم مي‌شود مبنای تصميم خود قرار مي‌دهند، چگونه انتظار دارند مردم داوری آنها از احاديث و اخبار ۱۴۰۰سال پيش را معتبر بدانند؟»، توییت کرد:

« مقاله عباس عبدى، بسيار مهم و دقيق و تفسيرى روشن از  نظرگاه و شيوه رفتار سياسى تبعيض آميز  و غير موجه شوراى نگهبان است. آقايان فقهاء هم منطق خوانده اند و هم اصول! چگونه اين رفتار غير منطقى و غير اصولى و بلكه ظالمانه در رد صلاحيت لاريجانى و پيش از آن هاشمى را توجيه مى كنند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا